کد خبر 1298559
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
آثار تشعشعات هسته‌ای سازمان ملل انرژی هسته ای

روسیه بر حمایت خود از اجرای کامل برجام و لغو تحریم‌های ناقض این توافق علیه ایران در مذاکرات پیش رو در وین تاکید کرد.

به گزارش مشرق، رایزنی‌ها و اظهارنظرها پیرامون مذاکرات وین در آستانه برگزاری دور هفتم این مذاکرات افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

لاوروف: در وین خواستار رفع تحریم‌های ایران می‌شویم

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، در جدیدترین موضع گیری خود در آستانه دور هفتم مذاکرات وین، گفت که مسکو از لغو تحریم‌های ایران در این مذاکرات حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه، اظهار داشت «ما از اجرای کامل توافق‌های در چارچوب برجام حمایت می‌کنیم؛ البته این به معنای بازگشت کامل آمریکا به برجام برای اجرای تعهدات خود از جمله لغو تمامی تحریم‌های اعمال شده در چارچوب توافق برجام است.»

به گفته وی، «برجام از جمله موضوع‌های مورد بحث میان وزرای دفاع و خارجه روسیه و فرانسه در قالب مذاکرات ۲+۲ در پاریس بود.»

از سوی دیگر «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا، که در پاریس حضور دارد، ضمن ابراز امیدواری درباره سازنده بودن مذاکرات وین، ادعا کرد که واشنگتن به دنبال بازگشت برجام بوده و «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، موضع روشنی در این رابطه دارد.

وی مدعی شد «امیدوارانه پیش بینی می‌کنیم که مذاکرات سازنده باشد؛ ما با متحدان خود در این باره هماهنگ و هم جهت هستیم.»

«تد کروز»، سناتور جمهوریخواه آمریکایی نیز درباره برجام در توییتر نوشت «با وجود تاکیدها و براساس قانون اساسی آمریکا، تنها راه تحقق آن، ارائه اش به صورت یک معاهده به سنا جهت تایید است؛ کاری که بایدن از انجام دادن آن می‌ترسد.»

در همین حال، «لیندا توماس گرینفیلد»، سفیر آمریکا در سازمان ملل، مدعی نگرانی واشنگتن، از «فعالیت‌های هسته‌ای ایران و عدم پایبندی این کشور به توافقات برجامی»، شد.

وی ادعا کرد «دولت آمریکا نگران فعالیت‌های ایران در تناقض با تعهدات برجامی فعلی است؛ آمریکا این تضمین را می‌دهد که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.»

«گرینفیلد»، هفته جاری به اراضی اشغالی سفر می‌کند.

از سوی دیگر یک مقام دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در آستانه سفر «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به اراضی اشغالی، نیز ضمن انتقاد به از سرگیری مذاکرات وین و توصیف آن به عنوان «اشتباهی جدی»، ادعا کرد که این رژیم برای همه گزینه‌ها آماده می‌شود و هرکاری را بتواند برای آمادگی در برابر ایران انجام می‌دهد.

او همچنین ضمن طرح ادعای تلاش رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد که «مالی» در سفر به اراضی اشغالی با «نفتالی بنت»، نخست وزیر و «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار نخواهد کرد.

به گفته این مقام صهیونیست، «رابرت مالی» دیدارهایی با چند مقام صهیونیست خواهد داشت که «اطلاعات بسیار مهمی» درباره آن چه «پیشرفت ایران در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای» خواند، به نماینده آمریکا در امور ایران، ارائه می‌کنند.

این مقام ارشد دیپلماتیک رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که ایران قصد بازگشت به توافق هسته‌ای قبلی با حذف تحریم‌های تحمیل شده علیه خود را دارد که از نظر رژیم صهیونیستی رویکرد خوبی نیست.

دور هفتم مذاکرات وین روز ۲۹ نوامبر (۸ آذر) برگزار می‌شود.

از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۱، شش دور مذاکرات برگزار شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    4 0
    یانکی ها می توانند نگران فعالیت ها و پیشرفت های علوم و صنعت هسته ای ایران باشند و اجازه می دهیم از این نگرانی قالب تهی کنند!
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      1 0
      یعنی اجازه دارند ریق رحمت را سر بکشند!!!
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    ايران می خواست سلاح هسته‌ای بسازد مثلا کی میتونست جلوش بگیرد
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    2 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس