مرگ سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر مصرف مواد مخدر

بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر طی ۱۲ ماه منتهی به آوریل ۲۰۲۱ جان خود را از دست داده اند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، داده های آماری منتشر شده امروز چهارشنبه نشان می دهند که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر طی ۱۲ ماه منتهی به آوریل ۲۰۲۱ جان خود را از دست داده ند که گفته می شود جهشی ۲۸.۵ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی نشریه «دنیای ما» آمریکا مواد افیونی عامل مرگ ۷۵ هزار و ۶۷۳ از ۱۰۰ هزار و ۳۰۶ مورد مرگ و میر هستند که مقصر اصلی آن مواد افیونی مصنوعی، عمدتاً فنتانیل است.

مرگ و میر ناشی از محرک های روانی مانند متا آمفتامین، و همچنین مواد افیونی طبیعی و نیمه مصنوعی، مانند داروهای مسکن تجویزی و کوکائین، همگی طی یک سال گذشته در آمریکا افزایش یافته اند.

کارشناسان معتقدند افراد مبتلا به اختلالات مصرف مواد، به‌ویژه از اختلالات زندگی روزمره ناشی از همه‌گیری کرونا آسیب دیده‌اند.

همزمان، اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده به آمریکایی ها در مورد مصرف قرص های تجویزی موجود در اینترنت که شبیه به داروهای Oxycontin، Vicodin، Xanax یا Adderall واقعی بوده، اما حاوی دوزهای کشنده فنتانیل و متا آمفتامین هستند، هشدار داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما HK ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    نابود باد آمریکا آمریکا شیطان بزرگ است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس