روسیه: هر نوع تلاش برای تجزیه خاک سوریه غیرقابل قبول است

نماینده ویژه پوتین در امور سوریه هر گونه تلاش با هدف تجزیه سوریه، تشکیل دولت‌های جدایی طلب و دخالت خارجی در روند مذاکرات بین سوری‌ها برای اصلاح قانون اساسی این کشور را محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "الکساندر لاورنتیف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه اعلام کرد که طرف روسی هر نوع تلاش برای تجزیه جمهوری عربی سوریه و تشکیل دولت‌های جدایی طلب در خاک این کشور را غیرقابل قبول دانسته و محکوم می‌کند.

لاورنتیف روز گذشته (چهارشنبه) در میزگردی در دمشق در چارچوب سفر هیئتی بین دولتی به سوریه در این باره گفت: «روسیه همچنان درصدد کمک به یافتن راه حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه، با هدف حفظ استقلال، وحدت و تمامیت ارضی این کشور است. در این رابطه، هر نوع تلاش برای تجزیه سوریه و تشکیل دولت‌های جدایی طلب برای ما غیرقابل قبول است و فرق ندارد این تلاش‌ها تحت پوشش چه شعارها و به چه بهانه‌ای صورت می‌گیرند.»

نماینده ویژه پوتین در امور سوریه تأکید کرد که گفت‌وگوهای بین سوری‌ها باید بدون اعمال فشار خارجی دنبال شود تا در محیطی دوستانه و آرام به نتیجه برسد.

وی توضیح داد: «طرف‌های سیاسی در سوریه خود قادر هستند تا با خوش بینی به راه حل قابل قبولی برای کشورشان دست یافته، بر اختلافات موجود در خصوص اصلاح قانون اساسی سوریه فایق آمده و درباره تغییرات لازم در این زمینه برای توسعه کشورشان به توافق برسند. در این راستا نباید هیچ اعمال فشاری از خارج بر آنها وارد شود، چرا که در غیر این صورت ایجاد وحدت و یکپارچگی سوریه غیرممکن خواهد بود. طرف روسی در آینده نیز به همکاری خود با دولت قانونی سوریه با هدف دست یابی به وفاق ملی در این کشور ادامه خواهد داد.»

الکساندر لاورنتیف همچنین در پایان نشست برگزار شده با "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در دمشق، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که روسیه و سوریه برای تلاش‌ها در جهت تأمین شرایط لازم برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان ارزش زیادی قائل هستند.

این مقام روس افزود: «در جریان دیدار با رئیس جمهور بشار اسد، نتیجه تلاش‌های فعال و کار موثر هر دو طرف در این رابطه مورد بررسی قرار گرفت. ضمن اینکه مقامات مسکو و دمشق بر اهمیت روابط دوجانبه در راستای ایجاد وفاق ملی در سوریه و هماهنگی اقدامات دو کشور در سطح بین المللی تأکید کردند.»

به گفته وی، در این نشست همچنین تأکید شد که دو طرف روسی و سوری به تلاش‌های دوجانبه در سطوح مختلف با هدف تحقق توافقات صورت گرفته برای حل و فصل مشکلات در سوریه و همکاری‌های فعال در این راستا ادامه خواهند داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس