کد خبر 1300580
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶
ویژگی مثبت تیم ملی مقابل سوریه چه بود؟

کارشناس فوتبال کشورمان تأکید کرد، تیم ملی فوتبال کشورمان با داشتن یک ویژگی مثبت مقابل سوریه به پیروزی پرگل دست یافته است.

به گزارش مشرق، حمید درخشان درباره پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل سوریه در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: بازی خیلی خوبی را از بازیکنان تیم ملی شاهد بودیم و ملی‌پوشان از ابتدا با انگیزه و قدرت بالا مقابل سوریه حاضر شدند. متأسفانه زمین مسابقه کیفیت خیلی خوبی نداشت، اما نسبت به بازی قبل با لبنان بهتر بود. بازیکنان ما هم که اکثراً فوتبال روی زمین را انجام می‌دهند بازی خوبی به نمایش گذاشتند. در واقع باید بگویم که آرامش ویژگی مثبت تیم ملی مقابل سوریه بود که باعث پیروزی شاگردان اسکوچیچ شد.

وی ادامه داد: بازیکنان ما با آرامش کامل و با اعتمادبه‌نفس بالا بازی را شروع کردند و این شرایط را تا آخر بازی حفظ کردند. اضطرابی را هم که از تیم ملی در بازی با لبنان دیدیم، در بازی با سوریه وجود نداشت و به همین علت ما توانستیم در نیمه اول دو گل بزنیم و در نیمه دوم با خیال راحت‌تری بازی کردیم. آنچه مشخص است، ما برتری کامل نسبت به حریف داشتیم و زدن سه گل هم نشان‌دهنده این موضوع است. با توجه به محرومیت جهانبخش، تغییراتی هم در ترکیب داشتیم و کادر فنی از وحید امیری از ابتدا در پست اصلی‌اش بازی گرفت که روی دو گل اول هم تأثیر صد درصد داشت.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه ما نباید کار صعود تیم ملی به جام جهانی را تمام شده بدانیم، یادآور شد: ما در حال حاضر با ۱۶ امتیاز در صدر جدول قرار داریم، اما کره جنوبی هم در تعقیب ما و منتظر کوچکترین غفلت شاگردان اسکوچیچ است تا به صدر جدول صعود کند. بازیکنان تیم ملی باید در بازی‌های آینده هم با همین قدرت به کارشان ادامه دهند تا ما بتوانیم به‌عنوان تیم اول صعودمان را قطعی کنیم.

«عراق و امارات حریفان ساده‌ای نیستند». درخشان با بیان این جمله و اشاره به حریفان پیش روی تیم ملی خاطرنشان کرد: به احتمال خیلی زیاد ما در دو بازی آینده صعودمان به جام جهانی قطعی می‌شود، اما نباید بازی با عراق و امارات را ساده تصور کنیم. با نتایجی که در بازی‌های گذشته کسب کردیم، دیگر فشاری روی تیم ملی وجود ندارد و کادر فنی و بازیکنان می‌توانند در بازی‌های آینده با آرامش بیشتری دنبال بالا رفتن سطح و کیفیت فنی تیم باشند. قطعاً تیم ما ایراداتی دارد که کادر فنی باید برای رفع آنها اقدام کند. ما باید نگاه‌مان را تغییر دهیم و تنها به صعود به جام جهانی فکر نکنیم. باید از همین الان با تدارکات مناسب و ایجاد زیرساخت‌های مناسب شرایطی را به وجود بیاوریم که بتوانیم برای اولین بار از گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم.

وی افزود: کادر فنی تیم ملی در چهار بازی آینده علاوه بر تلاش برای صعود مقتدرانه تیم به جام جهانی، باید کیفیت فنی بازیکنان را هم ارتقا دهد، چون در جام جهانی باید بازی‌های به مراتب بهتری انجام دهیم و نباید حضور در جام جهانی سقف آرزوی ما باشد. فدراسیون فوتبال هم در این مدت نقش بسیار مهمی دارد. اگر اسکوچیچ و کادرش توانستند در این مدت کیفیت بازی تیم ملی را در سطح بالاتری قرار دهد، می‌توانیم به ادامه حضور اسکوچیچ در تیم ملی و نتایج تیم در جام جهانی امیدوار باشیم، اما اگر تغییری در نوع بازی و سطح فنی تیم ملی ایجاد نشد، آن وقت است که فدراسیون فوتبال باید برنامه‌ریزی انجام دهد تا تیم ملی پرقدرتی را در جام جهانی ببینیم. این برنامه‌ریزی می‌تواند از تغییر کادر فنی تا تدارکات مناسب از جمله اردوهای خوب و انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    ویژگی مثبت تیم ملی تو این دو تابازی این بود که اون مردک دغلکار و متمارض به تیم ملی دعوت نشده بود و تیم ملی بسیار زیباتر و روون تر و هماهنگتر بازی میکرد
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      0 0
      در مورد یه بازیکن محبوب که بهترین گلزن تیمش انتخاب شده و زیباترین گل لیگ اروپا رو زده و بودن در تیم برای مردمش با اهمیت هست اینجوری صحبت میکنی. حسوووود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس