ادعای رسانه نروژی؛ بمب‌افکن‌های اتمی روسیه نزدیک نروژ هستند

منابع رسانه ای مدعی شدند که روسیه شماری از بمب افکن‌های راهبردی خود از جمله «توپولوف-۱۶۰» را نزدیک نروژ مستقر کرده است.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای روز جمعه مدعی شدند که روسیه شماری از بمب افکن‌های راهبردی خود را نزدیک مرز نروژ مستقر کرده است.

به نوشته وبگاه «کی‌یف ایندیپندنت» وبگاه نروژی «فکتیسک» با استناد به تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد که نیروی هوا فضای روسیه چند بمب افکن راهبردی خود با قابلیت حمل بمب اتمی از جمله «توپولوف-۱۶۰» و «توپولوف-۹۵» را در پایگاه هوایی «اولنیا» حدود ۳۲ کیلومتری مرز نروژ منتقل کرده است.

تصاویر پایگاه هوایی اولنیای روسیه در شبه جزیره کولا نزدیک مرز نروژ، افزایش حضور بمب افکن‌های راهبردی دوربرد روسیه را نشان می‌دهد.

این هواپیماها توانایی حمله به اهدافی در ایالات متحده و تمام اروپا را با بمب های اتمی دارند. این بمب افکن‌ها معمولاً در پایگاه هوایی «انگلس» در ۷۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو مستقر هستند.

توپولف -۱۶۰ بال متغیر ملقب به «قوی سپید» بمب‌افکن راهبردی فرا مافوق صوت روسیه (شوروی) است. این بمب‌افکن تا حدی از خصوصیات پنهان‌کاری برخوردار است.

بر اساس این گزارش، سران و فرماندهان ارشد روسیه چندین بار اعلام کرده‌اند که از تمام ابزارهای ممکن برای حفاظت از قلمرو و حاکمیت خود استفاده می‌کنند که آخرین آن‌ها مرحله جدیدی از عملیات ویژه در اوکراین را نشان خواهد داد. مسکو بارها از تسلیحات اتمی به عنوان ابزاری بازدارنده صحبت کرده که توسعه آن از دیرباز برای مسکو یک اولویت راهبردی بوده است.

همزمان با زمزمه‌های حمله اتمی روسیه به اوکراین، یک مقام ارشد ناتو گفت که حمله اتمی محتمل روسیه  به اوکراین مسیر درگیری را تغییر خواهد داد و به طور قطع پاسخ عملی متحدان اوکراین و احتمالا ناتو را به همراه دارد.

 این مقام ائتلاف ناتو  هشدار داد که هرگونه استفاده از تسلیحات اتمی از سوی روسیه عواقب بی سابقه‌ای برای این کشور خواهد داشت.

این در حالی است که برخی کارشناسان روسیه ادعا می‌کنند در صورت بروز این درگیری، نیروهای ناتو حداکثر ظرف نیم ساعت نابود خواهند شد.  موشک‌های روسی با کلاهک اتمی می‌توانند از زمین، هوا و دریا پرتاب شوند و برخی از آن‌ها حاوی کلاهک‌های خود هدایت‌ شونده هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجید IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    11 1
    به قول امام خامنه ای عزیز::::{قضایای جنگ اخیر اوکراین را باید عمیق‌تر و در چارچوب شکل‌گیری نظم جدید جهانی دید که احتمالاً فرآیندهای پیچیده و دشواری، در پی آن شکل خواهد گرفت} فرایند های پیچیده و دشوار یعنی جنگ اتمی؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس