کد خبر 1299746
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
چگونه کودک ما پرخاشگر می‌شود

یک متخصص روان درمانی، در مورد اینکه کودکان چگونه پرخاشگر و لجباز می شوند، توصیه هایی برای مادران ارائه داد.

به گزارش مشرق، شیما جراحی مدرس دانشگاه اظهار داشت: هیچ ابزاری برای پرورش خلاقیت لازم نیست همه چیز به مادر بستگی دارد خلاقیت در دستان اوست و کافی است اجازه دهیم کودک دنیای اطرافش را کشف کند بدون اینکه بترسد و نگران باشد.

این مدرس دانشگاه افزود: مادری که وسواس دارد و همواره نگران تمیزی و پاکی فرزندش هست و یا به نظم و نظافت خانه اهمیت زیادی می‌دهد هرگز انتظار نداشته باشد که در آینده یک مهندس خلاق، موزیسین حرفه‌ای، هنرمند زبده و…، داشته باشد.

بیشتر بخوانید

بازی‌هایی برای کنترل خشم کودکان پرخاشگر

جراحی گفت: برای شروع هر کاری دقیقاً همانگونه که او را ترسانده اید و به او دائم تذکر دادید که مراقب باش، کثیف نکن، نخوری زمین، با خاک بازی نکن مریض میشی، در بزرگسالی فرزندتان با شروع هر کاری دیالوگ‌های شما در ذهنش تکرار خواهد شد و ناهشیارانه از تمام کارهایی که برایش جدید است می ترسد و نمی‌تواند آنها را تجربه کند بنابراین عقب نشینی می‌کند و بدین ترتیب موفقیت‌هایی که می‌توانست به دست آورد را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد.

وی افزود: چنین فردی همواره ترس از موفقیت و ترس از شکست دارد، چون در کودکی هیچ یک را تجربه نکرده و همواره توسط مادر محافظت شده و چنین فردی همواره زندگی اش در رکود است.

این روانشناس تاکید کرد: اجازه دهید کودکتان بلند فریاد بزند، بازی کند، شادی کند، با وسایل و اثاث منزل بازی کند. هر آنچه شکستنی است را از جلوی دستش دور نگه دارید تا مجبور نشوید دائم او را از دست زدن به آن منع کنید.

این مدرس دانشگاه افزود: با منع کردن بیش از حد، کودکی پرخاشگر و لجباز تربیت خواهید کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس