رئیسی

اتاق‌های فکر در داخل و خارج از کشور سعی می‌کنند میزان انتظارات از دولت را تا سطح غیرمعقول بالابرده و دولت را بر زمین بزنند. ازاین‌رو لازم است رئیس جمهور به صورت صریح درباره خسارت ها با مردم سخن بگوید.

سرویس سیاست مشرق- کارنامه دولت سیزدهم پس از ۱۰۰ روز روی میز قرارگرفته است؛ سید ابراهیم رئیسی حالا می‌تواند از افقی بالاتر به وضعیت کشور نگریسته و میزان خسارت‌ها و آوارهای باقی‌مانده از دولت روحانی را برآورد کند. گویی زلزله‌ای هشت ریشتری روی‌داده و رئیس دولت پس از بازدید از مناطق بحران‌زده گزارش‌های مختلف را در دست بررسی دارد. البته برای مردم تهیه فهرستی از خسارت‌ها به‌تنهایی کافی نیست، آن‌ها از دولت رئیسی می‌خواهند به‌صورت اورژانسی به وضعیت اقتصادی و معیشتی رسیدگی کرده و دست یاری به‌سوی آن‌ها دراز کند.

رئیسی بدون تشریفات سیاسی از شهری به شهر دیگر رفته و پای سخن اقشار مختلف می‌نشیند. او یک روز در سیاه‌چادر با عشایر گفتگو کرده و روز دیگر به یک کارخانه صنعتی سرزده و با مدیران آن جلسه می‌گذارد. هدف آن است که چرخ اقتصاد کشور دوباره به حرکت درآمده و کم‌کاری‌های صورت گرفته در هشت سال دولت تدبیر جبران شود.

حسن روحانی قرار بود هم چرخ اقتصاد و هم چرخ سانتریفیوژها را باهم چرخانده و کشور را در مدار توسعه قرار دهد؛ اما میراث او برای مردم تورم افسارگسیخته و ایجاد شکاف اجتماعی است؛ اوضاع چنان به کام مردم در دوران روحانی تلخ شد که باید کاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و قهر ناخودآگاه برخی از صندوق رأی را به‌صورت ویژه به نام ایشان ثبت کرد.

روحانی وضعیتی در کشور خلق کرد که به گواه نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی جبهه اصلاحات میزان محبوبیت او در سه ماه آخرحضور در پاستور به زیر ۴ درصد رسید! دولتی که قرار بود در ۱۰۰ روز باخبرهای ویژه مردم را غافلگیر کند؛ چنان بلایی نازل کرد که تا ۱۰۰ سال بعدازآن نیز نمی‌توانست آثارش را پاک کرد.

تقی آزاد ارمکی جامعه‌شناس اصلاح‌طلب در شرح این ماجرا می‌گوید: پروژه روحانی، بعد از برجام تمام‌شده و هیچ کاری نمی‌توانست انجام دهد. نه توانایی کار دیگری دارشت، نه نیروهای او این چیزها را می‌فهمیدند؛ او ۱۰۰ سال دیگر هم رئیس‌جمهور می ماند باز هم هیچ کاری نمی‌توانست بکند.

شیخ دیپلمات در سال آخرین سال حضور در مسند ریاست جمهوری چنان روزگارش سیاه شد که اصلاح‌طلبان که روزی خود را تضمین دولت او می‌دانستند؛ او را رحم اجاره‌ای خوانده و با  اعلام طرح «عبور از روحانی» گفتند که هیچ ارتباط عاطفی میان اصلاح‌طلبان و رئیس‌جمهور وجود ندارد.

در آن روزها حسن روحانی چنان ازنظر روانی دچار پریشانی و آشفته حالی شده بود که برخی از تمایل به استعفا در او خبر می‌دادند! در آن شب و روزهای سخت تنها حامی روحانی در نهاد ریاست جمهوری نه یاران سابقش بلکه نیروهای دلسوز انقلابی بودند که او را از لبه پرتگاه نجات داده و اجازه ندادند روحانی در آستانه سقوط قرار بگیرد.

سید رضا اکرمی رئیس وقت شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در وصف آن روزهای دولت روحانی می‌گوید: متأسفانه دولت  نتیجه محور عمل نکرد ما در نهاد؛ سوئیسی حرف می‌زدیم اما آفریقایی عمل می‌کردیم.

سعید لیلاز: تحرک دولت رئیسی با روحانی قابل‌مقایسه نیست/ کنعانی مقدم: ژنرال‌ها رفته و سربازها آمده‌اند

با انتخاب سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس دولت گروه‌های مختلف سیاسی مواضع خود را نسبت به او بازآفرینی کرده‌اند، برخی می‌گویند برای آنکه خسارت‌های ۸ سال قبل جبران شود، باید به رئیس‌جمهور کمک کرد. ابراهیم رئیسی نیز در برابر اقشار مختلف گارد بسته نداشته و همه را به یاری طلبیده است. برگزاری جلسات تخصصی با کارشناسان (با گرایش‌های مختلف سیاسی) باعث شده تا ازنظر روانی میزان امیدواری به دولت سیزدهم بالا باشد.

حسین کنعانی مقدم: رئیسی زیرساخت‌های کشور را از نو می‌سازد

سعید لیلاز: تحرک دولت رئیسی با روحانی قابل‌مقایسه نیست/ کنعانی مقدم: ژنرال‌ها رفته و سربازها آمده‌اند

حسین کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز ایران درباره کارنامه دولت رئیسی  ۱۰۰ روز پس از آغاز کار به «مشرق» می‌گوید: آقای روحانی به دنبال سیاست خارجی بود و آقای رئیسی تمرکز خود را به روی مسائل داخلی قرار داده است، ایشان برجام را تنها راه‌حل برای حل مشکلات ندانسته و تمایل دارد کشور از داخل مدیریت شود. ازاین‌رو مدیران دولتی را تغییر داده تا بتواند زیرساخت‌های کشور را از نو بسازد.

این فعال اصول‌گرا ادامه داد: ۱۰۰ روز برای قضاوت رئیسی زود است؛ اما ایشان با مسائل کشور در این مدت آشنا شده است، اما ازلحاظ عملیاتی وعده‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است. برخی انتصابات نیز نگران‌کننده است و توقعات اصولگرایان برآورده نشده است.

کنعانی مقدم افزود: آقای رئیسی به دنبال سرباز برای کار است و روحانی به دنبال ژنرال‌ها، این توجه به منابع انسانی جای امیدواری دارد. او نشان داده در میدان قرار داشته و خود را از دیگران پنهان نمی‌کند.

سعید لیلاز: رئیسی در حل مسئله کرونا درخشید

سعید لیلاز: تحرک دولت رئیسی با روحانی قابل‌مقایسه نیست/ کنعانی مقدم: ژنرال‌ها رفته و سربازها آمده‌اند

سعید لیلاز عضو سابق حزب کارگزاران در توصیف دولت رئیسی پس از ۱۰۰ روز به «مشرق» می‌گوید: من تا الآن به شرایط بدبین نیستم. البته فکر می‌کنم در حد دو ماه، نمی‌شود قضاوت کرد. اما باید اعتراف کنیم که رئیسی فراتر از انتظارات عمل کرده است.

اقتصاددان اصلاح‌طلب ادامه داد: در همین یک ماه دولت آقای رئیسی دو سه کارکرد مهم داشته است. ازجمله مسئله واکسن حل شد. به هر علتی روحانی نتوانست مشکل واکسن را برطرف کند، اما آقای رئیسی توانست. خود این، چیزی بود که ما در مورد ایشان پیش‌بینی می‌کردیم؛ این رویداد مهمی بود. در تاریخ خواهند نوشت که دولت سیزدهم از پیچ بحران یک ویروس همگانی و جهانی به‌سلامت عبور کرده اما دولت روحانی زیر بار آن ماند. در حال حاضر ما در تزریق عمومی واکسن از متوسط جهانی جلو هستیم.

لیلاز ادامه داد: در دوره رئیسی رشد اقتصادی افزایش چشم‌گیر خواهد داشت؛ دلیل ساده‌ای هم دارد؛ بخش خدمات بیشترین آسیب را در کرونا دیده است. اگر آن بخش اصلاح و درست شود، خواهید دید که رشد اقتصادی ایران، وضعیت بهتری پیدا می‌کند.

استاد اقتصاد و تاریخ افزود: وظیفه و مأموریت دوم دولت رئیسی حل تورم افسارگسیخته است. من معتقدم که تورم ربطی به تحریم‌ها ندارد؛ در دولت روحانی ۸ سال تبلیغ کردند که تا مشکل تحریم حل نشود؛ تورم کم نخواهد شد. اما واقعیت چیز دیگری بود این تحریم‌ها ممکن است یک‌بار نرخ‌ها را بالا بیاورد، اما اولاً فقط یک‌بار است و موقت است. برای این‌که مسئله اصلی تورم، رشد نقدینگی است. رشد نقدینگی هم بخش کوچک‌ترش به خاطر کسری بودجه دولت است. اتفاقاً تکیه کردن روی کسری بودجه را فرار از بیان واقعیت می‌دانم. کسری بودجه ما و درواقع رشد

نقدینگی ما ناشی از مشکلات شبکه بانکی است. ما امید داریم آقای رئیس جراحی اقتصادی ایران را آغاز کرده و مسئله بانک‌ها و یارانه‌های سردرگم رانت ساز در ارز ۴۲۰۰ تومانی را حل نکند، به رئیسی توصیه می‌کنم به ایرادات اقتصاددانان چپ توجه نکرده و یارانه ۴۲۰۰ تومانی بر سردسته باقی‌مانده را حذف کند.

سعید لیلاز در بخش دیگری از سخنان خود در تفاوت‌های میان دولت روحانی و رئیسی گفت: واقعاً این دو دولت قابل‌مقایسه باهم نیستند چه ازنظر شکلی و چه زمانی، اما در یک گذاره کوتاه باید گفت دولت رئیسی تحرک دارد و چابک است؛ دولت روحانی سنگین بود. باید تا آخر امسال به دولت رئیسی فرصت بدهیم. تا عید باید هر کمکی که او لازم دارد انجام شود؛ در شب عید می‌توان روی کارنامه این ولت بحث کرد.

گزارش خسارت‌ها را اعلام کنید!

موتور دولت رئیسی خوب کار می‌کند و انتظارات از او هم تا سطح غیرمنطقی بالا رفته است، برخی گمان می‌کنند این دولت می‌تواند با یک شعبده‌بازی بحران‌های بزرگ را یک‌شبه حل کرده و تصمیم‌های سخت را آسان کند. دولت رئیسی در حال ترمیم سرمایه‌های اجتماعی نابودشده در هشت سال گذشته توسط روحانی است. سرمایه اجتماعی و امید و اعتماد عمومی، بزرگ‌ترین سرمایه هر ملت است و رئیسی به‌خوبی این مسئله را درک می‌کند.

حسن روحانی در خرداد ۹۸ به خبرنگاران گفته بود: «من روزانه نظرسنجی می‌کنم؛ یعنی در خیابان وقتی با ماشین می‌روم، چهره‌های مردم را نگاه می‌کنم؛ چند نفر لبخند دارند، چند نفر عصبانی‌اند، چند نفر قیافه‌شان گرفته است. به هر شهری می‌روم، خودم نظرسنجی می‌کنم، نگاه آدم‌ها را می‌بینم، آنی که بامحبت نگاه می‌کند، با تشکر نگاه می‌کند، آنی که ناراحت است، آنی که نقد دارد، آنی که می‌گوید نه این‌جور نیست» در حالی روحانی این سخنان را بر زبان آورده بود که در دو سال آخر دولتش نه‌تنها به سفر استانی نرفت، بلکه دیدار با متخصصان را به بهانه‌هایی چون کرونا به هم زد. وضعیت به‌گونه‌ای بود که برخی به طعنه می‌گفتند آقای رئیس‌جمهور دولت تدبیر از استان ولنجک به‌جایی نقل‌مکان نمی‌کند!

سعید لیلاز: تحرک دولت رئیسی با روحانی قابل‌مقایسه نیست/ کنعانی مقدم: ژنرال‌ها رفته و سربازها آمده‌اند

سعید لیلاز: تحرک دولت رئیسی با روحانی قابل‌مقایسه نیست/ کنعانی مقدم: ژنرال‌ها رفته و سربازها آمده‌اند

اما رئیسی این بساط اشرافی و نخبه گرایانه محفلی دولت وقت را بر هم زد. شاهد برای این موضوع نیز  فراوان است در نظرسنجی ایسپا (مرکز افکار سنجی نزدیک به اصلاح‌طلبان) مردم در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید دولت جدید در مقایسه با دولت قبلی چگونه عمل خواهد کرد؟ ۵۳.۲٪ معتقدند دولت رئیسی بهتر، و ۹.۶٪ گفته‌اند بدتر عمل خواهد کرد. ۲۱٪ معتقدند فرقی نخواهد کرد. ۱۵٪ در این خصوص اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و ۱.۱٪ پاسخ نداده‌اند.

 همچنین در این نظرسنجی پرسیده شده است که آقای رئیسی در جریان رقابت‌های انتخاباتی و بعدازآن وعده‌هایی داده‌اند. آیا دولت او می‌تواند به این وعده‌ها عمل کند؟ نتایج نظرسنجی، به این شرح است: «واکسیناسیون همه مردم تا بهمن‌ماه که تا همین دو ماه قبل محال می‌نمود؛ ۷۰.۸ درصد». «مبارزه جدی با فساد: ۵۸ درصد». «حل مشکلات مناطق محروم کشور مثل سیستان و بلوچستان و خوزستان: ۵۵.۹ درصد». «رونق تولید و ایجاد اشتغال: ۵۲.۳ درصد». «ساخت یک‌میلیون مسکن در هرسال: ۴۷.۷ درصد». «کنترل تورم و گرانی: ۳۹.۹ درصد». «رفع تحریم‌ها: ۳۶.۸ درصد».

مطابق این نظرسنجی، ۵۱.۱ درصد مردم محبوبیت آقای رئیسی را در جامعه زیاد، ۱۶.۳٪ متوسط، و ۲۲.۲٪ کم می‌دانند. ۱۰.۳٪ نیز اظهار بی‌اطلاعی کرده، یا به سؤال پاسخ ندادند. به گزارش این مرکز مقایسه روند ارزیابی مردم از میزان محبوبیت رئیس‌جمهور نشان می‌دهد درصد کسانی که محبوبیت او را زیاد ارزیابی کرده‌اند، از ۴۸.۲٪ در تیرماه، به ۵۱.۱٪ در شهریور رسیده و ۲.۹٪ افزایش‌یافته است».

 تغییر در آرایش ذهنی مردم پس از انتخابات نشان از روند «امیدآفرینی» در دولت رئیسی دارد. این وضعیت البته شکننده است، اتاق‌های فکر در داخل و خارج از کشور سعی می‌کنند میزان انتظارات از دولت را تا سطح غیرمعقول بالابرده و دولت را بر زمین بزنند. ازاین‌رو لازم است حلقه اطرافیان رئیس‌جمهور دست به ابتکار عمل زده و به‌صورت صریح و شفاف با مردم سخن بگوید؛ جامعه حق دارد از وضعیت آینده باخبر شده و بر اساس آن برای خود برنامه‌ریزی کند.

 آقای رئیس‌جمهور با هوشمندی نباید اجازه بدهد عده‌ای اقدامات جهادی او را به وعده‌های بی‌نتیجه و سر خرمن ترجمه کرده و به خورد اذهان مهندسی‌شده بدهند. اولین قدم آن است که رئیس‌جمهور گزارش آوارهای برجامانده از دولت روحانی در حوزه‌های مختلف سیاسی، بین‌المللی و اقتصادی (خودرو، بورس؛ بازاهای مالی و ...) را به مردم بدهد. تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که هر چه مردم را محرم‌تر بدانیم؛ بیشتر دل‌های آن‌ها را به‌سوی خود جذب کرده‌ایم. اجازه ندهیم دشمن با بازی‌های روانی چون «بازگشت آبان ۹۸» بذر ناامیدی و سوختن سرمایه‌های اجتماعی را بکارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    14 19
    اف به شما اصلاح‌طلب و اصولگرا تند رو و کاسیان تحریم
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      21 6
      اف بر تو که تکلیفت با خودت روشن نیست و همه رو با یک چوب میزنی
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      21 4
      جریان اصلاح طلب حامی اصلی هشت سال دوره اسف بار نکبت دولت حسن روحانی بود هست و میباشد ودر تاریخ ثبت خواهد شد
    • FR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      14 4
      اف بر وطن فروش و برانداز بی وطن
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      12 3
      کاسبان تحریم همان اصلاح طلبان هستن که اکنون می گویند امریکا برای لغو تحریم ها نمی تواند تضمین بدهد !
    • US ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      2 2
      نه اینوری نه اونوری
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      3 1
      شهید مهدی آقاجانی: ای مردم! پشتیبان امام و انقلاب باشید،که این انقلاب به همت خون هزاران شهید به این جا رسیده است، بدانید، که اگر صحنه را ترک نمایید، دشمنان در کمین گاه ایستاد ه اند و آماده اند تا از کوچک ترین لغزش شما استفاده کنند و ضربه محکمی بر پیکر انقلاب وارد کنند. شهید حسن ابوالقاسمی: پس «هوشیار باشید، همان طور که امام عزیزمان فرموده اند: خطر برای اسلام بیشتر از داخل است، تا خارج مواظب باشید. اگر در صحنه باشید و وحدت کلمه شعار شما باشد، خطر شما را تهدید نخواهد کرد
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      3 0
      خسته نشدی هی این حرفو تکرار میکنی؟ برو پی کارت
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      2 0
      اف بر تیرانا
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      1 2
      من دیگه انتظار خوب شدنن اوضاع را ندارم وفقط دعا می کنم اوضاع از این بد تر نشود . اقای محسن رضایی یک عالم شعار داد و طرح هایی داشت که اصلا روی انها کار علمی نکرده بود و مشکلات انها را بر رسی نکرده بود و یکی از طرح های او گران کردن قیمت برق . حاج اقا فکر می کند مشترکین پر مصرف سرمایه دارها هستند . در حالیکه بسیاری از انها چندین خانواده هستند که یک کنتور دارند و بسیاری از کم مصرف ها یک خانواده ثروتمنداست که چندین کنتور دارد .
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      4 2
      روحانی عُرضه نداشت واکسن بخرد اما رئیسی هنوز نیامده واکسن خرید.
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      2 0
      شهید محمد ایمانی فردویی: ولایت فقیه تداوم بخش راه انبیا است و علم رسالت، بر دوش فقیه و مجتهدی عالم و آگاه است که یک رابطه طولی تا خداوند دارد، ولایت فقیه، نماینده امام زمان(عج) و امام زمان(عج)، تداوم بخش ولایت سرخ علوی و علی(ع)، جانشین پیامبر(ص) و پیامبر(ص)، رسول خداست. انحراف از این خط و پیروی نکردن از آن عقوبت سختی را به بار م یآورد که موجب انحطاط و سقوط یک انسان می‌شود، تقوا را پیشه خود کنید که خود را اگر در آتش اندازید، برایتان سرد خواهد شد، با انفاق در راه خدا، مسیرتان را صراط مستقیم قرار دهید.
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      0 0
      اف بر توای غرب گرای پوچ
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    11 2
    شهید سید عبدالله برقعی: به منافقین ثابت کنیم تا یک فرد از ما باقی است نخواهد گذاشت مزدورها و نوکرهای اجنبی و یزیدها و فرعون‌ها زمان یک قدم به اسلام عزیز و قرآن کوچک ترین لطمه ای وارد کنند. شهید غلامرضا بی پناه یزدی: دست از اصل امامت و رهبری و ولایت فقیه بر ندارید، زیرا رهبری و امامت است که ما را از ظلم و ستم نجات داده و همواره از انحراف مردم جلوگیری می نماید. شهید مهدی جودکی: شما را به خدا قسم می دهم هیچگاه دست از پشتیبانی ولایت فقیه و روحانیت مبارز بر ندارید که این چراغ راه و هادی به صراط مستقیم الهی است، این‌ها قطره ای بود از دریای اعتقادات شهدای عزیز، حال قضاوت با خودتان است.
    • جلال IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      8 3
      بله احسنت. رئیسی پرتویی است از ولایت فقیه. اصل کارهای مثبت به ولی فقیه بر می‌گردد
  • US ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    14 21
    طی این چند ماه این دولت چه کرده دقیقا؟
    • رضا IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      18 9
      خیانت نکرده
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      14 5
      اوون همه واکسن زده کششته های کرونا از روزی 800 تا به 150 تا رسیده بی چشم و رو
    • FR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      10 5
      برای آمریکا و براندازها هیچی ! برو بخواب راحت باش.....
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      8 4
      دولت رئیسی ماهیانه 10 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت روحانی را پرداخت می کند و تاوان ندانم بکاری های روحانی را پس می دهد.
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      9 3
      اگر دولت روحانی ادامه داشت تا الان قحطی شده بود و نان خالی هم گیر مردم نمی آمد بخورند باید خدا رو شکر کنیم که روحانی رفت و رئیسی آمد و ریل گذاری های غلط دولت قبل عوض شد.
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      9 2
      دولت اصلاح طلب روحانی 8 سال مملکت را شخم زده و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل داده از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      5 1
      سعید لیلاز : رئیسی در حل مسئله کرونا درخشید.
  • DE ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    15 1
    البته جناب آقای رییسی در اولین عکس فوق و در چادر و خیمه آن مردِ پیر کفش های خود را برسم احترام به صاحبخانه از پای درآورده خب باید مثل جهانگیری و همراهانش همه با تکبر و غرور و برای ۴ تا عکس با کفش میرفتند روی فرش این بنده خدا . تا روزینامه های زرد آنرا تیتر یک روجلد کنند و بنویسند آقای رییسی هم از خودمان است خخخخ . درود بر رییس جمهور مردمی که مطیع ولایت و حامی حضرت آقا و خادم مردم و نور چشم ماست و الگویی انقلابی برای روحانیون کل جهان اسلام در پست های کلیدی و الگو برای نسل جوان انقلابی. در این ۱۰۰ روزه این بت شکنی ابراهیمی و شکستن سد و جو نخوت و تکبر سیا ۳۰ یون متکبر غربگدا و اصلاح طمعکاران و جدا زیستی خود از مردم و لاتچری و زندگی شاهانه کردن خود امید و نشاط از دست رفته را به جامعه بازگرداند‌و این تازه شروع کار است. پیش بسوی کار جهادی و مدیریت انقلابی.
  • DE ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    11 1
    البته جناب آقای رییسی در اولین عکس فوق و در چادر و خیمه آن مردِ پیر کفش های خود را برسم احترام به صاحبخانه از پای درآورده خب باید مثل جهانگیری و همراهانش همه با تکبر و غرور و برای ۴ تا عکس با کفش میرفتند روی فرش این بنده خدا . تا روزینامه های زرد آنرا تیتر یک روجلد کنند و بنویسند آقای رییسی هم از خودمان است خخخخ
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    17 4
    درود بر جناب رییسی با اخلاق
  • مرغ کو IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    10 15
    اینکه قیمت مرغ و دلار رفته بالا، هیچی هیچ کار مفیدی نکردن
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      10 3
      گرونی ها 3 ساله که شروع شده رییس بنفشت بیت المال رو غارت کرده حالا حالا باید تاوان بدی براش رقصیدی رقاصه ها برای کنسرت و تلگرام رای دادین حالا گشنه شدی برو از رییس بنفشت مرغ بگیر 2 سال روی جوجه هاش نشسته بود حالا مرغ شدن دیگه
    • سلام بر ابراهیم IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      4 4
      مرگ بر منافقین کوردل
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      4 4
      در پایان کار دولت روحانی قیمت مرغ 45 هزار تومان شده بود و حالا به 31 هزار تومان کاهش یافته و نرخ دلار هم از ابتدای سال حدود 27 هزار تومان ثابت است.
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      4 2
      روحانی قرارگاه مرغ تشکیل داده بود اما حتی عُرضه نداشت قیمت مرغ را کنترل بکنه !
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      3 3
      بی وجدانی که اینطوری سیاه نمایی می کنی
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    13 3
    این مملکت نه ژنرال می‌خواد و نه سرباز!!! نه ژنرال کار میکنه و نه سرباز!!! این مملکت به قول امام راحل_ره_ خدمتگذار می‌خواد!!!!!! پس تا خدمتگذار این ملت نشده‌اید! لطفاً بروید و ساکت شوید.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      7 6
      اقای رییسی نازنین خدمتگزار هستن و بسیار مردمی و خاکی و دست پاک
    • SE ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      3 1
      اطلاق ژنرال به دولت فرتوت و تنبل روحانی توهین به ژنرالهای غیور و آماده نبرد است
  • سادات تکواندوکار IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    6 5
    به امید خدا با آقای رییسی به همه چی می رسیم. ان شاءالله کم کم همگان خواهند فهمید که خیلیییییی فرق می کنه رئیس جمهور مملکت یه آدم دلسوز و صادق و کاری و پرامید و بانشاط و خدایی و متواضع و مردم دار و... و... باشه یا یه آدمِ....... و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل......
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    5 0
    ننگ بر خائنین به کشور و ملت
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      3 0
      منظورت مزدورها است دیگه؟
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      2 0
      منظورم هر که به ملت خیانت کند هرکه به ملت خدمت نکند هر کس که باعث فقر ملت شده فهمیدی یا ..
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    3 0
    دروود بر رییسی عزیز
  • دروغ IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    3 0
    در این که دولت روحانی دولتی پیر و خسته بود شکی نیست. ولی خارجی ها نیستند که توقع را بالا میبرند این امثال مایکل جکسون ایران هستند که این کار میکنند
  • FR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 0
    از دشمنان در لباس اصلاح طلبی که انتظاری نیست ولی نارضایتی اصولگرایان از انتصابها قدری خنده دار است....یادشان رفته شعار اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا ؟! لابد فکر میکردند ژنرالهای اصلاح طلب رفته اند تا ژنرالهای اصولگرا سر کار بیایند ....
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    امروز مدیریت مملکت یلخی نیست و مشکلات با انشالله و ماشالله حل نمیشود مدیریت کشور داری یک نوع مهندسط و علم روز است یک تصمیم رییس جمهور مملکت را از پرتگاه به اوج میرساند رییس جمهور باید اتاق فکر داشته باشد
  • US ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    5 6
    رییسی چه فرقی با بقیه داره؟
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      11 8
      همه یکی اند
    • ابوالفضل IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      5 4
      خیلی فرق دارند.
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      3 2
      اگر همه یکی هستند پس مردم هم همه مثل هم هستند.آنها مقصر و باعث روی کار آمدن روحانی شدند .
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      4 3
      رئیسی عاشق مردم ایران است اما روحانی عشق کدخدا بود.
  • US ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    4 0
    انصاف ؟توی اصلاحطلب ها؟واقعا عجیبه
  • US ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 1
    خیلی هم قابل مقایسه است.
  • US ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    4 0
    روحانی اینا هم داستن ولی در جهت فروش مملکت
  • US ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    3 0
    سعید جان هنر کردی یه بار هم راست گفتی
  • US ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    3 2
    دزدها رفته اند
  • دانا IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 1
    رییسی مرد تلاش و خدمت به مردمه و خداروشکر اهل اشرافیت و نظرسنجی از داخل خودروی شیشه دودی نیست
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    4 0
    ۶ ماه یا یکسال بعد کارنامه دولت قابل ارزیابی است تو این دوماه که نمیشه قضاوت کرد
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    3 0
    شهید حسن ابوالقاسمی: پس «هوشیار باشید، همان طور که امام عزیزمان فرموده اند: خطر برای اسلام بیشتر از داخل است، تا خارج مواظب باشید. اگر در صحنه باشید و وحدت کلمه شعار شما باشد، خطر شما را تهدید نخواهد کرد
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    3 0
    سال اخر دولت روحانی بدترین سال کشور از بعد از انقلاب بود، خدا دیگه نیاره به سرمون، اقای روحانی به همه لطف کن و دیگه به سیاست بر نگرد
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 0
    ما امید داریم آقای رئیس جراحی اقتصادی ایران را آغاز کرده و مسئله بانک‌ها و یارانه‌های سردرگم رانت ساز در ارز ۴۲۰۰ تومانی را حل نکند، با عرض سلام و خدا قوت . در قسمت صحبتهای سعید لیلاز عبارت " ارز ۴۲۰۰ تومانی را حل نکند" به نظر می رسد "حل کند" صحیح باشد.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 3
    دولت رئیسی تنها در سفر استانی بهتر از روحانی بوده. قیمتها مثل همون زمان روحانی همش درحال بالا رفتن است.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    3 0
    تمامی مشکلات کشور زیر سر اصلاح طلبان از دولت به اصطلاح اصلاحات یا دوم خردادی ها به ریاست خاتمی دوم حمایت بی چون چرا و چشم بسته اصلاحات از دولت تدبیر و امید که جز بی تدبیری و ناامیدی چیزی در آن دیده نشد و اما مرحوم هاشمی هم از این خسارت آفرینها بی نصیبمان نکرد حتی اگر از دولت خاتمی حمایت نکرده باشد اما سکوت در مقابل آن نوعی ظیم به ملت بود دوم در دولت شیخ حسن اگر هاشمی نبود قطعا روحانی خواب ریاست جمهوری را هم نمی دید نتیجه اینکه همه با هم هماهنگ شدند تا تهایت ظلم را به ملت تحمیل کنند و در همه این ظلمها اصلاحات حضور شفاف و دائمی داشته است
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    ان شالله درست میشه
  • ناشناس IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    2 0
    .ای خداوند ابراهیم خلیل خودت از این هیزمهای شیطانی بدون ذره ای خسارت و سرفراز بیرون بیاورش آمین
  • ناشناس IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    2 0
    سلام بحث سر شخص نیست. تفکر انقلابی پویا است. تفکر انقلابی دلسوز است. تفکر انقلابی خدوم است. می دونید چرا؟ چون تفکر انقلابی همون تفکر اسلام است. و با اسلام به قله ها خواهیم رسید. اونهایی که بتشون شیطان بزرگه نمی تونن ببینن امپراطور پیرشون داره ترک بر میداره و چیزی نمونده فروبپاشه. نمیخان هم ببینن. برای همین تا آخر در دفاع از شیطان بزرگ جیغ های سبز و بنفش و... می کشن
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    2 0
    درود خدا بر آيت الله رئیسی. خداقوت.
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    سئوال مهم !چرا حاکمیت ودر راس مجلس جلوی ضررآوارهای به اصطلاح نویسنده را نگرفتند ؟این خیانتی بزرگتر از عملکرد دولت روحانی است
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    تحریم ها با مشاوره اصلاح طلبان به آمریکائیها انجام شده است و تا وقتی که به سود اصلاح طلبان باشد ادامه دارد. باید راهکاری پیدا کرد تا دیگه نفعی برای آنها نداشته باشد وگرنه همین وضع ادامه خواهد داشت.
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    درود بر رئیسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس