هشدار کارشناس سیا: آمریکا بسوی کودتا و جنگ داخلی می رود

مشاور سازمان جاسوسی آمریکا "سیا" با اذعان صریح به اینکه تصور وجود نظام مردم سالاری به معنی واقع آن در کشورش یک تصور اشتباه است، هشدار داد که ایالات متحده بسوی جنگ داخلی و کودتای احتمالی پیش می رود.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای ایندیپندنت؛ والتر استاد دانشگاه کالیفرینا در سن دیگو به شبکه سی ان ان گفت که به باور او، ایالات متحده به زودی و در مدت چند سال به نقطه غیرقابل بازگشت بی ثباتی سیاسی و فروافتادن به ورطه درگیری و جنگ داخلی خواهد رسید.

وی با اشاره به همکاری با هیات مشورتی "کارگروه بی ثباتی سیاسی" وابسته به سیا که وظیفه نظارت بر نشانه های جنگ داخلی در ایالات متحده را برعهده دارد، افزود: بر اساس مقایسه های بین المللی، نظام سیاسی آمریکا دیگر مردمسالاری به معنی واقعی آن به شمار نمی رود. ایالات متحده به علت قرار داشتن در نقطه بالای خطر وقوع جنگ داخلی، در فهرست تحت نظر این هیات قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، روند فروپاشی دمکراسی آمریکا و بی ثباتی سیاسی در این کشور را به میزان شگفت انگیزی سریع ارزیابی کرد و ۲ عامل دخیل در تحلیل خود را حضور دمکراسی ناقص و پدیدار شدن کارآفرینانی دانست که خواستار دستیابی به قدرت سیاسی از طریق ایجاد شکاف های نژادی، مذهبی و قومی هستند.

والتر بدون اشاره به دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تاجرپیشیه سابق و شخصیت رسانه ای که در پی نگرانی ها درباره مهاجرت ها به آمریکا به این مقام رسید، تصور بی عیب و نقص بودن مردمسالاری آمریکا را غیرواقع بینانه دانست و افزود: همه ما آرزو داریم که ایالات متحده دارای نظام مردمسالاری نیرومندی باشد اما در واقع این تصور نادرست است. نظام مردمسالاری ایالات متحده در پنج سال گذشته از نظر همه جنبه ها افت کرده به ویژه اگر با دمکراسی های سوئیس، دانمارک، ژاپن و کانادا مقایسه شود.

هشدار کارشناس سیا: آمریکا بسوی کودتا و جنگ داخلی می رود

تصویری از حمله مردم آمریکا به کنگره در روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ بعد از باخت ترامپ در انتخابات

احتمال جنگ نظامی در آمریکا، بیش از آن است که مردمش تصور می کنند

این استاد که در بیش از ۳۰ سال، درگیری های سیاسی را بررسی کرده، اخیرا بر اساس کتاب تازه اش به نام "چگونه جنگ های داخلی آغاز می شوند؟ " به واشنگتن پست گفته بود که احتمال مواجه شدن آمریکا با جنگ داخلی بیشتر از آن چیزی است که مردم این کشور تصور می کنند.

والتر در حالی این سخنان را گفته که سه ژنرال پیشین نیروی زمینی ایالات متحده هم زمان با مشاهده نشانه های جدایی سیاسی در میان کارکنان نیروهای مسلح آمریکا، در باره احتمال وقوع کودتا در صورتی ایجاد تردید در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، هشدار داده اند.

به نوشته "نیوزویک"، این مقام های بلندپایه بازنشسته ارتش آمریکا هشدار داده‌اند در صورتی که نتایج انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی در این کشور از سوی بخشی از ارتش پذیرفته نشود، احتمال کودتا و یا حتی جنگ داخلی وجود خواهد داشت.

نگرانی شخصیت های نظامی-امنیتی آمریکا درباره آینده کشورشان

ژنرال  «پل ایتون»، سرتیپ «استیون اندرسون» و سرلشکر «آنتونیو تاگوبا»   در مقاله‌ای مشترک در درخواستی که ابتدا در روزنامه "واشنگتن پست" چاپ شد، از سران کنونی آمریکا خواسته اند تا برای جلوگیری از وقوع چنین صحنه‌هایی، گام‌های لازم را بردارند و اعلام کرده اند که به شکل فزاینده‌ای نگران وقوع هرج و مرج نابود کننده در داخل ارتش آمریکا و در خطر قرار گرفتن همه آمریکایی‌ها پس از انتخابات سال ۲۰۲۴ هستند.  
آنان با هشدار در مورد احتمال "شکست کامل زنجیره فرماندهی در امتداد خطوط حزبی آمریکا " و خطر "ایجاد یک دولت در خفا" به رهبری نامزد بازنده‌ای که حاضر به پذیرفتن شکست نیست،  با اشاره مستقیم به دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا و نقش وی در حمله به ساختمان کنگره در ژانویه سال جاری (۱۷ دی ماه)، اعلام کردند کهنه سربازان آمریکایی و نیروهای فعال ارتش این کشور در حمله به کنگره حضور داشته اند.

افزایش خرید سلاح از سوی مردم آمریکا؛ مردم نگران جنگ داخلی

تحقیقات جدید نشان می دهد که بیش از پنج میلیون شهروند بزرگسال در آمریکا بین ژانویه ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ (دی ۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰) برای اولین بار اقدام به خرید سلاح کرده اند؛ آماری که تسریع در خرید سلاح همزمان با شکست تلاش ها برای محدودیت حمل سلاح در آمریکا را نشان می دهد.

هشدار کارشناس سیا: آمریکا بسوی کودتا و جنگ داخلی می رود

بازار داغ فروش اسلحه در آمریکا

 بنابر آمار تازه اداره امنیت حمل و نقل آمریکا (TSA)، کشوری که هر سال بر میزان خشونت های مرگبارش به دلیل آزادی حمل اسلحه افزوده می شود، میزان کشف و ضبط سلاح های گرم در فرودگاه ها این در سال ۲۰۲۱ به رقم بی سابقه ای طی دو دهه گذشته رسیده و از ناامنی در فرودگاه های آمریکا حکایت دارد.

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که از اکنون در هراس از وقوع هرج و مرج نابود کننده در داخل ارتش این کشور پس از انتخابات سال ۲۰۲۴ قرار دارد،  در دستور العمل جدیدی لایک کردن مطالب گروه های افراطی را در شبکه های اجتماعی برای کارکنان این وزارتخانه و نیروهای نظامی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۲۱ هم زمان با شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر در کنگره آمریکا در پی اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات اعتراض آمیز به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. اما آنان در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی،  توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. در جریان این حمله خشونت آمیز، پنج نفر از جمله یک پلیس کشته شدند. با اینکه حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، با استیضاح دوم او در کنگره همراه شد، اما محاکمه او در سنای با مخالفت جمهوری‌خواهان،  شکست خورد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس