ویژه ها

چرا رسانه های اصلاح طلب دلواپس محکومیت یک جاسوس انگلیسی هستند!؟ گفتنی است یکی از اقدامات ویژه نازنین زاغری، شبکه سازی در ایران بوده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: آمریکا نمی تواند همه تحریم‌ها را یکجا لغو کند

«صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «همه ما می‌دانیم که برداشته شدن همه تحریم‌ها یکباره ‌عملی نیست چرا که موضوع تحریم‌های ایران را خیلی کلی بخواهیم بگوییم به سه دسته بایستی تقسیم کرد؛ دسته اول به واسطه مسائل غیر هسته‌ای وضع شده است. دسته دوم به واسطه ادعای آمریکا به حمایت ایران برخی گروه‌ها اعمال شده است و دسته سوم تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران می‌باشد».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «رئیس جمهور آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند تضمین دهد و ضمانت نماید که رئیس جمهور بعدی تضمین نماید که رئیس جمهور بعدی که معلوم نیست دموکرات باشد یا جمهوریخواه او هم به این تصمیمات وفادار خواهد ماند. حتی اگر قولی هم بدهد به هیچ وجه ضمانت اجرایی ندارد...البته مذاکره باید شفاف باشد و طرف آمریکایی هم باید اگر توافقی شد آن را رعایت کند و تضمین لازم در چارچوب اصول توافق را بدهد».

زیباکلام: آمریکا نمی‌تواند همه تحریم‌ها را یکجا لغو کند/ دلواپسی اصلاح‌طلبان برای جاسوس انگلیس

یکی از اصلاح طلبانی که تحلیل های متعددی درخصوص برجام ارائه کرده، «صادق زیباکلام» است. نکته قابل تأمل اینجاست که تحلیل های متعدد زیباکلام در موضوع برجام در حالی است که وی در یک مناظره در دانشگاه مشهد (آبان ۹۴) به صراحت اذعان کرد که برجام را اصلا نخوانده و بدون اطلاع از این متن دفاع می‌کند!

زیباکلام(۲۷ دی ۹۴) در مقطعی که دولت «باراک اوباما» در آمریکا روی کار بود، در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفت: «مردم آمریکا نمی گذارند رئیس جمهور بعدی شان برجام را تحت الشعاع قرار دهد»! وی در تحلیلی دیگر پیش بینی کرده بود که  «ترامپ به برجام وفادار خواهد ماند و بیشترین انعطاف را نسبت به برجام نشان خواهد داد».

و اما آقای زیباکلام در یادداشت مذکور مدعی شده است که آمریکا نمی تواند همه تحریم ها را یکجا لغو کند چرا که برخی تحریم ها به واسطه مسائل غیرهسته ای وضع شده است. این در حالی است که وی  (۲۴ تیر ۹۴) در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته بود: «اصولگرایان بارها اعلام کرده بودند که هسته‌ای بهانه و خاکریز اول غربی‌ها است. اگر ما در زمینه هسته‌ای کوتاه بیاییم و توافق کنیم غربی‌ها سر وقت پرونده‌های دیگر از جمله حقوق بشر و بهانه‌های دیگر خواهند رفت. از این بابت هم روشن خواهد شد که آنها در اشتباه بوده‌اند و مسائل حقوق بشر یا سیاست‌های ایران در منطقه خاورمیانه ارتباطی با موضوع هسته‌ای پیدا نمی‌کند».

برخلاف تحلیل زیباکلام و دقیقا همانطور که منتقدان برجام به درستی تحلیل کرده بودند، هسته ای بهانه بود و آمریکا با ربط دادن مسائلی از جمله توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران، از لغو تحریم ها طفره می رود.

علت اصلی «دستاورد تقریبا هیچ برجام» اشتباه محاسباتی دولت روحانی در شناخت رفتار طرف مقابل و علی الخصوص آمریکا و اعتماد بلاوجه به طرف غربی بود و اشخاصی همچون زیباکلام در کنار رسانه های اصلاح طلب نقش عمده ای در این اختلال محاسباتی و همچنین سهم ویژه ای در تحمیل خسارت محض برجام به ملت ایران دارند.

** دلواپسی اصلاح طلبان برای جاسوس انگلیس

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «نازنین زاغری بلاتکلیف رابطه تهران- لندن» نوشت: «درحالی‌که همسر نازنین زاغری در سرمای لندن مقابل وزارت امور خارجه کشورش‌ اعتصاب غذا و تحصن کرده، روز گذشته دوباره موضوع نازنین در ایران هم مطرح شد اما از پاسخ‌ها مشخص است وضعیت او تغییر چندانی نخواهد یافت تا اینکه تهران و لندن این موضوع را در کانال جداگانه‌ای بررسی کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «پرونده زاغری تبعه ایرانی و انگلیسی که از فروردین ۹۵ تا اسفند ۹۸ در بازداشت بوده و تاکنون در مرخصی به سر می‌برد، همواره در این سال‌ها بر رابطه ایران و انگلیس تأثیرگذار بوده است...هرازگاهی بحث تبادل او با زندانیان ایرانی در انگلیس مطرح شد، ‌ اگرچه برخی دیگر از زندانیان دارای وضعیت مشابه او مبادله شدند اما نازنین تاکنون این بخت را نیافته است».

زیباکلام: آمریکا نمی‌تواند همه تحریم‌ها را یکجا لغو کند/ دلواپسی اصلاح‌طلبان برای جاسوس انگلیس

رسانه های اصلاح طلب با مظلوم نمایی طوری وانمود می کنند که گویی نازنین زاغری صرفا یک تبعه ایرانی-انگلیسی بوده که به دلیل اختلافات تهران و لندن در حبس است. این در حالی است که وی به اتهام جاسوسی بازداشت و پس از طی مراحل قضایی و بنابر مستندات غیرقابل انکار، محکوم شده است.

وقتی نازنین زاغری-جاسوس دوتابعیتی- در ایران دستگیر و بازداشت شد، مقامات انگلیس از سفیر گرفته تا وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر به تکاپو افتاده و با اجرای عملیات سنگین روانی، خواستار آزادی وی شدند. نوع رفتار انگلیسی ها، از اهمیت این مهره برای دولت انگلیس و نگرانی لندن از رسواشدن عملیات مهمی که وی بر عهده داشت، حکایت می کرد.

«نازنین زاغری» یک مهره بسیار مهم و کلیدی برای طرف انگلیسی است و این مهره آنقدر ارزش دارد که انگلیس چندی پیش اعلام کرده بود که برای آزادی وی حاضر است بدهی خود به ایران به ارزش حداقل ۴۰۰ میلیون پوند را پرداخت کند. این واکنش معنادار انگلیس، بیش از پیش ثابت کرد که ادعای «زندانی شدن یک شهروند ساده» و همچنین ادعای «زندانی شدن مادری که صرفا آمده بود خانواده اش را ببیند» به هیچ عنوان نسبتی با واقعیت ندارد.

لازم به ذکر است که چندی پیش شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، نازنین زاغری را به همراه وکیل تعیینی‌اش احضار و کیفرخواست پرونده جدیدی را به وی ابلاغ کرد. پیش از این مسئولان قضایی از مفتوح بودن بخش دوم پرونده زاغری خبر داده بودند.

حال سوال اینجاست که چرا رسانه های اصلاح طلب دلواپس محکومیت یک جاسوس انگلیسی هستند!؟ گفتنی است یکی از اقدامات ویژه زاغری، شبکه سازی در ایران بوده است.

** دورخیز برای انتخابات ۱۴۰۲ با سانسور اقدامات مثبت مجلس

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «مجلس یازدهمی‌ها نه‌تنها اصراری به بهبود چهره خود نزد افکارِعمومی ندارند که تلاش می‌کنند خودشان را از چشم مردم بیندازند... متاسفانه باید گفت مجلس یازدهم از چهره‌های موثر و کارآمد خالی است و اساسا شخصیت‌هایی که سنگ بزرگ ترازو باشند در مجلس وجود ندارد. معدود افرادی نیز که می‌توانند تاثیرگذار باشند میدان را واگذار کرده‌اند».

در ادامه این مطلب آمده است: «افت محسوس مجلس، هرچند تا همین‌الان نیز گریبان خانه ملت را گرفته و تقریبا در یک سال و نیم گذشته نتوانسته خروجی قابل‌اعتنایی را به نمایش بگذارد در ۲، ۵ سال آینده، اوضاع را بی‌ریخت‌تر خواهد کرد».

زیباکلام: آمریکا نمی‌تواند همه تحریم‌ها را یکجا لغو کند/ دلواپسی اصلاح‌طلبان برای جاسوس انگلیس

جریان اصلاح طلب برای انتخابات ۱۴۰۲ مجلس دورخیز کرده است. بر همین اساس برای آنکه شانسی در انتخابات داشته باشد، مدت هاست که هجمه به مجلس یازدهم با چاشنی انکار اقدامات مثبت را کلید زده است.

جریان اصلاح طلب در مجلس دهم مواردی از جمله سلفی حقارت، تمرکز ویژه بر کمیته رفع حصر، جشن تولد اینستاگرامی، اروپاگردی، بی عملی در مقابل خسارت های برجام، حمایت از قرارداد پرخسارت توتال و...را در کارنامه خود ثبت کرده است.

مجلس یازدهم چندی پیش طرح «تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» را تصویب کرد؛ طرحی که با حذف امضاهای طلایی و شکستن حلقه بسته اعطای مجوزها، رانت‌های موجود در برخی کسب و کارها را از بین خواهد برد. نکته قابل توجه اینجاست که این اقدام بسیار مهم مجلس توسط رسانه های اصلاح طلب سانسور شد.

در یک نمونه دیگر، مجلس یازدهم با تصویب حذف امکان اخذ پروانه وکالت بدون آزمون توسط قضات بازنشسته و نمایندگان مجلس، اقدامی بسیار مهم در جهت رفع تبعیض و رانت انجام داد. این مصوبه ضد رانت مجلس بازخوردهای بسیار مثبتی را در میان مردم و حقوقدانان به همراه داشت، اما باز هم اصلاح طلبان آن را سانسور کردند.

اخذ مالیات بر خانه‌های خالی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز دو نمونه دیگر از اقدامات مجلس یازدهم است که با استقبال کارشناسان و صاحبنظران مواجه شد.

طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» نیز از دیگر اقدامات بسیار مهم مجلس یازدهم است. در روزهای گذشته «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به طرح برجامی مجلس گفت: «ما مدتی محدودیت داشتیم، اما خوشبختانه با قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی دست و بالمان باز شد. طبق قانون از ما ۱۲۰ کیلو ۲۰ درصد خواستند، در حالی‌که الان از ۲۱۰ کیلو عبور کرده‌ایم».

همچنین چندی پیش   «مجید تخت روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل گفته بود: «قانون مصوب مجلس ما در حقیقت پاسخی حساب شده به اقدامات غیرقانونی آمریکا و بیش از سه سال ناتوانی اتحادیه اروپایی و سه کشور اروپایی در مقاومت در مقابل چنین اقداماتی بود...هدف از این قانون، بازگرداندن توازن از دست رفته به برجام است و همان گونه که خود این قانون به روشنی بیان می کند، اگر برجام در عمل به طور کامل توسط دیگران اجرا و تمام تحریم ها کاملا برداشته شوند، اقدامات جبرانی ایران قابل برگشت است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • نیما HK ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    25 3
    آمریکا غلط کرده است باتو
    • SE ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      23 1
      نهایت خباثت است که یک مدعی فرهیختگی در راستا منافع دشمن موضع بگیرد. من شک دارم این موجود ایرانی باشه
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      18 1
      آفتاب آمد دلیل آفتاب! اگر می خواستیم برای گفته بوذرجمهر حکیم که فرموده است: هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد؛ هیچ دلیلی بهتر از این گفته خود زیباکلام نمی یافتیم که می گوید رئیس جمهور آمریکا نمی تواند همه تحریم ها را یکباره لغو کند و یا تضمین بدهد که دوباره ایران را تحریم نکند! گویی ایشان بیشتر در اندیشه آبروی و اعتبار رئیس جمهور یانکی ها است تا شرافت و حیثیت ملت و کشور ایران! از کسی که به صهیون ها به آن اندازه احترام قائل است که پرچم شان را مقدس می داند، باید هم همین اندازه بلاهت و سفاهت انتظار داشت!
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      10 2
      وصیت نامه شهید محسن عینعلی پروردگارا، در این برهه از زمان در زیر آسمان عظمتت همراه با ارواح مقدس شهدا به سرپرستی امام (ره) وصیت نامه ای می نویسم، هرچه فکر می کنم به جز گناه و معصیت باقی نگذاشته ام، و هرچه غیر از این بیان کنم ریا می شود، چرا که ندارم و اظهار می کنم، اما رحمت خدا مرا امیدوار نمود. آنطور که سعادت شرکت در رزم با کفر را پیدا کردم، اصل وصیت من همین شهادتم است که انشا ءالله خدا مرا می آمرزد تا بتوانم با خونم از ارزش های والای اسلام حراست کنم، با خونم از ولایت فقیه حمایت نمایم، با خونم از روحانیت همیشه مبارز و از قرآن و اهل بیت (ع) حمایت کنم، دنیای پست را بفروشم و به ارواح مقدس شهدا بپیوندم. ان شاء الله...
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      10 1
      بهتر است بگوئید امریکا نمی خواهد تحریم ها را لغو کند بلکه هدفش فشل کردن مولفه های اقتدار ایران از جمله هسته ای و موشکی و منطقه ای و پهپادی و حفظ زیرساخت تحریمهاست.
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      9 1
      به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود.
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      8 2
      لغو موثر همه ی تحریم ها پیش شرط احیای برجام است اگر تحریم ها لغو نشوند برجام بی فرجام خواهد بود
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      5 1
      "شهید علی‌رضا احدی‌دانش، دانشجوی مهندسی برق دانشگاه تبریز،متولد 1337، تهران " شهید عزادار نمى‌خواهد، شهید رهرو می‌خواهد. برادرم! شما هم با قلم و قدم و زبانتان پشتیبان انقلاب و امام عزیز باشید. پدر و مادر و همسر عزیزم! مراقبت کنید، آنان که پیرو خط سرخ امام خمینى نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند، بر من نگریند و بر جنازه من حاضر نشوند. در زنده بودنمان که نتوانستیم درشان اثرى بگذاریم، شاید در مرگمان فرجى باشد و بر وجدان بى‌انصافشان اثر
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      5 0
      زیبا کلام جان از آن کلام زیبایت بگو جانا.... ای آمریکایی که مجبوری در ایران زندگی کنی و سخت بگذرانی
    • SE ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      6 1
      امریکا توی ایران دست‌آموز داره هر وقت بخواهد برایش کار میکنند
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      6 1
      شهید حمید باکری" یقین بدانید تنها اعمال شما که مورد رضایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت اعمالی است که تحت ولایت الهی و رسولش و امامش باشد. بنابراین در هر زمان و هر موقعیت همت به اعمالی بگمارید که مورد تائید رهبری و امامت باشد.
    • حجت MD ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      5 1
      زشت کلام وکیل مدافع امریکاست
    • سعید MD ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      4 2
      اصلاحطالبها وکیل مدافع جاسوسان انگلیس و ا مریکا
    • عزت MD ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      4 1
      این اصلاحطلبها خجالت نمی کشند حرف می زنند بیانیه می دهند و اظهار نظر و وکلالت می کنند
    • محمد MD ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      4 0
      امثال زیبا کلام ها باید باشند و در 100 اینده وقتی در کتب تاریخ ایران از خیانت های این روشنفکر مابهای غرب گدا صفحات تاریخ سیاه می شود بخوانند و بفهمند که کی هستند و پی به خیانت های خود ببرند
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    19 1
    جناب زيبا كلام شما سخنگوي آمريكا هستي؟
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      14 0
      سخنگو آمریکا هم اینطوری از آمریکا دفاع نمیکنه که این بابا میکنه. حیف این فامیلی زیبا که رو آدمی مث تو هستش. واقعا که.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    14 1
    اگر آمریکا هم بخواهد تحریم ها علیه ایران را بردارد امثال زشت کلام نمی گذارند
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    16 1
    به احتمال زیاد آن سفیرانی که نهار را در ویلای شخصی این جناب زیبا کلام بودند این پیغام را از سوی یانکی ها به مهره اصلاح طلب خودشان ( زیبا کلام ) رساندند تا او هم انرا به مسئوولین کشور برساند!
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    13 1
    امثال زیبا کلام صم بکم عکس وظیفه خودشون می‌دونن که درقبال حقوق دلاریشون که از آمریکا میگیرن ندانسته وندیده ازخاسته شیطان بزرگ دفاع کنن .تامبادا نون حرام نخورن.والسلام
  • NL ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    10 0
    آمریکا نمی تواند همه تحریم ها را بردارد در مقابل ایران هم نمی تواند تمام تعهدات خود را انجام دهد هر تحریمی که توسط آمریکا برداشته نشود پنج هزار سانتریفیوز و 10%به غنی سازی اورانیم از سوی ایران اضافه خواهد شد اگر اینگونه شد تمام آمریکا و اروپا تکاپو خواهند کرد حتی یک تحریم علیه ایران باقی نماند هیچ مشکلی وجود ندارد که با زور و قاطعیت حل نشود
  • ایرانی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    8 0
    زیبا کلام غربی ، چطور در نظر شما اسلاح طلبان تمامی اهرمهای اقتدار ایران مانند موشک ، حوزه نفوذهای منطقه ای ایران می بایست در میز مذاکرات مطرح و حذف شود ولی امریکا نمی تواند تمامی تحریمها را یکجا بردارد .
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    9 0
    زیباکلام وکیل وصی آمريکا دهن اين افراد خائن را بايد گل(لجن )گرفت۸
  • عبدالله IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    11 0
    اگر آمریکا نمی تواند همه تحریم ها را یکجا لغو کند ، این دیگر مشکل آمریکاست! ما تا زمانی که همه تحریم ها لغو نشده و از طرف ما راستی آزمایی انجام نشود ، به تعهدات خود بر نمی گردیم!!! آمریکا برود مشکل خودش را با خودش حل کند؛ آن زمان که ترومپ احمق درجه 1 ، از برجام خارج می شد بایستی فکر این روز ها را هم می کردید!!!
  • حیدر صالح IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    8 0
    زیباکلام: رئیس جمهور آمریکا حتی اگر قولی هم بدهد به هیچ وجه ضمانت اجرایی ندارد! پس امضا کری چه بود؟ بیتر از این اصلاحچی ها خدا نیافریده
  • FR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    7 0
    این اصلاح طلبها آنقدر خودشان را رسوا میدانند که اگر این حرفها را نزنند مثل دوچرخ سواری که اگر پا نزند کله پا میشود در مسیر سقوط کماکان پا میزنند ...
  • !! IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    9 0
    زیباکلام بدبخت ؛ وکیل مدافع آمریکا !!
  • SE ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    8 0
    جاسوس در هر سطحی باید فقط اعدام شود
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    8 0
    خیانت و بی ..ی یهودیان و بهاییان که در پی استحاله جمهوریت و اسلامیت از نظام و تحریف دین بودند و با طراحی یهود ،با نقاب .... ،.... و.... وارد جریانات سیاسی شدند برای همیشه رسوا و اسناد آن در تاریخ ثبت و ضبط شده ،
  • مهدی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 8
    این عناوین جاسوسی چیزی است که شما نسبت می‌دهید برای هیچ کدام از آنها مدرک مستند به مردم داده نشده
  • علی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    7 0
    انقدر عبد و ذلیل غرب شده اند که درست نخواهند شد
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 0
    چرا میتواند تحریم هارا اعمال کند نمیتواند بردارد ماهم نمیتوانیم یک بار غنی سازی کم کنیم تماممممممم نفهم زیبا کلام تو چیکاره ای برای کشور حرف مفت میزنی
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 0
    یکبار شد این زشت کلام بیچاره ... از وطن خودش. حرف بزنه همش یا در توهمه و یا امریکا فرشته. هر دودنیا است
  • US ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    5 1
    اولا این فعال سیاسی نیست بلکه یک ستون پنجم بیسواد است. حتی ترامپ بیسواد و نوکر مافیای یهود می داند که کنگره در بست در اختیار مافیای یهود است.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    5 0
    این آدم هرچه بیشتر حرف میزند بوی دهنش آزار دهنده تر میشود چقدر ذلیل است این بشر دانشگاه برای حفظ شان خود بایستی ای نادان را اخراج کند
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    5 2
    برجام یک جنازه متعفن است خود زیبا کلام باید آنرا دفن کند.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 0
    با توجه به اینکه سفارت امریکا در ایران به عنوان جاسوسخانه بوده و تعطیل شده زیبا کلام به عنوان وزیر مختار امریکا در ایران حافظ این منافع است
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    اقاى زيبا كلام شما وشماها ازانقلاب ورفتار انقلابى حمايت كرديد بعد گفتيد اشتباه كرديم از حجاب افراطى براى بانوان حمايت كرديد بعد گفتيد اشتباه كرديم ازاشغال لانه جاسوسى امريكا حمايت كرديد بعد گفتتيد عمل اشتباه بود ازحمله امريكا به افغانستان وعراق حمايت كرديد بعد گفتيد اشتباه كرديم ازح ف ترامپ واوردن بايدن حمايت كرديد حالا ميخواهيد يك الزايمرى وچرتى و٠٠٠را بعنوان فردى باهوش وتوانا به مردم ونظام غالب كنيد ازاين باهوشى كه بخود نسبت ميدهيدوطرف مقابل را افرادى عامى به تصوير ميكشيد خجالت نمى كشيد
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 1
    نتزنین خانم که همکار اصلاح طلبهاست شماها چقدر انتظار بیهوده دارید اینها باید از همکار خودشان دفاع کنند یا نه
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 0
    آقای بهشتی پور، شما که ریاضیاتت آنقدر خوبه پس بگو: از بین بردن زیرساختهای هسته ای، توقف برنامه های ساخت و پرتاب ماهواره و غیره که توسط برجام شما نابود شد چقدر خسارات داشت. بعلاوه این چند سال که دوستان شما تمامی تحریمها را یک جا لغو !!! نمودند ولی طرف مقابل در عمل به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند چقدر خسارت دیدیم؟؟؟؟ قبل از همه اینها اول بگو ببینینم این 20 و 100 را از کجا آوردی ناقلا؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    7 0
    سفیر کبیر آمریکا در ایران جناب زیبا کلام
  • علی IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 0
    ایران هم نمیتواند یکباره تمام موارد برجام را اجرا کند آقای وکیل امریکا.
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    با زیباکلام تا استقرار کامل سفارت آمریکا در منزل ایشان
  • معلم IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    اف بر صادق زیباکلام که زبان دشمن است، نمک ایران میخورد و نمکدان میشکند
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 2
    راست میگه دیگه
  • DE ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    آمریکا نمی‌تواند همه تحریم‌ها را یکجا لغو کند/ چونکه لغو کردن همه تحریمها برای شب انتخابات ما اصلاح طمعکاران بود که بترکونیم و باز رای بیاریم و چون نشد الان دیگه لغو همه تحریم ها بدرد ما نمیخوره . باید ده بیست تا تحریم لغو کنند و باز بقیه اش را بگذارند برای شب انتخابات بعدی تا ما از امریکا خواهش و التماس کنیم لغو کنه برای ما تا رای بیاریم . پس لغو تحریمها قدم به قدم و گاماس گاماس خوبه نه یه هوکی.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 0
    سلام به مشرقی ها خواهش میکنم اینهمه از این مریض زیبا کلام خبر پخش نکنید . ممنون
  • محمدایوب IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    چرا سرباز آمریکا زشت کلام استاد دانشگاه است ومغز دانشجویان را شستشو میدهد ونماینده وزبان آمریکا در کشور است واصلاح طلبان سرمایه صهیونیستها هر حرفی میخواهند میزنند وهر غلطی میخواهند میکنند این سئوال است تا کی باید ازاین بی .... .... ضربه بخوریم
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 0
    هر جا سخن از آمریکاست نام زیبای زیبا کلام می درخشد ! یعنی واقعا خود غربیها به اینجور آدما چه جوری نگاه می کنن ؟! اگه اینجور آدما یه لحظه دقیق فکر کنن و بتونن این تصورو داشته باشن که تو نگاه غربیها چه جورین از خجالت آب میشن ! حالا جالبه اینجور آدما خودشونو روشنفکرم میدونن !!!
  • مردم عادی IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 0
    زیبا کلام چه توافقی با سفیر فرانسه کردی ؟
  • عماد FR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 1
    جناب زیبا کلام، در مقاله خود با گفتنِ جمله "همه ما میدانیم که..." و با پیش آوردن موضوعاتی درباره ضد و نقیضی یِ قوانین کنگره و ریاست جمهوری در آمریکا و پیچ و خم های آن که ربطی به ایران ندارد با مغلطه کردن سخن را به حاشیه می برید تا سرخط منفی دهید. آنچه را که شما از سوی ایران "مانور تبلیغاتی" نامیده و می بینید، غربی ها اینگونه نمی بینند و سه شرط ایران را جدی می گیرند... و با توجه به اینکه در نزدیک به سه هفته دیگر قرار است دوباره مذاکرات از سر گرفته شوند زیاد هم نگران نباشید، رسانه های غربی خود بس نگران نجات برجام می باشند.
  • محسن ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 2
    با سلام، بنده هم که یک شهروند کاملاً عادی هستم، معتقدم که شرطِ تضمین دادنِ امریکا برای اینکه رؤسای جمهورِ بعدی از برجام خارج نشوند، اگر هم منطقی باشد، عملی نیست و هیچگاه تحقق پیدا نخواهد کرد. مثلاً، بایدن چگونه و با چه اختیاری می تواند از طرف رییس جمهوری که هنوز نیامده و معلوم نیست چه کسی باشد ، چنین تضمینی بدهد؟ درست مثل این است که کسی بگوید آقای رییسی باید از طرف رییس جمهور آیندۀ ایران در فلان موضوع تضمین بدهد. آیا آقای رییسی چنین امکان و اختیاری دارد که به جای کسی که معلوم نیست کی باشد و چه نوع گرایشِ سیاسی و ... داشته باشد تضمین بدهد؟! و اگر هم به فرض آقای رییسی چنین تضمینی بدهد آیا این تضمین، تعهد و مسئولیتی برای رییس جمهور آینده ایجاد خواهد کرد؟ البته یک راه برای تضمین گرفتن از امریکا وجود دارد و آن این است که برجام تبدیل به «معاهده» شود و به تصویب سنا برسد. در این صورت رؤسای جمهور امریکا بدون اجازه و تصویبِ مجددِ سنا امکان خروج از آن معاهده را نخواهند داشت. اگر مذاکره کنندگانِ ما آمادگی و همچنین «اجازه» داشته باشند که با سنای امریکا برای تصویبِ برجام و تبدیل کردن آن به معاهدۀ رسمی وارد مذاکره شوند آن وقت تحقّقِ چنین شرطی دور از ذهن نخواهد بود.
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 0
    "شهید علی صمدیان " مسئول واحد فرهنگی لشکر5 نصر و اما شما حزب الله که تاریخ به سان شما را به جز در یک برهه از صدر اسلام سراغ ندارد، بدانید تنها ریسمان محکم، پیوند با ولایت فقیه است...
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 0
    انقدر که زیباکلام نگران آمریکاست خود آمریکا نگران خودش نیست
  • مهدی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 0
    شماها اگر گرا ندهید چرا نمی تواند در ثانی آمریکا غلط میکند با تو سوم چرا دولت آدم به این طور بی... و ... را دستگیر نمی کند.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    آمریکا و اروپا فریبکارند دغل بازند اعتماد نیست به آنها
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    عزیزان مسعول فردا شما مثلقبلیها نگید امریکا نگفت دبه کرد مصرف داخلی داره و.....الان خودش انگلیسی میگوید وعواملش به فارسی صادق خان سخنگوی کاخ سفید هم داره به فارسی میگه ایشان مامور است ومعذور
  • كريم IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    زشت كلامي كه نخود هر آشي هستي تو كه يك آمريكايي فابريك و واقعي هستي بايد هم اين چيزها را بداني زيرا به تو از آنطرف آبها ديكته مي كنند و تو هم حرف آنها را بلغور مي كني.
  • US ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    تامادامی که سفارت امریکا بازگشایی نشود هیچ امیدی به برجام نیست
  • DE ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    این زیبا کلام رو بفروشیم به انگلیس بابت اش 500 میلیون پوند بگیریم خیلی خوبه. جنس خوب بیخ ریش انگلیسی ها!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس