پنتاگون: بالگرد ایرانی در فاصله ۲۳ متری ناو آمریکایی پرواز کرد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تأیید اینکه یک فروند بالگرد ارتش ایران در فاصله‌ای بسیار نزدیک به ناو آمریکایی «یواس‌اس اسکس» پرواز کرده است، این اقدام بالگرد ایرانی را «خطرناک» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در یک نشست خبری تأیید کرد که هفته گذشته یک فروند بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در فاصله ۲۵ یاردی (۲۳ متری) ناو آمریکایی یواس‌اس اسکس در دریای عمان پرواز کرده است.

سخنگوی پنتاگون در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ما می‌توانیم تأیید کنیم که یک بالگرد ایرانی در خلیج عمان به ناو یواس‌اس اسکس نزدیک شد و اقدام به اجرای عملیات درفاصله ۲۵ یاردی عرشه ناو به‌گونه‌ای غیرایمن و غیرحرفه‌ای کرد.»

این مقام آمریکایی با اعلام اینکه بالگرد ایرانی ۳ بار در اطراف ناو یواس‌اس اسکس پرواز کرده است، مدعی شد: «این اقدام خطرناک بود زیرا می‌توانست منجر به اشتباه محاسباتی شود.»

روز شنبه رسانه‌های ایرانی و خارجی ویدیوهایی از پرواز بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بر فراز ناو آمریکایی یواس‌اس اسکس در جریان رزمایش ذوالفقار در دریای عمان منتشر کرد.

رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ هفته گذشته با حضور یگان‌های مختف ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار و سناریوهای مختلف جنگ دریایی دور از سواحل ایران در آن تمرین شد. این رزمایش با به‌کارگیری قسمتی از توان رزم نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و پدافند ارتش در منطقه وسیعی از شرق تنگه هرمز تا پسابندر در مرز ایران و پاکستان و در دریا نیز تا مدار ۱۰ درجه شمالی و بخشی از دریای سرخ برگزار شد.

در این رزمایش ایرانی‌ها قایق‌های تندرو در پهنه دریا و نظامیان سوار شدن بر بالگردها و نیز عملیات چتربازی کماندوها را به نمایش گذاشتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    13 6
    کسانی که دستور چنین حرکتی را میدن فکرش رو کردن اگر به هر دلیل آمریکا ییها شلیک می کردند چه می شد؟ در اون صورت با باید مقابله کنیم که جنگ میشه و صدمات زیادی هست یا باید بی خیال بشیم که تحقیر هست.چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟!
    • علی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      5 6
      اونجا افسرهای زیادی داریم که نیازی به نکته های شما ندارن
    • علی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      3 5
      بعضا افسرهای نادان وخودسر هم پیدا میشن..
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      3 3
      پشمام فر خورد فیلمو دیدم
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 1
      وست خوبم. تا 12 مایل آبهای سرزمینی هست و تا 12 مایل بعدش هم منطقه تحت نظارت. یعنی اگه یه کشتی وارد آبهای سرزمینی بشه انگار وارد خاک کشور شده و اگر وارد منطقه تحت نظارت بشه وارد خاکت نشده اما باید با هماهنگی این کار رو انجام بده و تو حق داری اعمال حاکمیت کنی... این اعمال حاکمیت میتونه به شکل نظارت و شناسایی باشه. این ناو لب مرزهای آبی بوده و داخل آبهای تحت نظارت. پس اونه که باید بترسه نه ما و اگر دست از پا خطا کنه اونه که قوانین رو زیر پا گذاشته نه ما. یه خورده مطالعه لطفا...
    • رحمت عیدی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      داداشم اونایی که همچین دستوری میدن از من و تو خیلی خیلی بهتر میدونن که آمریکاییها عمرا بخوان عکس العملی نشون بدن چون اونا بیست برابر ایرانیهایی مثل تو که از جنگ میترسید میترسن،این دقیقا همون نکته ظریفی هستش که همه باید بدونند خصوصا محافظه کاران و ترسوها، بعدش اون ناو بیخود میکنه میاد تو منطقه نظارت و شناسایی آبهای سرزمینی ما
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    7 2
    خطرناک شماهایی که تو خلیج فارس هستید حرام زادگان
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    5 2
    خودشون تو این فاصله به نفتکش ما نزدیک میشن اسمشو میزارن بازدید میدانی، نظارت و... ما این کارو میکنیم اسمش میشه خطرناک، عملیات تروریستی، تهدید به جنگ و ... ما به دولت سوریه کمک میکنیم اسمش میشه قاچاق اسلحه و حمایت از رژیم اسد، خودشون از داعشی ها حمایت میکنن اسمش میشه حمایت از معارضین سوری، انقلابیون سوری و... ما اورانیوم 3 درصد غنی میکنیم میشه ساخت بمب اتم و نابود کردن دنیا، اما خودشون ساختن و کلی دارن و استفاده هم کردن، اسمش میشه نجات دنیا و موارد زیادی از این دست، قدرت رسانه که داشته باشی راحت با اخبار و کلمات و ذهن مردم بازی میکنی، در این زمینه باید قوی بشیم، همانند نظامی.
  • نادر IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    6 11
    ناو آمریکایی اگه عطسه میکرد هلی کوپتری الان نبود ما مردم دلاور همیشه در صحنه اماده برای تشیع پیکرهای انها بودیم. .چ کارییه آخه خب میری دورش میچرخی که مگسیش کنی بعد یک کاری انجام بده حالا بیا جمعش کن....وقعا که.
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      2 2
      نادر به خودت ترسیدی ، امریکایی ها جرات ندارند کوچکترین حرکتی کنند چه برسه بخوان هلی کوپتر ارتش رو بزنن
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 5
    [۱۱/۱۶،‏ ۰۶:۱۶] فاطمی ثارالله امام خامنه: ⚪۱۰۹۸-۷۸۶⚪ ◽بسم الله الرحمن الرحیم اِنَهُ لَقرآنُُ کریم، فی کتابِِّ مکنون 🔘۶۳۴۸🔘 @Sharheser [۱۱/۱۶،‏ ۰۶:۱۶] فاطمی ثارالله امام خامنه: امام مهدی "عجل الله فرجه الشریف" طاووس بهشت @tavoosb
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    6 1
    ناو شما سر راه هلکوپتر ما بود
  • اهبرخان IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    8 2
    این یعنی دیکته کردن این نکته به یانکی هاست که اینجا جولانگاه مور و ملخ نیست اینجا میدان رزم و غرش شیر مردان ایرانی است.
    • علی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      8 3
      این کار هیچ معنایی ندارد تحریم ها مردم را (البته دولت را هم )زمین گیرکرده است ابن چه بازی است که چه شود! ایا انها دست بسته اند!// یا نمی تونند جواب بدهند نتیجه اینکه انها حوصله دارند و به ارامی ما را به قربانگاه برده اند.
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    5 6
    واقعا کار خطرناکی بوده نکنید از اینکارا که چی بشه
  • قریشی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    5 2
    مرگ بر امریکا
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    8 4
    امریکا توی خلیج فارس مثل موش شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس