یمن نمایه

رئیس کمیته ملی امور اسرا در صنعاء گفت، فرستاده ویژه سازمان ملل نتوانسته دور جدید مذاکرات درباره مبادله اسرا را ترتیب بدهد و به جای آن مشغول بالا بردن روحیه مزدوران ائتلاف سعودی در مناطق نبرد است.

به گزارش مشرق،  رئیس کمیته ملی امور اسرا در صنعاء تاکید کرد که فرستاده جدید سازمان ملل نتوانسته دور جدیدی از مذاکرات بر سر پرونده اسرا میان دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن ترتیب دهد.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و عمان درباره یمن

به گزارش المیادین، عبدالقادر المرتضی گفت: با وجود اینکه دو طرف صنعاء و دولت مستعفی آمادگی خود را برای برگزاری دور جدید مذاکرات بر سر مبادله اسرا اعلام کردند اما فرستاده جدید سازمان ملل نتوانست دور جدید این مذکرات را ساماندهی کند.

او در توییتر نوشت: وقتی نماینده جدید سازمان ملل در پرونده تبادل اسرا ناکام است آن وقت در مواجهه با پیچیده ترین پرونده های نظامی و سیاسی چگونه عمل خواهد کرد؟.

المرتضی تاکید کرد: روشن است که ماموریت فرستاده جدید سازمان ملل انجام برخی بازدیدها از مناطق تحت کنترل مزدوران ائتلاف سعودی برای بالا بردن روحیه آنها بیش از هر چیز دیگری است.

«هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن روز دوشنبه سفر خود به شهر تعز در جنوب غرب این کشور را آغاز کرد که اولین سفر یک نماینده سازمان ملل به تعز از زمان آغاز تجاوزات سعودی به این کشور از  هفت سال پیش است.

در سال گذشته (۱۳۹۹)، بزرگترین توافق تبادل اسرا میان دولت نجات ملی (صنعاء) و دولت مستعفی (مقیم ریاض) اجرا شد، اما حالا ریاض به مزدوران ائتلاف سعودی اجازه نمی‌دهد بسیاری از اسرا را آزاد کنند و -به گفته مقامات صنعاء- سعودی‌ها ارزشی برای شبه‌نظامیان خود که اسیر شده‌اند قائل نیستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس