کد خبر 1426072
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
روسیه یک موشک را در منطقه مرزی با اوکراین سرنگون کرد

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار بلگورود روسیه هم مرز با اوکراین اعلام کرد که سامانه های ضد هوایی، یک موشک را نزدیک شهرک نووی اسکول در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال مرز با اوکراین هدف قرار داده و سرنگون کرده اند.

به گزارش مشرق، گلادکوف پس از سقوط قطعات یک موشک نزدیک تاسیسات راه آهن این منطقه،در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که خطوط انتقال برق در این منطقه آسیب دیده و رفت و آمد قطارها نزدیک شهر نووی اوسکول با ۱۸ هزار سکنه به صورت موقت، متوقف شده، اما تلفاتی به بار نیامده است.

هنوز کی یف به این موضوع واکنشی نشان نداده است. 

گلادکوف روز پنجشنبه اوکراین را به گلوله باران یک مجمتع مسکونی آپارتمانی در شهر بلگورود که مرکز اداری این منطقه به شمار می رود، متهم کرد. 

بخش های مرزی روسیه با اوکراین مانند مکان های ذخیره سازی سوخت و مهمات از هنگام حمله نیروهای روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) شاهد رخدادهای گاه و بیگاه و پراکنده بوده اند. با اینکه تاکنون کی یف مسئولیت این حوادث را برعهده نگرفته، اما یک مقام اوکراینی رخدادهای پیشین را نتیجه اقدامات جنگی مسکو توصیف کرده است.

به گزارش ایرنا از رویترز؛ ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چهارشنبه شب در سخنرانی (ویدئوکنفرانسی) در نشست‌های سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن، گفت: افزایش حمایت‌های مالی از سوی اهداکنندگان بین‌المللی به پایان یافتن هرچه سریعتر جنگ ویرانگر روسیه در اوکراین کمک خواهد کرد و اوکراین هر چقدر کمک بیشتری دریافت کند زودتر به جنگ روسیه پایان خواهد داد. با اطمینان تضمین می‌کنیم که چنین جنگ ظالمانه‌ای به کشورهای دیگر سرایت نخواهد کرد.

زلنسکی در ادامه افزود: اوکراین به حدود ۳۸ تا ۵۵ میلیارد دلار بمنظور جبران کسری بودجه تخمینی سال آینده و ۱۷ میلیارد دلار دیگر برای شروع بازسازی زیرساخت‌های حیاتی از جمله مدارس، مسکن و تأسیسات انرژی نیاز دارد.

کریستالینا جورجیوا مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، دیوید مالپاس رئیس بانک جهانی و جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا نیز در این نشست بر عزم جامعه جهانی برای ادامه حمایت از اوکراین تاکید کردند.

جورجیوا گفت که صندوق بین‌المللی پول تخمین زده است که اوکراین در سال آینده، ماهانه به بیش از ۳ تا ۴ میلیارد دلار کمک مالی خارجی نیاز خواهد داشت تا اقتصاد خود را فعال نگه دارد.

وی افزود که شرکای بین‌المللی اوکراین ۳۵ میلیارد دلار کمک مالی و وام برای اوکراین در سال ۲۰۲۲ متعهد شده‌اند که برای کاهش شکاف مالی این کشور در سال جاری کافی است اما نیازهای مالی اوکراین در سال ۲۰۲۳ بسیار بزرگ باقی خواهد ماند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    2 1
    خیانت بالاست- خوب اوکراین به پل کریمه هم رحم نمی کند اما روسیه تمامی پلهای روی رودخانه دنیپر را تعمیر می کند و حتی یکی را هدف قرار نمی دهد و ارتش اوکراین برای حمله به شرق اوکراین از ان پلها استفاده می کند حتی سوخت نیروگاههای برق اوکراین را تامین می کند این نشان دهنده خیانت فرماندهان ارشد ارتش روسیه نیست
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    1 2
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان بالای خیانت فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • DE ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    3 0
    روسیه فقط یکروز چندتا موشک زد به تأسیسات اوکراین و دوباره نشست عقب و دیگه ادامه نداد . اینجوری که نمیشه و اگر روسیه بهمین صورت منفعل بماند جنگ رو باخته .
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    روسیه باید به روش امریکاییها اوکراین را بمباران کند تا اوکراین تسلیم بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس