هشدار فرانسه؛ انگلیس در جایگاهی نیست که به ما درس بدهد

وزیر کشور فرانسه با انتقاد از رویکرد انگلیس در امورمهاجران گفت که پاریس قربانی سیاست‌های انگلیس شده است.

به گزارش مشرق، یک وزیر فرانسوی امروز دوشنبه گفت که انگلیس در جایگاهی نیست که به پاریس درس بدهد.

 به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه، پیش از گفت‌وگو با «پریتی پاتل» همتای انگلیسی خود در اواخر روز دوشنبه گفت: «انگلیس در جایگاهی نیست که به ما درس بدهد.»

او همچنین اضافه کرد که انگلیس باید سیاست «استفاده از ما به عنوان کیسه مشت در سیاست‌های داخلی آن کشور را متوقف کند.»

مناقشه طولانی مدت در روزهای اخیر پس از آنکه شمار بی‌سابقه از مهاجران ازآبراه مانش عبور کردند تا از سواحل فرانسه به انگلیس برسند، تشدید شد و لندن، پاریس را متهم کرد که به اندازه کافی برای متوقف کردن آنها اقدام نمی‌کند.

وزیر کشور فرانسه در انتقاد صریح از انگلیس، گفت که تقصیر دولت انگلیس است که بسیاری از مهاجران می‌خواهند از آبراه مانش عبور کنند. او فعالان انگلیسی مستقر در شمال فرانسه در اطراف «کاله» و «دانکرک» را متهم کرد که مانع تلاش نیروهای امنیتی می‌شوند.

وزیر کشور فرانسه گفت: «به همتای انگلیسی خود یادآوری می‌کنم که سازمان‌های غیردولتی که از کار پلیس و ژاندارمری جلوگیری می‌کنند، عمدتاً سازمان‌های غیردولتی انگلیس هستند. قاچاقچیانی که شبکه‌ها را سازماندهی می‌کنند و از زنان و کودکان استثمار می‌کنند، اغلب در انگلیس مستقر هستند.»

او گفت: «اگر انگلیس قوانین خود را تغییرمی‌داد، مردم دیگر در "کاله" یا "دانکرک" منتظر فرصت برای عبور از آبراه مانش نبودند. ما قربانی سیاست انگلیس هستیم.»

بر اساس آمار انگلیس، در مجموع ۱۱۸۵ مهاجر پنجشنبه گذشته از آبراه مانش عبور کردند که که رکورد روزانه ۸۵۳ نفر را شکست. جمعه گذشته نیز سه نفر که قصد عبور با قایق را از این منطقه داشتند، مفقود شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    مشت اول، پنجاتومن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس