پرواز 12 ساعته بمب‌افکن‌های اتمی روسیه برفراز آب‌های منطقه

وزارت دفاع روسیه از پرواز دو بمب افکن راهبردی خود و یک پرواز طولانی بر فراز «دریای برینگ» و «دریای اوخوتسک» خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه غروب سه شنبه اعلام کرد که دو بمب افکن راهبردی «توپولوف-۹۵» این کشور در ماموریتی که بیش از ۱۲ ساعت طول کشید   بر فراز «اقیانوس آرام»، «دریای برینگ» و «دریای اوخوتسک» پرواز کردند.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» پرواز این هواپیماهای راهبردی با قابلیت حمل بمب اتمی در برهه تنش شدید جنگ روسیه با اوکراین و رویارویی این کشور با غرب انجام شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این بمب افکن‌های توپولوف-۹۵ را جنگنده‌های «میگ-۳۱» اسکورت کردند. این بمب‌افکن‌ها همچنین در هوا سوخت گیری انجام دادند. بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، این ماموریت مطابق با قوانین بین‌المللی هوانوردی انجام شد.

منابع رسانه‌ای  همچنین مدعی شدند که روسیه شماری از بمب افکن‌های راهبردی خود را نزدیک مرز نروژ مستقر کرده است. وبگاه نروژی «فکتیسک» با استناد به تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد که نیروی هوا فضای روسیه چند بمب افکن راهبردی خود با قابلیت حمل بمب اتمی از جمله «توپولوف-۱۶۰» و «توپولوف-۹۵» را در پایگاه هوایی «اولنیا» حدود ۳۲ کیلومتری مرز نروژ منتقل کرده است. تصاویر پایگاه هوایی اولنیای روسیه در شبه جزیره کولا نزدیک مرز نروژ، افزایش حضور بمب افکن‌های راهبردی دوربرد روسیه را نشان می‌دهد.

این در حالی است که ناتو نیز تمرین‌های آمادگی اتمی را انجام می‌دهد. مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که روسیه نیز قصد برگزاری رزمایش موشکی را دارد.

«ولادیمیر پوتین»  رئیس جمهور روسیه به تازگی هشدار داد که آماده است از «تمامیت ارضی» روسیه به هر وسیله، از جمله سلاح‌های اتمی در صورت لزوم، دفاع کند.

چندی قبل رسانه‌ها از استقرار و آماده باش جنگنده‌های ارتقا یافته میگ-۳۱ نیروی هوایی روسیه در شمال این کشور جهت دفع هرگونه تجاوز خبر دادند. جنگنده‌های فراصوت میگ-۳۱ روسیه در «نوایا زیملا» پایگاه هوایی این کشور در منقطه دورافتاده در شمال روسیه در آماده باش رزمی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    16 6
    روسیه باید به جای اوکراین ،انگلیس را هدف قرار دهد کشور پلید انگلیس
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      4 7
      روسیه باید به جای اوکراین، ترو هدف قرار دهد مردک پلید توده ای
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 1
    اولا مثل طرف مقابل جیگرشو ندارند بمب اتم استفاده کنند چون طرف مقابل هم داره بعدش هم با این همه تجهیزات و سلاح های مدرن حرف از بمب اتم زدن از ضعف قدرت های مادی چون اعتقادی به جهان بعد و این چیزا ندارند و همه چیز رو در این دنیا تعریف می‌کنند و دست به خود کشی نمی‌زنند قدرت های مادی چون خالی از معنویت اند فاقد رزمنده هستند چون مرگ رو نابودی میدانند
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    4 1
    یا بزنید جهانو نابود کنید یا جنگ را تمام کنید . بازارهای جهانی به خاطر جنگ شما نابود شده
  • ساس IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 0
    پایگاه دور و نزدیک برای لانچرهای اتمی ماهواره ای لاکهید مارتین وجود ندارد
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    3 2
    بزرگوار میفرماید الروسیه لا اقدر اکل الگوه ایه ایه ایه
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      2 1
      اما شما قادر به این کار هستی. پس نوش جانت.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    7 2
    بومب افکنانش مال قبل از میلاد مسیحه
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 1
    انگل استان کثیف باعث و بانی تمام بدبختی های دنیاست.... اگه یه مرد باشه به زندگی این انگل استان کثیف پایان بده دنیا رو از بدبختی نجات داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس