کد خبر 1290524
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲
خبر ویژه

یک سایت حق‌العمل کار و ماله‌کش سوءمدیریت ۸ ساله دولت سابق می‌گوید منتقدان دولت روحانی فکر می‌کردند سه روزه می‌شود مشکلات را حل کرد و حال مانده‌اند که با اقتصاد کشور چه کنند(!)

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: «عصر ایران» در دوره احمدی‌نژاد خود را طرفدار دولت او نشان می‌داد اما پس از تغییر رئیس دولت، طرفدار مدعیان اعتدال و اصلاحات شد. این سایت بی‌ آنکه به انواع رکوردهای دولت روحانی در پسرفت اقتصادی اشاره کند، می‌نویسد: «ماه عسل دولت سیدابراهیم رئیسی زودتر از آنچه که فکر می‌کردند به پایان رسید. مردم انتظار داشتند حداقل با آمدن رئیس‌جمهور تازه، کمی وضعیت اقتصادی کشور سر و سامان پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد. کار به جایی رسیده است که حامیان دولت هم لب به گلایه گشوده‌اند.

کیهان از بالا رفتن قیمت لوازم خانگی داخلی نوشته و روزنامه جوان از عملی نشدن وعده دولت درباره قیمت تخم‌مرغ. در بورس هم که شاهد حرکت مثبتی نبودیم و همان روندی که در دولت روحانی شکل گرفت در دولت رئیسی هم ادامه پیدا کرده است.

مجلس یازدهم که باید یاری‌دهنده دولت در حل مشکلات اقتصادی مردم باشد، فعلا به دنبال فضای مجازی است و انگار نه انگار تورم و گرانی در کشور بیداد می‌کند.

به نظر می‌رسد منتقدان دولت حسن روحانی، حالا فهمیده‌اند که اداره کشور با شرایط فعلی چقدر سخت و جانکاه است. آنهایی که فکر می‌کردند، سه روزه می‌شود مشکلات را حل کرد حالا مانده‌اند که با اقتصاد کشور چه کنند! اقتصادی که به صورت دستوری به سامان نمی‌رسد و باید برای آن نقشه راه مشخصی داشت.

سفر استانی رفتن و دیدار با مردم کار بسیار خوبی است اما این دیدارها برای مردم نان نمی‌شود. اقتصاد بیش از سفر و دیدار به تصمیم نیاز دارد. اگر واقعا بدون رفع تحریم‌ها و بی‌مذاکره و توافق می‌توان اقتصاد را سر و سامان داد میز مذاکرات را ترک کنیم و هفت روز هفته را با سفر به این شهر و آن شهر سپری کنیم.»

نویسنده این متن عوام فریبانه توضیح نداده که کدام منتقد خرابکاری‌های ۸ ساله دولت روحانی فکر می‌کرده سه روزه می‌شود شش رتبه سقوط اقتصاد کشور در رتبه‌بندی جهانی را که شاهکار دولت «برجام و دیگر هیچ» است، جبران کرد و مثلا به شرایط سال ۹۲ (قبل از برجام) برگشت که نرخ تورم ۱۳ درصد از نرخ تورم تحویلی دولت روحانی (۵۰ درصد) کمتر بود و درآمدهای مردم و قدرت خرید پول آنها به مراتب بسیار بیشتر از وضعیت فراهم شده در دولت مدعی تدبیر و امید بود.

جالب و تلخ این‌که آقای روحانی در دوره خود وعده تحول ۱۰۰ روزه را داد اما وقتی بعدها از او در سال ۹۶ درباره سرنوشت تحول اقتصادی ۱۰۰ روزه سؤال شد، تصریح کرد مگر کسی دیوانه شده باشد که وعده ۱۰۰ روز بدهد(!)».

این نکته هم گفتنی است که تورم، معلول است و نه علت. وقتی همه چیز اقتصاد به اخم و لبخند آمریکا گره زده شود و ترمز حرکت اقتصاد را به مدت ۸ سال بکشند، طبیعی است که اقتصاد کشور ۶ پله سقوط بکند و دولتمردان مدعی تدبیر و امید در همین اواخر تصریح کنند چهار تا پنج سال زمان می‌برد تا به شرایط اقتصادی سال‌های ۹۰ تا ۹۲ برگردیم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 1
    خوبه حالا میگید 4 تا 5 سال فرصت لازمه. مردم که اینهمه منتظر موندن هیچ و پوچ شد باز هم منتظر می مونند، اما مطمئنا یه مرد در شما ها نیست که 4 سال بعد بیاد بگه بعد از اینهمه باز کاری برای مردم نکردیم.
  • سید IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    منتقدان حسن روحانی می دانستند که مشکلات و مسائل اقتصاد کشور را سه روزه نمی توان حل کرد اما این که چرا روحانی سه روزه مشکلات و مسائل اقتصاد را چند برابر می کرد نمی توانستند درک کنند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس