ترامپ در سالگرد یورش به کنگره آمریکا نشست خبری برگزار می‌کند

رئیس جمهور پیشین آمریکا سه شنبه گفته است که قصد دارد در نخستین سالگرد یورش مرگبار و خونین به ساختمان کنگره آمریکا یک کنفرانس خبری برگزار کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در اظهاراتی گفت: قصد دارم ۶ ژانویه یک کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کنم.

تصمیم ترامپ برای برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در نخستین سالگرد یورش مرگبار به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی در حالی است که وی متهم به تحریک طرفدارانش برای آغاز این شورش و ناآرامی است.

بیشتر بخوانید:

هو شدن ترامپ توسط هوادارانش +فیلم

ترامپ افزود: قصد دارم درباره اتفاقات آن روز صحبت کنم.

رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از شکست در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ از طرفدارانش خواست تا هرگز تسلیم نشوند و نسبت به نتایج انتخابات و پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ها اعتراض کنند.

در اعتراضات خونین ۶ ژانویه سال گذشته در ساختمان کنگره آمریکا ۴ نفر کشته شدند و یک مامور پلیس نیز یک روز بعد بر اثر شدت جراحات وارد شده جانش را از دست داد.

در جریان این ناآرامی ها صدها نفر از ماموران پلیس زخمی شدند و ۴ مامور پلیس نیز بعدا خودکشی کرده و به زندگی شان پایان دادند.

وزارت دادگستری آمریکا نیز اعلام کرده است که تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر در ارتباط با این حوادث بازداشت شده‌اند.

کنفرانس خبری ترامپ قرار است در پالم بیچ فلوریدا برگزار شود. ترامپ بارها ادعا کرده است که در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ تقلب صورت گرفته و نتایج اانتخابات به سرقت رفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 1
    مثل احمدی نژاد تور دور آمریکا بذار و الکی دروغ بگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس