تقابل بمب‌افکن‌های اتمی روسیه با جنگنده‌های تایفون نیروی هوایی انگلیس

وزارت دفاع انگلیس از اسکورت دو فروند بمب افکن راهبردی روسیه نزدیک سواحل اسکاتلند خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه از پرواز بمب افکن‌های اتمی نیروی هوایی روسیه نزدیک سواحل اسکاتلند خبر داد.

روزنامه انگلیسی «میرر» در این زمینه نوشت که دو فروند بمب افکن اتمی «توپولوف-۱۶۰» روسیه ملقب به «قوی سپید» نزدیک شمال جزایر اسکاتلند پرواز کردند. به دنبال این حادثه و هشدار سامانه‌های راداری انگلیس، جنگنده‌های این کشور با پرواز سریع (عملیات اسکرامبل) خود را به جت‌های روسیه رسانده و آن‌ها را اسکورت کردند.   نوع جنگنده‌های انگلیس در این ماموریت «تایفون» اعلام شده است.

وزارت دفاع روسیه  نیز با تایید این مسئله گفت که جنگنده‌های انگلیس، بمب افکن‌های توپلوف‌های روسیه را حین نزدیک شدن به حریم هوایی بریتانیا اسکورت کردند. این دو بمب‌افکن مافوق صوت روسیه دراین ماموریت اقدام به  سوخت‌گیری کردند.

یک سخنگوی نیروی هوایی انگلیس گفت: «جنگنده‌های تایفون با هواپیماهای روسیه در حال نزدیک شدن به حریم هوایی بریتانیا تقابل کردند. جنگنده‌های ما هواپیمای روسی را تا خارج از حریم هوایی بریتانیا اسکورت کردند.»

وزارت دفاع انگلیس در بیانه خود تاکید کرده که بمب افکن‌های روسی هرگز وارد حریم هوایی بریتانیا نشدند. سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز گفت که این هواپیماهای راهبردی برد بلند پروازهای ۱۵ ساعته را در سواحل شمالی اسکاتلند انجام دادند، اما توسط جت‌های تایفون نیروی هوایی انگلیس اسکورت شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز به تازگی از افزایش شمار پرواز انواع جت‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه و ردیابی دقیق ‌آن‌ها از سوی سامانه‌های راداری خود خبر داد.

وزارت دفاع روسیه چهارشنبه گذشته گزارش داد که هواپیماهای جاسوسی ناتو  شمار پروازهای خود را نزدیک مرزهای روسیه در منطقه دریای سیاه افزایش داده‌ و یگان‌های راداری این کشور موفق به رهگیری این اهداف هوایی شدند.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «هواپیماهای جاسوسی کشورهای ناتو شمار پروازهای خود را نزدیک مرزهای روسیه در منطقه دریای سیاه افزایش دادند. در ۹ نوامبر، رادارهای نیروهای پدافند هوایی روسیه یک هواپیمای جاسوسی، نیروی هوایی ایالات متحده از نوع «ای-۸» را بر فراز دریای سیاه ردیابی کردند.»

در این بیانیه آمده است: «نیروهای دفاع موشکی  روسیه سه هواپیمای جاسوسی کشورهای عضو ناتو را در ۲۴ ساعت گذشته بر فراز دریای سیاه ردیابی کردند. یک فروند هواپیمای شناسایی راهبردی" آرسی -۱۳۵" نیروی هوایی آمریکا از پایگاه هوایی جزیره "کرت" در یونان برخاست و در فاصله ۳۰ کیلومتری به مرز روسیه نزدیک شد.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • JP ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 1
    جنگ جهانی سوم نزدیک است.
  • پرویز IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 4
    30سال دیگه جنگ جهانی سوم رخ خواهد داد و تکلیف دنیا روشن خواهد شد. دارم خانه میسازم برای خودم و زیر زمین خانه ام جوری طراحی کرده ام ک کاملا برای جنگ اتمی آماده باشد.دیوار ها و سقف بتون مسلح ریختم و یک واحد کامل و مجهز پیش بینی کرده ام.
    • ایوان IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      0 0
      . . . خل - گاگول-اسکل مگر مطمئنی تا فردا زنده ای!!!!؟
  • محمد IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 1
    دنیا برای امنیت واجب است مثل گذشته دو قطبی شود وقطب مقابل را می تواند روسیه وچین وایران کره شمالی و چندین کشور ضد غربی دیگر تشکیل دهند با پول و .اقتصاد مربوط به خود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس