به گزارش مشرق، یک مجلهٔ ژاپنی ادعا میکند که سوپرکار افسانهای لکسس LFA در سال ۲۰۲۵ با قدرتی نزدیک به هزار اسب بخار بازخواهد گشت. مجلهٔ ژاپنی Best Car گزارش کرده است که یک LFA کاملاً جدید برای عرضه در سال ۲۰۲۵ در دست توسعه است اما بجای پیشرانهٔ V۱۰ تنفس طبیعی قبلی، از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی استفاده خواهد کرد.
بیشتر بخوانید
مرسدس بنز K۵۴۰ مدل ۱۹۳۶ هدیه آلمان نازی به پادشاه مصر +عکس
این قوای محرکه ممکن است از پیشرانهٔ ۴ لیتری V۸ توئین توربوی جدید لکسس که گفته میشود برای کوپهٔ پرفورمنس LC F در نظر گرفته شده به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده باشد.مجموع خروجی این سیستم میتواند به حداکثر ۹۵۰ اسب بخار برسد که کل این نیروی عظیم به چرخهای عقب ارسال خواهد شد. این نیرو افزایش بسیار چشمگیری نسبت به ۵۶۰ اسب بخار قدرتی خواهد داشت که توسط موتور ۴.۸ لیتری V۱۰ تنفس طبیعی نسل قبلی تولید میشد.
مجلهٔ ژاپنی هیچ عددی در مورد پرفورمنس LFA جدید اعلام نکرده اما ازآنجاییکه در این سوپرکار جدید از سامانهٔ چهارچرخ محرک خبری نخواهد بود، احتمالاً باید انتظار شتاب صفر تا صدی بالای ۲.۵ ثانیه را داشته باشیم.به ادعای بست کار، نسل جدید LFA به لطف برخورداری از بدنهای فیبر کربنی، وزن سبکی خواهد داشت هرچند که هنوز وزن دقیق آن مشخص نیست.
فعلاً هیچ جزئیات دیگری در مورد این سوپرکار جدید در دست نیست اما ازآنجاییکه LFA جدید پرچمدار لکسس و همینطور ویترین تواناییهای الکتریکیسازی آن خواهد بود، باید انتظار پیشرفتهای فنی زیادی را در قوای محرکه، شاسی و تعلیق آن داشته باشیم. از آنجاییکه مقامات لکسس قبلاً اعلام کرده بودند هیچ برنامهای برای نسل دوم LFA وجود ندارد، اگر این گزارش صحت داشته باشد یعنی برنامههای برند لوکس تویوتا تغییر کرده است.
اما در حالی حرف از نسل جدید LFA شده که نسل قبلی این سوپرکار ژاپنی از لحاظ فروش هرگز موفق نبود و بااینکه بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ تنها ۵۰۰ دستگاه از آن تولید شد، در سال ۲۰۲۰ همچنان نمونههای صفرکیلومتر آن در نمایندگیهای لکسس در ایالاتمتحده پیدا میشد. بااینوجود، به گزارش بست کار نسل جدید LFA در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد یعنی همان سالی که لکسس قصد دارد برای تمام مدلهای خود نسخههای هیبریدی، پلاگینهیبریدی و یا تمام الکتریکی ارائه کند.
منبع: پدال