کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۲۵۲ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از ۴۷۴ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین ۷ هزار و ۹۴۳ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۵۲ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۹۵ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵ میلیون و ۸۹ هزار و ۳۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۲۸ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۶۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۹۴ هزار و ۳۷۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۷ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۷۴۵ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۷۸۰ هزار و ۲۳۶ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۴ هزار و ۸۸۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۶۷۰ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۶۲ هزار و ۱۸۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۴ هزار و ۳۵۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۳۸۲ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۶۱۰ هزار و ۸۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با ۹ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۱، ۸ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۷۱۳، ۸ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۲۴، ۷ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۴۰ و ۶ میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۸ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۹۸۵ مبتلا و اسپانیا نیز با ۵ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۱۷ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۳۷ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۷۶۵، ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۹۲۵ و ۲۱ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۰۷ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، ‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا،

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس