سناتور آمریکایی: مصرف مواد مخدر بین جوانان آمریکا افزایش یافته است

یک قانونگذار آمریکایی با اشاره به افزایش مصرف مواد مخدر بین جوانان آمریکایی، خواستار امنیت مرزها شد.

به گزارش مشرق، یک قانونگذار ایالات «تنسی» آمریکا روز یکشنبه در توییتی به افزایش مصرف مواد مخدر بین جوانان آمریکایی اذعان کرد.

سناتور «مارشا بلک برن» در توییتی در این زمینه نوشت: «مصرف بیش از حد "فنتانیل"  بین جوانان آمریکایی در سال ۲۰۲۱، بیست درصد افزایش یافته است. ایمن سازی مرزها یک موضوع امنیتی برای فرزندان ماست.»

فنتانیل  یک شبه‌مرفین بسیار قوی است. این ماده برخلاف مخدرهای طبیعی ریشه گیاهی و طبیعی ندارد و تنها در آزمایشگاه تولید می‌شود و با سرعتی بیشتر از مرفین و هروئین از پوسته محافظ مغز و طناب نخاعی عبور می‌کند و با قدرتی اعجاب‌آور بر گیرنده‌های  مغز اثر می‌گذارد.

چندی قبل نیز گزارش شد که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر نیز به رکوردزنی مجموع مرگ و میر در سال ۲۰۲۱ کمک کرد.

کارشناسان افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر که به ویژه در بین جوانان ۱۴ تا ۱۸ ساله افزایش یافته را به افزایش مصرف فنتانیل نسبت می‌دهند. بر اساس مطالعه‌ای که  در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، مرگ و میر نوجوانان ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ بیش از دو برابر شده است.

این آمار در حالی است که طبق مطالعات اخیر، میانگین امید به زندگی در آمریکا بیش از دو سال در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» اخیرا  در گزارشی با این مضمون نوشت، از سال ۲۰۱۶، مصرف بیش از حد مواد مخدر تقریباً به اندازه تصادفات رانندگی و خشونت با اسلحه باعث مرگ آمریکایی‌ها شده است.  

دکتر «نورا ولکو»، مدیر مؤسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر، گفت: «آنچه می‌بینیم اثرات این الگوهای بحران و ظهور داروهای خطرناک‌تر با قیمت‌های بسیار پایین‌تر است. در یک بحران به این وسعت، کسانی که قبلاً مواد مخدر مصرف می‌کردند ممکن است مقادیر بیشتری مصرف کنند و  اعتیاد کسانی که در حال بهبود هستند ممکن است عود کند.»

به گزارش سی‌ان‌ان،  با بازگشایی کشور و بازگشت جامعه به وضعیت عادی قبل از همه‌گیری کرونا، کارشناسان می‌گویند اگر اقداماتی برای بهبود چشمگیر دسترسی به درمان انجام نشود، مردم همچنان در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر و محرک‌های قوی جان خود را از دست خواهند داد.

دکتر «اندرو کولودنی»، مدیر پزشکی تحقیقات سیاست مواد افیونی در «دانشکده اجتماعی هلر دانشگاه براندیس»، گفت: «حتی اگر کووید فردا از بین برود، باز هم مشکل داریم. اینها مرگ و میر در افرادی است که شرایط قابل پیشگیری و قابل درمان دارند. ایالات متحده در هر دو جبهه، هم در پیشگیری از اعتیاد به مواد افیونی و هم در درمان اعتیاد، به شکست خود ادامه می‌دهد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    خوب بیان ایران که الحمدالله نه جوانان ما بیکارن نه معتاد
  • US ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    قوانین احمقانه باعث شده آمریکا یک جامعه روانی بدبخت و فقیر و بدون درمان و معتاد داشته باشد. من زندگی میکنم و در مقایسه با ایران واقعا یک کشور اشغال و بدرد نخور هست. حملات سایبری اروپایی ها و البته هدایت سایبری فروشندگان مواد مخدر و حر کردن جوانان برای مصرف مواد مخدر و بزهکاری خم مزید بر علت هست. در آمریکا علنا مرزها را برای ورود مواد مخدر باز گذاشته اند. و قاچاقچی ها که از توسط اروپایی ها اداره می‌شوند مواد مخدر به آمریکا وارد میکنند. حالا این بایدن دنبال بوسیدن فلان جای اروپایی هاست چون خودش رو مدیون میدونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس