اتحادیه اروپا در معرض تهدید است/لزوم مقابله با اقدامات بلاروس

رئیس کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا طی سخنانی، بلاروس را متهم به تلاش برای بی ثبات کردن اتحادیه اروپا از طریق فشار ناشی از تجمع پناهجویان در مرزهای شرقی این اتحادیه کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «اورزولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا طی سخنانی، بلاروس را متهم به تلاش برای بی ثبات کردن اتحادیه اروپا از طریق فشار ناشی از تجمع پناهجویان در مرزهای شرقی این اتحادیه کرد.

بر اساس این گزارش، فون درلاین گفت: تجمع هزاران مهاجر در مرزهای شرقی اتحادیه اروپا با بلاروس تلاشی از سوی مینسک برای بی ثبات کردن اتحادیه اروپا است، نه یک بحران مهاجرت.

وی در جریان برگزاری سخنرانی خود در پارلمان اروپا گفت که تمامی اعضای اتحادیه اروپا در کنار لهستان، لیتوانی و لتونی ایستاده است تا بار بزرگ ناشی از سیاست الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس برای پرواز مهاجران از نقاط مختلف جهان به بلاروس و سپس روانه کردن آنها به اتحادیه اروپا را تحمل کنند. تمامی اتحادیه اروپا در معرض چالش است. این یک بحران مهاجرت نیست؛ بلکه تلاش یک نظام استبدادی برای بی‌ثبات کردن همسایگان دموکراتیک خود است.

وی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا در حال هماهنگی با ایالات متحده، انگلیس و کانادا در خصوص بحران مهاجران و تنش موجود با بلاروس است.

رئیس کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا تاکید کرد: ما برای مقابله با این رفتار (بلاروس)، هماهنگ کردن تحریم‌هایمان و همکاری با کشورهای مبدا و خطوط هوایی که مهاجران را به مینسک منتقل می‌کنند، با ایالات متحده، کانادا و انگلیس توافق کردیم؛ و این کاری است که ما انجام داده‌ایم و انجام می‌دهیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسين DE ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    هزاران نفر بخاطر جنگ و گرسنگى و شرايط دشوار و بحرانهاى اقتصادى كه ناشى از دخالتهاى آمريكا ر اروپائيهاست سرزمين خود را ترك كرده و به اروپا پناه آورده اند و در اينجا بشدت سركوب ميشن و از ورود اونها جلوگيرى ميكنند واين بيچاره ها الان در شرايط بسيار دشوارى در سوز سرما و با حداقل امكانات بسر ميبرند و تا امروز طبق گذارش خبر گذاريها بيش از ده نفر بر اثر سرما جان خود را از. ست داده اند و از دريافت هر گونه كمكى محروم هستند و نيروهاى نظامى و امنيتى لهستان مانع ورود آنها به كشورهاى اتحاديه اروپا هستند و اين خانم با كمال وقاحت و بيشرمى بلاروس را مسئول اين بحران ميداند ،مسخره نيست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس