تلاش گسترده اروپا برای جلوگیری از ورود مهاجران به قاره سبز

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت که این اتحادیه باید ارتباطات خود را با کشورهای ثالث گسترش دهد تا از جریان مهاجرت به اتحادیه اروپا از طریق بلاروس جلوگیری کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اروپا روز چهارشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید به طور قابل توجهی ارتباطات خود را با کشورهای ثالث گسترش دهد تا از جریان مهاجرت از طریق بلاروس جلوگیری کند.

بورل که این سخنان را در پارلمان اروپا مطرح می‌کرد، گفت: تا به امروز، سرویس اقدام خارجی اروپا با ۱۳ کشور شریک مربوطه ارتباط برقرار کرده است، اما اکنون ارتباط ما باید بسیار گسترده‌تر شود.

لازم به ذکر است بحران مهاجرت از بلاروس به سمت لهستان، لیتوانی و مرزهای اتحادیه اروپا به یکی از بزرگترین جنجال‌های روزهای اخیر در قاره سبز بدل شده است.

چندین هزار مهاجر از بلاروس به مرز لهستان نزدیک شده‌اند و از ترک منطقه خودداری می‌کنند. برخی از آنها تلاش کرده‌اند با شکستن حصار سیم خاردار وارد خاک لهستان شوند. کشورهای اتحادیه اروپا مینسک را به تحریک عمدی بحران متهم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه بلاروس شده‌اند.

لهستان، لیتوانی و لتونی نیز بلاروس را به استفاده از مسئله مهاجران به عنوان «سلاح ترکیبی» علیه اتحادیه اروپا متهم کرده‌اند.

بلاروس با رد تمام این اتهامات، اعلام کرده است که به دلیل کمبود منابع ناشی از تحریم‌های اروپا علیه این کشور، دیگر نمی‌تواند جلوی مهاجرت غیرقانونی را بگیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس