کد خبر 1298454
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
ترامپ نمایه

پس از آنکه رئیس سابق کارکنان کاخ سفید از حضور در کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان درباره حادثه حمله به کنگره خودداری کرد، پرونده وی با خطر ارجاع به وزارت دادگستری مواجه است.

به گزارش مشرق، «مارک میدوز» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» از حضور در کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره حادثه حمله به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه سال گذشته خودداری کرد و در حال حاضر با خطر ارجاع پرونده وی به وزارت دادگستری درباره حادثه حمله به کنگره مواجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دفاع ترامپ از شعار «پنس را حلق‌آویز کنید»

این مقام سابق کاخ سفید روز ۲۳ سپتامبر، احضاریه‌ای از سوی «بنی تامپسون» رئیس کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق درباره حمله شش ژانویه به کنگره، دریافت کرد و به وی دستور داده شد تا به ارائه مدارک و شواهد به کمیته تحقیق بپردازد. این کمیته در حال تحقیق درباره نقش مقام‌های کاخ سفید در حمله طرفداران ترامپ به کنگره است.

میدوز خود نیز از سال ۲۰۱۳ نماینده کارولینای شمالی در کنگره بوده تا اینکه در مارس ۲۰۲۰ برای فعالیت به عنوان رئیس کارکنان دولت ترامپ، از کنگره استعفا داد. در حالی که چند بار مهلت حضور میدوز در کمیته تحقیق حوادثه ۶ ژانویه تمدید شده بود، سرانجام طی نامه‌ای به وی، ساعت ۱۰ صبح امروز (۱۲ نوامبر- ۲۱ آبان) به عنوان آخرین مهلت حضور در این کمیته اعلام شد.

اگر مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم به ارجاع پرونده میدوز به وزارت دادگستری بگیرد، وی دومین مقام دولت ترامپ خواهد بود که برای چنین اتهامی به وزارت دادگستری ارجاع داده می‌شود.

«استیو بانون» استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید نیز به دستور ترامپ احظاریه مجلس نمایندگان آمریکا را نادیده گرفت و مجلس نمایندگان در رای گیری ماه پیش تصمیم به ارجاع پرونده وی به وزارت دادگستری گرفت.

ششم ژانویه (۱۷ دی سال گذشته) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس