سفرهای استانی رئیس جمهور؛ رضایتمندی مردم، نارضایتی اصلاح طلبان

متاسفانه بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب که پیش از این در دولت و مجلس نیز حضور داشته اند، نگاهی ارباب- رعیتی به مردم دارند.

سرویس سیاست مشرق -تقریبا روزی نیست که رسانه ها و فعالین اصلاح طلب به سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی رئیس جمهور حمله نکرده و آن را مورد تخطئه قرار ندهند.

در همین رابطه «علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات در روزهای گذشته در مصاحبه با خبرآنلاین گفت:« دولت آقای روحانی در ۱۰۰ روز نخست کاملا موفق تر از دولت آقای رئیسی بود چون دولت آقای روحانی با آمادگی کامل سرکار آمد...به نظر می آید سفرهای استانی آقای رئیسی را اقناع می کند، او فکر می کند کار رئیس جمهور همین است. گرچه در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی نیز مملکت به تدریج رها شد ولی الان به کل رها شده است».

رضایت مردم از سفرهای استانی رئیس جمهور/ چرا اصلاح‌طلبان از حضور میدانی مسؤولان ناراحت هستند؟

سفر استانی صرفا اثر روانی دارد

همچنین «فیاض زاهد» فعال سیاسی اصلاح طلب که در دولت روحانی مشاور اقتصادی مقامات ارشد دولت بوده است،  در روزهای گذشته در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «گویا رییس‌جمهور بر این باور است که خود باید راسا به همه معضلات رسیدگی کند. در دسترس مردم باشد و از گزارشات مستقیم باخبر شود. این یک روحیه عالی و دوست داشتنی است. هر چند جز اثر روانی و تنویر افکار عمومی؛ آن هم به شرطی که تمهیدات لازم برایش تدارک دیده شود، فایده دیگری ندارد».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «سفر کردن و مطلع شدن از مشکلات مهم است، اما این تنها نیمی از کار است. مساله مهم‌تر درمان این دردهاست. برای این مهم چه کرده‌اید؟ شما به تنهایی نمی‌توانید شرایط را تغییر دهید... وقتی به تیم اطراف‌تان می‌نگرم تنها می‌توانم دعاگوی شما باشم! ».

رضایت مردم از سفرهای استانی رئیس جمهور/ چرا اصلاح‌طلبان از حضور میدانی مسؤولان ناراحت هستند؟

رضایت مردم از سفرهای استانی رئیس جمهور/ چرا اصلاح‌طلبان از حضور میدانی مسؤولان ناراحت هستند؟

دنیا را هم می توان از یک اتاق مشاهده کرد

«شهربانو امانی» فعال اصلاح طلب و عضو شورای شهر پنجم تهران نیز در هفته های گذشته در یادداشتی نوشت:«در عصر اینترنت، دنیای مجازی و انفجار دانش و اطلاعات الان دنیا را هم از یک اتاق می‌توان مشاهده کرد. جدای از هزینه‌های سفرهای استانی، شرایط کرونا ایجاب می‌کند که هزینه‌های تصمیم گیری در کف جامعه و در سفر مردم تاثیرش دیده شود. متاسفانه سفرهای استانی مخصوصا چندین سال است که از حیزانتفاع ساقط شده و تاثیرگذاری بسیار کمتری دارد ».

این فعال اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد:«الان تیم اجرایی در دولت تعدادشان بالاست، علاوه بر آن سیستم حاکمیتی هم مستقر است. اگر هر شخص و نهادی وظیفه خودش را درست انجام بدهد، نیازی به حضور فیزیکی و سفرهای مستقیم نیست».

رضایت مردم از سفرهای استانی رئیس جمهور/ چرا اصلاح‌طلبان از حضور میدانی مسؤولان ناراحت هستند؟

سفر استانی هزینه دارد

همچنین «هدایت آقایی» فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و عضو حزب کارگزاران چندی پیش در یادداشتی نوشته بود:«غیر از اوقات مدیران که باید صرف حضور در این سفرها بشود خود هزینه‌های مالی این سفرها کم نیست... با رفتن و در یک منطقه صحبت کردن به دنبال این هستند که جو روانی قضیه را پایین بیاورند و از شدتی که مردم انتظار دارند بکاهند».

«محمد هاشمی رفسنجانی» فعال اصلاح طلب نیز پیش از این گفته بود:«گفته می‌شود در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی لزومی به سفرهای استانی نیست، چرا که سفرهای استانی برای حل مشکلات استان‌ها و شهرستان‌هاست و جنبه داخلی دارد اما بحث تحریم و مشکلات اقتصادی جنبه ملی و کلی دارد که باید در جای خود مورد بحث، بررسی و حل و فصل قرار گیرد».

رضایت مردم از سفرهای استانی رئیس جمهور/ چرا اصلاح‌طلبان از حضور میدانی مسؤولان ناراحت هستند؟

رضایت مردم از سفرهای استانی رئیس جمهور/ چرا اصلاح‌طلبان از حضور میدانی مسؤولان ناراحت هستند؟

سفر استانی، وقت تلف کردن است

«عباس عبدی» فعال اصلاح طلب نیز چندی پیش گفته بود:«اکنون که سفرها هفتگی شده است، گمان می‌کنم در مسیر نادرستی قرار گرفته است. اگر این سفرها می‌توانست مشکلی را حل کند، باید در دوره احمدی‌نژاد کمترین مشکل را می‌داشتیم. اگر این سفرها موجب محبوبیت و اعتبار می‌شد، هیچ‌گاه سال 1392 کسی رای نمی‌آورد که در نقطه مقابل او تعریف شده بود. سفرهای استانی شرط لازم و نه کافی برای اداره جامعه است و به‌طور مشخص سفرهای استانی و پرداختن به مسائل مردم و حل آنها خلاف منطق اداری است. این بی‌معنی و غیرممکن است که رییس‌جمهور برای حل مسائل مردم به مناطق برود».

رضایت مردم از سفرهای استانی رئیس جمهور/ چرا اصلاح‌طلبان از حضور میدانی مسؤولان ناراحت هستند؟

عبدی در ادامه نوشته بود:«خیلی روشن و بدون ابهام باید گفت که وقت و توان و ذهن هر یک از ما محدود است. باید آنها را در موضوعاتی صرف کنیم که بهره‌وری بیشتری دارد. به‌طور قطع ترجیح دارد که آقای رییسی با راه‌حل‌های مسائل کلان کشور آشنا شوند تا موضوعات خرد و موردی که تعداد آنها هزاران است. ورود به هر کدام از آنها ذهن و جسم را خسته و فرسوده می‌کند. باید نظام اداری خود را برای انجام مشکلات موردی قدرتمند کرد نه اینکه شخص رییس‌جمهور دست به کار شود».

همانطور که ملاحظه کردید، فعالین اصلاح طلب، سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی و حضور رئیس جمهور در میان مردم را «وقت تلف کردن» و بی فایده قلمداد کرده و مدعی هستند که این رویکرد رئیس جمهور فقط اثر روانی دارد!

برنامه ریزی دقیق دولت

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور- 22 مهر 1400- در پاسخ به منتقدان سفرهای استانی گفت:«قبل از هر سفر استانی هیأتی به استان مقصد اعزام می‌شود و جلساتی نیز در تهران با نمایندگان و مسئولان استان برگزار می‌شود و مسایل و مشکلات احصا و جمع‌بندی می‌شود و طرح‌ها و اعتبارات لازم برای استان به تصویب می‌رسد».

رئیسی در ادامه تاکید کرد:«پروژه‌های بسیاری هستند که با تزریق اعتبارات اندک و رفع مشکلات کوچک تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند و بنده به عنوان رئیس جمهور مصمم هستم به حضور در میان مردم و مدیریت میدانی مسائل ادامه دهم. برخی‌ها به سفرهای استانی خرده می‌گیرند و می‌گویند که این سفرها پرهزینه است، اما بنده می‌گویم اگر رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، چگونه مشکل کارخانه‌ای که ۸۷ درصد عملیات احداث آن انجام شده و برای ۱۳ درصد باقیمانده، هشت سال معطل مانده، حل خواهد شد».

به این نمونه توجه کنید؛ در شهریورماه سالجاری رئیس جمهور در سفر به خراسان جنوبی و شهرستان طبس به کارگران معدن پروده وعده پیگیری مشکلات داد و به پبمانکاران هم ۲۰ روز مهلت داد.

با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که مطالباتی از جمله بیمه کارگران معدن و گلایه آنان در زمینه تفاوت در میزان حقوق دریافتی و استراحتگاه کارگران تحقق یافته و بخش قابل توجهی از مشکلات کارگران معدن پروده طبس مرتفع شده است.

در ماجرای اخلال در جایگاه های عرضه سوخت نیز اقدامات دولت و تدابیر اتخاذ شده و بازدیدهای میدانی دولتمردان و نوع انعکاس این رویداد توسط رسانه ملی در کنار متانت و همراهی مردم، موجب شد که تیر دشمن در ایجاد غائله بنزینی به سنگ خورده و ناکام بماند.

این دو نمونه، مصداق روشنی است مبنی بر اینکه سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی مسئولان صرفا به جنبه روانی خلاصه نمی شود و برکات و فواید زیادی دارد.

مردمی بودن، نقطه قوت دولت

رهبر معظم انقلاب- ۷ شهریور ۱۴۰۰- در نخستین دیدار هیات دولت سیزدهم در تبیین نخستین توصیه مهم خود به دولتمردان، به جلوه‌های مختلف «مردمی بودن» ‌ اشاره کردند و فرمودند: «رفتن به میان مردم و گفت‌وگوی بی‌واسطه با آنها از ابعاد بسیار خوب مردمی بودن است که آقای رئیسی دیروز با سفر به خوزستان آن را نشان داد».

ایشان اتخاذ سبک زندگی مردمی، رفتار بی‌تکلف، دوری ازاشرافی‌گری و پرهیز از نگاه از بالا به مردم را از دیگر جلوه‌های مردمی بودن برشمردند و گفتند: «باید مشکلات و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشت و ضمن پرهیز از بیان حرف‌های غیر واقعی و ناامید کردن مردم، از آنها کمک فکری و عملی خواست».

رضایت مردم از سفرهای استانی رئیس جمهور/ چرا اصلاح‌طلبان از حضور میدانی مسؤولان ناراحت هستند؟

رضایت مردم از سفرهای استانی رئیس جمهور/ چرا اصلاح‌طلبان از حضور میدانی مسؤولان ناراحت هستند؟

شواهد و مستندات حکایت از آن دارد که سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی رئیس جمهور، رضایتمندی مردم را در پی داشته است؛ اما قطعا برای آنکه این سفرها و بازدیدها به ثمر بنشیند و قاطبه مردم طعم شیرین آن را بچشند، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا با جدیت اجرای مصوبات سفرهای استانی را تا مرحله نهایی پیگیری کنند.

و اما علت مخالفت مستمر و گسترده فعالین و رسانه های اصلاح طلب با سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی رئیس جمهور، در نگاه این طیف به مردم سالاری و کشورداری ریشه دارد.

متاسفانه بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب که پیش از این در دولت، مجلس و دیگر ارگان ها و سازمان ها  نیز حضور داشته اند، نگاهی ارباب- رعیتی به مردم دارند. از نگاه این طیف، مردم شهروندان درجه 2 و خود این افراد و هم قبیله های آنان، شهروند درجه یک هستند.

اینجاست که متوجه می شویم که چرا یک مقام دولتی با کفش به داخل چادر زلزله زدگان می رود و مقام دیگر دولتی، مسکن بخش قابل توجهی از هموطنانمان را مزخرف! می نامد و...

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی رئیس جمهور، رضایتمندی مردم را در پی داشته است؛ اما قطعا برای آنکه این سفرها و بازدیدها به ثمر بنشیند و قاطبه مردم طعم شیرین آن را بچشند، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا با جدیت اجرای مصوبات سفرهای استانی را تا مرحله نهایی پیگیری کنند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • بهنام IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    24 5
    سلام اگر استانداران دارای اختیارات و کارآیی کافی باشند در واقع رئیس جمهوری هستند در استان خودشان و طبیعتا باید بسیاری از مشکلات در داخل استان حل میشود و نیازی به سفرهای استانی مقامات بالاتر نخواهد بود هرچند در سیستم ناکارآمد موجود سفرهای استانی رئیس جمهور محترم نعمت بزرگی است ولی در بلند مدت باید روی ارتقاء سیستم حکمرانی سرمایه گزاری کرد
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      7 4
      حد اقل مث قبلی از پشت شیشه نظر سنجی نمیکنه و بین مردم هست.منم راضی ام
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      2 3
      ولی انتظارات بالاست و باید تلاش بیشتری بشه
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      2 1
      شهید جواد رجب علی" همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید که پیام خون شهداء،حفظ ولایت فقیه است.
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      5 0
      محمد هاشمی رفسنجانی پاسخگو باشد در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی نبود چرا قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و شاخص فلاکت و تورم رکورد زد ؟!
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      4 2
      افساد طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم رو نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      4 2
      روحانی در مدت 20 ماه کرونا از دفتر کارش خارج نشد و نگران بودیم که زخم بستر نگیره اما رئیسی بین مردم می رود و ما نگرانیم که کرونا نگیرد در هرصورت سفر رئیس جمهور به مناطق زلزله زده و محروم قابل تقدیر است.
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      6 1
      اگه اینطوری بود پس سردار سلیمانی هم می‌بایست از همین تهران میدان را کنترل می کرد.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    21 28
    بابا خجالت بكشيد سفرهاي استاني دردي از مردم دوا نمي كنه
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      21 16
      قدم زدن با کری چطور؟دواکرد؟
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      15 20
      بله قدم زدن با کری حداقل ۵ سال کشور را در وضعیت ثبات نگه داشت.حالا هی برو اینور و اونور ببینیم یه من ماست چقدر کره داره.
    • سوخته IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      4 2
      حتما دزدیهای و خیانتهای ( برجام ) دولت بنفش حل می کنند بگمانم یکی از رانت خواران باشی البته قصد توهین ندارم تفکرت این را میگوید
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 3
      قدم زدن با جان کری مشکلات مردم رو حل کرد؟
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      3 2
      اصلاح طلبان تـ....ع آور در حالی که از سوی ملت پس زده شده اند و به شدت دچار سرخوردگی هستند برای خود کورسوی امیدی تعریف کرده اند که شاید اندک بختی برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری داشته باشند اما شرطش آن است که آقای رئیسی نتواند در بین مردم محبوبیت به دست آورد! حال آن که سفرهای استانی ایشان عکس آرزوی اصلاح طلبان ت..ـ..ع آور را رقم می زند و علت به سخره گرفتن و اعتراض به این سفرها از سوی ایشان دقیقاً همین موضوع است!
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      5 2
      جناب 15:39 شما کجا تشریف داشتید این پنج سال؟ ما مردم عادی که زیر بار افزایش روز افزون و نجومی کالاهای اساسی و ضروری له شدیم.هر روز هم ک یه چیز ناپدید و سهمیه ای میشد.جناب 15:39 جمع کن بساطتتو که اصلاحات مرد.
    • به 15:39 IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      10 1
      شما خجالت بکش 15:39 قرار بود قدم زدن با کری کل تحریم هارو برداره ، حالا که هیچ غلطی نکردید، میگید پنج سال ثابت نگه داشتیم.ببخشید دقیقا چیو ثابت نگه داشتی. اون چیزی که ما رو فرض کردی خودتی
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      5 3
      تو خجالت بکش بی انصاف... وجدان نداری که... رییسی 3 ماهه اومده. 8 سال با تمام توان خرابکاری کردین الانم زبانتون درازه؟
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      3 2
      به روحانی هم همینطوری حمله میکردی یا زبانت 3 ماهه شفا پیدا کرده؟
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      3 3
      نتیجه برجام و قدم زدن با جان کری دلار 32 هزار تومانی و پراید 155 میلیونی و تورم 1000 درصدی شد.
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      2 2
      دولت روحانی و برجامش خروجی به نفع ملت و کشور نداشت.
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      3 1
      هزینه سفرهای ظریف و عراقچی به هتل کوبورگ صدها برابر بیشتر بود و هیچ دردی از مردم دوا نکرد.
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      3 1
      دولت روحانی خجالت بکشه...!!!
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      1 0
      چرا اقای ریسی یک کلمه درمورد هرج ومرج قیمت ماشین حتی یک کلمه حرف نمیزنه چرا ماشین قیمتش بجای کاهش قیمت حتی تا۳۰۰درصد ۸۰درصد بالاتررفته !!!!!!
  • ... IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    7 5
    درود
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    8 10
    تالار معاملات بورس هم برن.. راه دوری هم نیست
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      6 4
      لابد کوری که سبز شدن بورس رو نمی بینی
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 1
      سبز شدن بورس الکی،، این چه جور سبز شدنیه که ضررمون کم نمیشه؟؟؟ چهار روز سبز شد،یکروز قرمز و ضررمون برگشت جای اول..
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 1
      ۱۷:۴۲ کجا الان بورس درست شده
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      2 0
      بورس هم کم کم درست میشه. ان شاء الله.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    10 14
    خروجی این سفرها فقط تبلیغات است
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      3 1
      خروجی سفرهای استانی حل مشکلات مردم محروم و جلب اعتماد از دست رفته مردم است.
    • متین IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      3 1
      تبلیغات چی؟! ایشان که الان رئیس جمهور هستند.
  • حسام IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    8 4
    کسی عصبانی نیست سعی کنید بفمهید موضوع این است که رییس جمهور نباید شخصا دنبال مشکلات مردم و حل انها باشند این موضوع احتمالا به دو دلیل است 1.رییس جمهور به دولت اعتماد ندارد و خودش پیگیر مشکلات مردم است 2.دولت از حل مشکلات مردم ناتوان است و رییس جمهور به ناچار خودش مسئول حل مشکلات مردم است در حالیکه رییس جمهور باید مشغول برنامه ریزی و طراحی مسیر اداره کشور باشد نه اینکه شخصا وقتش را برای دیدن مردم و حل مشکلات انها بگذارد . پس وزیر و استاندار و شهردار و نماینده مجلس چکاره اند ؟!
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      8 3
      عصبانی نیست؟مطمئنی؟شمادردوره مدرسه بابازدیدسرزده مدیرازکلاسهامواجه نبودین؟مدیربه آموزگارانش اعتمادنداشت یالزوم مدیربودنش ایجاب میکرد؟درهرحال کسانی که سالهامدیریت این کشورروبه عهده داشتن وهم موفق نبودن هم باانداختن کشورتوبیراهه باعث عقب رفتن کشورشدن،حق اظهارنظرندارن.چه این راه رئیسی جواب بده چه نده.درضمن مشکلات مردم خودبه خودبوجودنیومده،حاصل سالهاسوءمدیریت همین حضراته.این حرفهاازسردلسوزی نیست،حتی اگرازسرعصبانیت هم نباشه،ازاینه که پیروزیشون درگروعدم موفقیت رئیسیه.حالامردم ومشکلاتشون کو؟
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 1
      رئیسی روزهای جمعه به سفرهای استانی می رود و کم کاری نمی کند.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    6 3
    اگر نظارت میدانی راه حل مشکلات است. درود بر اقای رئیسی. اما اگر مشکلات با نظارت میدانی حل نشد. چه؟
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    7 3
    قیمت دلار و سکه بالا می رود و ارزش پول ملی پایین می آید آقای رییسی
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 2
    کدوم رضایت؟
  • پیام IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    11 4
    درود بر رییسی
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    7 3
    چه کمکی به روند نزولی قیمت ها میکنه؟؟
  • عباد IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 10
    باو کن هیچ کس از سفر های استانی ریسی ناراحت نیست اما یک سئوال دارن کدام مشکل معیشت بااین سفر ها حل شده؟
    • CA ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      10 2
      حرف دل اقشار مختلف و شنیدن بی پرده آن سر نخ حل مشکلات کل ایران است.
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      6 3
      اخه مشکل اینه که جنابعالی تو این مناطق تشریف نداری
    • CA ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      4 1
      دقیقا به همین دلیل آقای رئیسی به این مناطق می رن چون شماهایی که ایران بودید و می تونستید، نرفتید تا به درد دل آنها گوش بدید...
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 4
    و نا رضایتی 4 درصدیها
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 0
      ۴درصدیها!!!!!!هی خودتان رابااین چرندیات گول بزنید کدام ۴درصدی ما بدبخت هستیم دیگه بخاطر این گرانیها دریومیه خودوامانداه ایم ومدیران فقط میگن درست میشه درست میشه کی درست میشه چند روز وماه وسال بابا عمر ما داره میره همش دررنج وعذاب
  • آیینه CA ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    9 3
    چون که نوکر آمریکا برای مردم ایران خدمتگذار نمی خواد...
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 1
    درود بر رییسی
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 1
    سلام.دوره قبل قبض برق ما دویست و پنجاه هزار تومان بود و این ماه هفتصد هزار تومان در حالی که ما متوسط سی هزار می پرداختیم .چرا یکدفعه قیمت برق اینقدر گران شد .ما خیلی کم مصرف می کنیم یک یخچال با دو لامپ .کسی جواب نمی دهد.
  • فیروز IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 0
    اصلاح طلبا تمام تلاششون اینه که مردم از رییسی ناراضی باشن تا دوباره به قدرت برگردن...
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 2
    خروجی این سفرها چی بوده و چه دستاوردی برای جامعه داشته؟ ایران خودروو سایپا همه محصولاتشان را گران کرده و کاری کردند که خیلی از مشتریان انصراف بدهند.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 0
    این اصلاح طلبانی که من می بینم حاضرن رئیسی رو ترور هم بکنن جلوی چشم همه!
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    چون برای اصلاحطلبا مردم مهم نیستن
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 4
    فامیل بازی و انتصابات فمیلی هم در این دولت از حد گذشت
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      2 0
      نه اینطور نیست.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 0
    احسنت.منم راضی ام
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 1
    اصلاح طلبان چشم دیدن محبوبیت یک انقلابی را ندارند
  • بروبچ پایین شهر IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    دوستت داریم رییسی
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    اصلاحات هیچوقت به فکر مردم نبودن. اونها اگه مردم براشون مهم بود که الان این همه موج ناامیدی و سیاه نمایی ایجاد نمیکردن.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 0
    شهید جواد رجب علی" همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید که پیام خون شهداء،حفظ ولایت فقیه است. " شهید محمود اکبری آلاشتی" ای پدر و مادر در کارهایتان و مشکلات و مصیبت‌ها بر الله اعتماد کنید که الله اعتماد کنندگان به خود را یاری خواهد کرد. امام یا بعد از او هر ولی‌فقیه که صالحین اطاعت می‌کنند. اطاعت کنید که این اطاعت واجب است. و اطاعت ولی‌فقیه اطاعت از رسول خداست و اطاعت از رسول خدا اطاعت از الله است.
  • ابوالفضل DE ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 4
    کدوم مردم؟
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      2 0
      نمیدونی؟!
  • من و خانواده IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 0
    امیدداریم به دولت رییسی
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 0
    خداقوت رییسی درستکار
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 9
    انسان بیکار این همه سفر میرود
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      3 0
      بییکارو بلکه بیمار شمایین. دولت متبوع شما که کل 8 سال رو در سفر البته سفر خارج گذراند و اونم نه با دستاورد بلکه با فروش منافع ملت و مملکت
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      4 0
      بیکار نیستند دنبال رسیدگی به کار مردم هستند.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 0
    من که از وقتی رییسی رییس جمهور شده خیالم راحته که واقعا افرادی هستن که واقعی به فکر مردم باشن
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 0
    بنظرم رییسی خیلی میتونه کشور رو به سمت پیشرفت ببره البته اگه دشمنانش آسوده ش بزارن
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    انشالله درست میشه ...الحمدلله
  • GB ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 2
    مردم وقتی راضی میشن که مشکلاتشان حل بشه سفر کردن چه خاصیتی داره
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 0
    ما که از کارهای رییسی با اخلاق خوشحال و راضی ایم. ان شالله همه چی درست میشه
  • برزو IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 0
    امیدوار شدم که یه فرد مردمی رییس جمهوره و هر لحظه ممکنه ببینیش نه اینکه از پشت شیشه دودی ماشین نظرسنجی کنه
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    درود بر جناب رئیسی. این کار باید ادامه داشته باشه.انشالله که سلامت باشند
  • سعید IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    آقای رئیسی دستور دهند تا وام کشاورزان امهال شود کشاورزان پولی برای پرداخت بدهی خود ندارند از رئیس جمهور محترم بیش از اینها انتظار داشتیم
  • نیما HK ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    فدای سرم اصلاح طلبان ناراحت میشوند
  • نادر IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 0
    دررود بی پایان به رییسی عزیز و با اخلاق
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 2
    نمی دونم چرا حس می کنم این رئیسی داره ظاهر کاری می کنه
    • مبین IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      4 1
      حس ات اشتباه. ایشان مخلص و خادم هستند.
    • بهنام IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      2 0
      درباره خودت حست چطوره خودت ظاهر کار نیستی؟
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      0 2
      حست درسته ما هم همین حس روداریم ولی چه کنیم باید سوخت وساخت
    • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      1 0
      حس ظاهر کاری را در خودتان پیدا کنید. وبسوزید وبسازید..!!!
    • محمد مهدی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      1 0
      لياقت شما همان روحانی ظاهر کار فریبکار حقه باز بود.!
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      0 0
      گلی به جمالت مشرق با اینهمه تعارف؟!
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 1
    لطف می کنید تاثیرات عملکرد 100 روزه اقای رییسی را بفرمایید؟
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      1 1
      تسریع در واردات واکسن و اجرای واکسیناسیون عمومی و عضویت در پیمان شانگهای و کاهش قیمت سیمان و میلگرد و شیرخشک و مرغ جزو مهم ترین اقدامات 100 روزه دولت است.
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      0 0
      فعلا واکسن عمومی
  • علی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 1
    درود خدا بر آيت الله رئیسی. خداقوت. سفرهای استانی عالی وما خیلی راضی هستیم.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    رضایت از عملکردش داریم ولی باید کمی سفت و سختر با گرانفروشها برخورد بشه
  • karim IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    حضرت آقای رئیسی سفرها قبول ولی کی جلوی تورم بی حساب روزانه را میگیری
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 1
    بنظر من این سفرها موجب شناخت مشکلات همه ی مردم و برنامه ریزی بهتر برای رفع آن هست. همچنین وقتی مردم رییس جمهور رو در کنار خودشون ببینن امید پیدا می کنن و امید آغاز حرکت به سوی رفع مشکلاته
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 4
    سفرهای تبلیغاتی هیچ مشکلی روحل نمی کنه
    • صالح IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      1 2
      حتما حل می‌کند که سفر استانی می‌روند.
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    توی خارج یه جاهایی ساختند که مردم بروند و گریه کنند .ای کاش مشرق نیوز یه تلفن اعلام می کرد تا ما صحبت کنیم و گریه کنیم .
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    دوره احمدی نژاد من یک ایمیل زدم دفتر او و از اداره گاز شکایت کردم که چرا قبض گاز گرون شده .سه روز نشده هفت نفر از استانداری اومدن خونه ما و رسیدگی کردن یک ماه نشده مشکل همه مردم را حل کردن .و گاز ما را سه خانوار نوشتن و دیگه قبض گاز گرون نیامد
    • مبین IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 0
      اگر همه همکاری کنند این دوره هم اینطور میشه. یعنی حق به حق دار می‌رسد.
  • مهدی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    2 0
    اقا در دو دوره دولت احمدی نژاد باید عرض کنم نه روحانی و نه خاتمی و نه هاشمی به گرد پای کارهای عمرانی و سازندگی و تعامل با کشورهای جهان و شجاعت ایشون نمی رسه حالا باید دید ایا اقای رئیسی میتونه نصف کارهای احمدی نژاد رو انجام بده یا نه احمدی نژاد سرسخت ترین رئیس جمهور ایران بود روحانی بدترین رئیس جمهور ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس