کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۲۵۳ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۵۵۷ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۵۳ میلیون و ۲۶۶ نفر رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۵۳ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۵۶۰ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۳۰۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۲۹ میلیون و ۶۰ هزار و ۳۵۴ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۹۰ هزار و ۲۰۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۷ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۸۱۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۷۸۲ هزار و ۹۳۳ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۱ هزار و ۸۵۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۶ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۶۳ هزار و ۲۴۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۴ هزار و ۴۲۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۹۵۰ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۶۱۰ هزار و ۹۳۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با ۹ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۳۰۲، ۸ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۵۹۵، ۸ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۹۵۹، ۷ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۵۰۳ و ۶ میلیون و ۲۷ هزار و ۲۶۹ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۵۹ مبتلا و اسپانیا نیز با ۵ میلیون و ۴۷ هزار و ۱۵۶ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۳۷ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۳۰۵، ۳۳ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۴۸۳ و ۲۱ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۸۴ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، ‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا،

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس