تشدید تدابیر امنیتی در واشنگتن در آستانه سالروز شورش کنگره آمریکا

به گفته وزیر امنیت داخلی آمریکا، ماموران اجرای قانون در کنار مقامات فدرال در واشنگتن تدابیر امنیتی در آستانه اولین سالروز حمله به کنگره آمریکا را افزایش داده‌اند.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت که این وزارتخانه "سطح هشدار را بالا برده است، زیرا ما در سطح بالایی از تهدید قرار داریم."

مایورکاس گفت که "تهدید افراطگرایی خشونت‌آمیز داخلی بزرگ است"، با این حال گفت وزارت امنیت داخلی اطلاعات دقیقی از تهدیدات امنیتی جدی در آستانه اولین سالروز حمله به کنگره آمریکا به دست هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا ندارد.

یک منبع مطلع امنیتی به شبکه سی.ان.ان گفت که وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال افزایش حضور عوامل امنیتی در نقاط لازم است و شناسایی ۲۴ ساعته و ارتقای هماهنگی با دیگر مراکز آژانس در سراسر این کشور برای تبادل اطلاعات دارد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا هماهنگی با اف‌بی‌آی، اداره پلیس متروپولیتن، پلیس پارک آمریکا و کنگره را برای تسهیل امنیت، نه فقط در حوزه‌های داخلی بلکه در دیگر ایالت‌ها را ‌افزایش داده است.

سال گذشته در ششم ژانویه هواداران دونالد ترامپ در گردهمایی اعتراضی علیه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شرکت کردند و بعد از سخنرانی این رئیس‌جمهوری سابق به سمت کنگره آمریکا حرکت کردند و بعد از درگیری با عوامل امنیتی راه خود را به درون این ساختمان بازگردند و هرج و مرج عجیبی را رقم زدند. قانونگذاران آمریکایی از آنجا خارج شدند و پنج تن از جمله یک افسر پلیس حین این شورش کشته شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس