کد خبر 1300600
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
انتظار برای «همیشه منتظر» به پایان رسید

کتاب «همیشه منتظر» خاطرات فاطمه وثوقی‌نیا؛ همسر سردار سرتیپ پاسدار شهید مدافع حرم، محسن قاجاریان، مصاحبه و تدوین «مریم عرفانیان» از سوی «انتشارات خط مقدم» منتشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «همیشه منتظر» خاطرات فاطمه وثوقی‌نیا؛ همسر سردار سرتیپ پاسدار شهید مدافع حرم، محسن قاجاریان، مصاحبه و تدوین «مریم عرفانیان» از مجموعه همسران از سوی «انتشارات خط مقدم» منتشر شد.

«همیشه منتظر»، تلخ و شیرین‌هایِ زندگیِ ‌ِ بزرگ مردی است که ره عشق را در دفاع از حریم اهل‌بیت (علیهم السلام) طی کرد. از ویژگی‌های کتاب می‌توان به نوع نگارش و خاطراتی ناب اشاره کرد که تاکنون در هیچ‌جا بیان نشده است. از آنجا که اسم کتاب مفهومی عمیق را دربردارد، مخاطب با اتمام سطرهای پایانیِ کتاب، به رازِ این اسم پی‌می‌برد.

شهید قاجاریان متولد سال ۱۳۴۱ در نیشابور بود که با شروع جنگ تحمیلی، به‌عنوان بسیجی در جبهه‌ها به دفاع از میهن پرداخت. وی با توجه به لیاقت و شایستگی در سال ۱۳۶۵ به‌عنوان فرمانده گردان منتصب شد و مأموریت خود را به‌عنوان یکی از فرمانده گردان‌های مقتدر لشگر ۲۱ امام رضا (علیه‌السلام) در مناطق عملیاتی با موفقیت به انجام رساند.

سردار قاجاریان با داشتن حدود ۸۰ ماه جبهه و ۲۵ درصد جانبازی کارنامه بسیار درخشانی از خود بر جای گذاشت و در سال‌های اخیر با عنایت و توجه ویژه‌ای که به سرکشی از خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران داشت و خصوصاً با برگزاری یادواره‌های متعدد شهدا در سطح شهرستان، «سردار یادواره‌ها» لقب گرفت. ضمن اینکه به حضور پررنگ سپاه در مناطق محروم و محرومیت‌زدایی توجه ویژه‌ای داشت. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«تصویری را که روی بنر شهادتت بود، زده‌ام به دیوار. دو سه عکست هم در اتاق‌خواب من و بچه‌هاست. چند تا از عکس‌هایت را هم چسبانده‌ام روی یخچال. همه زندگی‌ام و یادگاری که از تو دارم، داخل ویترینی شیشه‌ای است که اسمش را گذاشته‌ام «میز خاطرات»؛ شناسنامه، ساعت، انگشتری، کلاه، عینک، گوشی، کمربند، سربند یا زینب، پلاک، مهر، تسبیح، لباس‌هایت، قدری از خاک محل شهادتت که برادر شهید زاده‌اکبر برایم آورده، و کاغذی که کد شهادتت روی آن نوشته شده است. ماکت ایستاده‌ات را هم که لباس نظامی پوشیده‌ای، گذاشته‌ام کنار میز خاطرات.

هر کس می‌آید، با تعجب می‌پرسد: این‌ها رو که می‌بینی، بیشتر دلتنگ محسن آقا نمی‌شی؟! 

نمی‌دانند که وقتی بی‌صدا و پنهانی گریه می‌کنم، با همین عکس‌ها حرف می‌زنم.»

سردار شهید محسن قاجاریان؛ فرمانده تیپ زرهی ۲۱ امام رضا(ع) که برای انجام مأموریت مستشاری عازم سوریه شده بود، در ۱۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ در جریان آزادسازی دو شهر نبل و الزهرا، به فیض شهادت رسید.

کتاب «همیشه منتظر» خاطرات فاطمه وثوقی‌نیا؛ همسر سردار سرتیپ پاسدار شهید مدافع حرم، محسن قاجاریان، مصاحبه و تدوین «مریم عرفانیان» از سوی «انتشارات خط مقدم» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس