کد خبر 1296408
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
پاشینیان: فعلا دیداری با طرف آذربایجانی در کار نیست

نخست وزیر ارمنستان ضمن رد شایعات، در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد که هیچ گونه تصمیمی برای دیدار با «پوتین» و «علی اف» در ۹ نوامبر اتخاذ نشده است.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که هنوز هیچ توافقی برای دیدار در ۹ نوامبر (۱۸ آبان) وجود ندارد.

نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه ای تلویزیونی در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعات رسانه ها در این زمینه، گفت: می توانم بگویم که در حال حاضر هیچ تصمیمی برای دیدار در ۹ نوامبر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

در کجای توافق آتش‌بس قره‌باغ سخن از «کریدور» به میان آمده است؟

پاشینیان همچنین افزود که ایروان به هیچ وجه از ملاقات ها و دیدارها روی گردان نیست.

وی گفت: اما زمینه و سیاق آنها، پیام آنها و نتیجه بالقوه آنها برای ما مهم است. ما طرفدار برگزاری جلسه و ملاقات فقط به خاطر اینکه گفته شود دیداری صورت گرفت، نیستیم.

پیشتر، رسانه های جمعی از این مسئله خبر داده بودند که قرار است نیکول پاشینیان، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در ۹ نوامبر از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر گفتگو کنند.

چند روز پیش نیز «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان طی سخنانی در خصوص دیدار احتمالی رهبران جمهور آذربایجان و ارمنستان گفت که هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص در دست نبوده و چنین دیداری احتمالا در آینده انجام خواهد شد.

طبق اعلام رسانه‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، برگزاری چنین دیداری احتمالا می‌تواند منجر به امضای سند توافق مرزی و از سرگیری حمل و نقل در منطقه شود اما وزارت خارجه جمهوری آذربایجان معتقد است چنین دیداری در دستور کار الهام علی اف نبوده و با این حال برگزاری آن در آینده را نیز رد نکرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مجتبی از زنجان IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 18
    ایران در برابر آذربایجان آزاد هستش هرکاری بکنه چون به خاک ایران طمع داره اما چرا تقسیمات کشوری اسم نژاد هر نژادی روی نام استان هستش باور کنید همه210کشور همه نژاد و ملیت دارند اما تقسیمات210مملکت70%اسم ملیت روی نام استان نیست تغییرات تقسیمات همه جا هست مثلا هند خودمختاری جامو و کشمیر رو گرفت-اسپانیا خودمختاری کاتالونیا رو گرفت باید بگذاره استان بارسلون یا هند استان سرینگر بگذارد زنده ایران از قدیم میگن باخ باخ اونا باخسان نه دیرسن روزگار(نگاه کن نگاه کن به اون نگاه کنی چی میگی روزگار)
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      11 1
      فکر کنم یواش یواش داری قاطی میکنی
    • مجتبی از زنجان IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 7
      باشه مملکت از دست رفت چی
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      6 0
      داداش همینطور پیش بری به یه جایی میرسی
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      1 0
      فکر کردی خیلی حالیته؟
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 6
    ایران شیر است که ۳۰۰۰سال است به بیگانه خوردن عادت دارد. کمی صبر کن این شیر فعلا درحال تثبیت آشیانه اش در سوریه و ساحل مدیترانه است.
    • مینا IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      7 0
      عذر میخام اینو میگما این شیر تو 90 درصد 3000 سال گذشته یا دست رومیا بوده و یا دست عرب و یا دست ترکا و یا مغولا.... کدوم صفحه این مرز بوم رو خود شیر نوشته؟ بقیه اون 10درصد هم یا دست خاخام انشیان یهودی تبار بوده و یا دست کسانی بوده که هیچ ارتباطی با این مرز و بوم نداشتن و ازدواج با خواهر برادر و مادر و دختر در بین شون جز رسوم حیاتی بوده.. بماند که زنده بگور کردن دختران رو هم همین قوم های هندی تبار وارد این خاک و بوم کردن و با ورود اسلام ریشه هشون خشکونده شد
    • به مینا IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      0 1
      آب که سر بالا بره،قورباغه ابوعطا میخونه.معنای سواد داشتن فقط توانایی خواندن و نوشتن نیست! هرچند که از " میخام " نوشتنت مشخص شد که میزان دانش شما به همان اندازه سواد خواندن و نوشتنت هست و بس. حکایت خواندنِ " یس "... حداقل تاریخ اعراب جاهلیت رو بخوان که عظمت قرآن و رسالت پیامبر ص رو درک کنی و البته خدمات متقابل اسلام و ایران. پانترکیسم فرقه ای ضاله و بهایی مسلک که دین ابزار تفرقه افکنی آن است و به خاطر یک هویت جعلی و ساختگی با قدمت زیر صد سال حاضر است زمین و آسمان را به هم بدوزد و توهمات خود را به خورد دنیا بدهد، برای همین ملعبه و مضحکه دنیاست.بیسوادی،کورفهمی است.
    • خطاب به مینا IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      0 1
      روم حتی کل اروپا را در ۴ قرن حکومتش نتوانست فتح کند،یونان و مصر و هند و حجاز در دوره هخامنشیان جزو قلمرو ایران بودند.سلوکیان هرگز نتوانستند در کمتر از دو قرن حضور خود تمام ایران زمین را در دست بگیرند.اعراب و مغولها و ترکان در تمدن و تاریخ و فرهنگ ایران زمین مستحیل شدند،وزیران ایرانی کشور داری میکردند،صفویه که تبار و اصالت کردی دارند،سامانیان،خوارزمشاهیان،گورکانیان، طاهریان،صفاریان،آل بویه ،زیاریان، زندیان،اسماعیلیان،آل مظفر و تمام سلسله های پیش از اسلام ساسانیان،اشکانیان هخامنشیان،مادها، ایلامیان و همه آریایی تبارهای دولتشهری،گویا در سواد نم کشیده شما جایی ندارند! مغولها و ترکها که اصلا کشور داری نمیدانستند،چون بیابانگرد بودند.پانترکیسم دروغ پرداز و جاعل تاریخ،زاییده ی انگلیس و اواخر عثمانی( که خودش را ترک نمیدانست،فارسی حرف میزد!شاهنامه خوانی میکرد و ...)که اتفاقا اسراییل نیز زاییده عثمانی و انگلیس است،آتاترک و اردوغان هم ترک نیستند!زمان تدوین قانون اساسی جمهوری سی ساله آذربایجان مشاوران حیدر علیف تاکید کردند قطعا ترک نامیدن ما اشتباه است چرا که ما قطعا ترک نیستیم.پانترکیسم باکو را اشغال کرده بایکوت اطلاعاتی و جعل و تحریف تاریخ میکند و به خورد مردم میدهد همانطور که در ترکیه جعلی ترکی سازی جعلی به شدت از دوره آتاترک تا اکنون رواج دارد.پانترکیسم فرقه ای دروغگو،بهایی بی ریشه و بی هویت و جاعل تاریخ است که تمام دنیا به دیده تحقیر و تمسخر به آن مینگرد و ارزشی برای آن قائل نیست.هیچ یک از محافل علمی دنیا شبه تاریخ ترک را قبول ندارد و البته پانترکیسم را به شدت نفی میکند.تاریخ علم است.پانترکیسم ملغمه ای از بیسوادی،بیشعوری و بی خردی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس