کد خبر 1300803
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
حکم قصاص قاتل پاسدار شهید سجاد شاه‌سنایی ‌اجرا شد‌

رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه جزئیات صدور حکم قصاص برای یک محیط‌بان را در این شهر تشریح کرد.

به گزارش مشرق، اواخر هفته گذشته خبر صدور حکم قصاص برای محیط‌بان کرمانشاهی در فضای مجازی جنجالی شد و برخی صدور حکم قصاص برای محیط‌بانان را برخلاف وظیفه ذاتی محیط‌بانان دانسته و این کار را باعث ترس محیط‌بانان برای استفاده از سلاح در برابر شکارچیان مسلح عنوان کردند.

با افزایش واکنش‌ها به این حکم، رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه به تشریح پرونده و دلایل صدور حکم قصاص پرداخت و گفت: «تمامی قرائن و شواهد موجود در پرونده به انضمام اقاریر متهم، حکایت از این دارد که مقتول بر اثر تیراندازی صورت‌گرفته با سلاح سازمانی و توسط آقای برومند نجفی به قتل رسیده است. این فرد پس از دریافت خبر درخصوص شکار غیرمجاز توسط سرنشینان خودرویی به محل اعزام شده و به محض مشاهده خودروی خاطی، به سمت خودرو تیراندازی می‌کند که منجر به فوت یکی از شهروندان می‌شود.»

بیشتر بخوانید

قصاص برای قاتل مست

توسلی‌زاده با اشاره به اظهارات سرنشینان خودرو اظهار کرد: «این افراد در تحقیقات عنوان کردند برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به این منطقه رفته بودند و در مسیر برگشت سه نفر با لباس شخصی و با سلاح، بدون در دست داشتن هیچ‌گونه علائم هشداردهنده، جلوی آنها آمده‌اند. برای همین فکر کرده‌اند که راهزن هستند و متوقف نشده‌اند. نکته مهم این‌که محل برخورد در محلی مسکونی، خارج از هرگونه منطقه حفاظت‌شده و روی جاده اصلی و ترانزیتی کرمانشاه - تهران بوده است.»

وی یادآور شد: «هیچ‌گونه اقدام غیرمجاز از جمله سلاح، ابزار شکار یا شکارغیرمجاز نیز از سرنشینان خودرو کشف نشده و مأموران هیچ‌گونه دلیلی حتی برای توقیف خودرو پراید یا بازرسی آن نداشته‌اند. حتی می‌توانستند در صورت توقف نکردن از طریق مقامات انتظامی و گشت بازرسی در محل دیگر وی را متوقف کنند و موضوع تیراندازی به سمت خودرو بدون هرگونه توجیه قانونی است. زیرا نه‌تنها جان متهم، بلکه جان همراهان وی نیز در معرض خطر حتمی قرار نگرفته است.»

وی تاکید کرد: «دادگاه براساس تقاضای اولیای دم و با توجه به مستندات موجود رای به قصاص صادر کرده که این رای قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.»

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    15 1
    محل برخورد در محله مسکونی بوده ! خارج از هر نوع منطقه حفاظت شده بوده ! درست روی جاده اصلی تهران کرمانشاه بوده ! اونوقت به چه مناسبت تیراندازی کرده اند ؟!!!
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    11 0
    با لباس شخصی و با سلاح به سمت پرایده رفته اند ! خب هرکی باشه فکر می کنه اینها راهزن هستند دیگه . آدم که گهواره مامور قانون را نجنبانده ، پلیس باید لباس پلیس داشته باشه که آدم بفهمه پلیسه و راهزن نیست . محیط بان هم بدون لباس فرم محیط بان ، ما از کجا بفهمیم محیط بانه ؟!!!
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    15 8
    به احتمال زیاد جلوی یه اقازاده رو گرفته نذاشته شکار کنه به اعدام محکومش کردن
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    4 0
    خود محیطبان هم همین را میگه
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    5 17
    محیط بان احمق هنوز حالیش نیست جان انسان اصل است و نباید به خاطر شکار حتی هزاران جانور به انسان شلیک کرد .وحشی ها رو استخدام نکنین که آدم استخدام کنین
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 2
    عجب پس راه زن بودن نه محیط بان
  • US ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    11 3
    محیط بانان باید حمایت بشوند
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    7 4
    قتل غیر عمد هست
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    3 1
    قتل غیر عمد است مامور دستش را بو نکرده اجازه بدهد هر کی سرش را بیاندازد می تواند ایست و بازرسی انجام بدهد
  • محمد IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    3 4
    من خودم اهل کرمانشاهم. جوان 26 ساله مردم رو کشته بدون این که درگیری دو طرفه رخ بده. ماشین پر از سرنشین رو به گلوله بسته باید پای کاری که کرده وایسه. و در ضمن محیطبان زمانی میتونه از اسلحه ش استفاده کنه که جونش در خطر باشه تازه اونم کمر به پایین.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 0
    متاسفانه اون منطقه راهزن داره.. مخصوصا منطقه حفاظت شده بیستون که خدا نکنه بخورید به خفت گیرها...
    • محمد IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      1 0
      بله . بعضی ها از شرایط اون منطقه خبر ندارند و قضاوت اشتباه می کنند.
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    3 1
    و حالا اگه مثل خیلی موارد دیگه ماجرا برعکس بود و شکارچی محیطبان رو میکشت، خیلی راحت فرار میکرد و جماعت فریاد « وا محیط زیستا، وا محیط بانا » سرمیدادن و ...... متأسفانه تو کشور ما یا قوانین بسیار ناقص و ضعیف است و یا قوانین خوب است اما...‌..!!!!
  • سهراب انجدیان IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    2 3
    واقعا حکم قصاص برای محیط بان کرمانشاهی نا عادلانه هستش.چون که محیط بان برای دفاع از جان خود و همکارانش قتل صورت گرفته.خارج از موضوع محیط بان اصلا قصد قتل عمد نداشته است فقط برای توقيف خودرو تيراندازي کرده که منجر به قتل شده. این برای چندمین بار هست که در ایران برای محیطبانان این نا عدالتیها صورت گرفته.از نظر بنده حکم قصاص یک حکم غیرحرفه ای و نا عادلانه هستش.امیدواریم سر بی گناه پای دار نرود .و اگه اعدام صورت بگیرد واقعا جای تاسف داره برای قضاوت قاضي پرونده.انشالاه اعدام نشود.چون یک محیط بان جون یک حیوان براش ارزش داره که سرباز و محیطبانی از حیوانات میکنه چه برسه به جون یک انسان .
  • امین IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    4 3
    فقط اعدامش کنید تا دیگه تکرار نشه
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    ما که حقیت ماجرا را نمی دونیم ولی قانون جنگل هم چنین اجازه ای نمیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس