کد خبر 1301685
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
ارمنستان از برقراری آتش بس با جمهوری آذربایجان گفت

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان مسئولان ارمنستان را به محتاط بودن و مسئولیت‌پذیری دعوت کرده و به آنان هشدار داد باکو با هر تهدیدی مقابله خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «جیجون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای خطاب به مسئولان ارمنستان گفت: از سیاستمداران ارمنستان می‌خواهیم محتاطانه، منطقی و مسئولانه رفتار کنند چراکه ما به هر تهدیدی و هر نقض قوانین بین‌المللی به طور فوری پاسخ مناسب خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

گرجستان: در مذاکرات ۳+۳ قفقاز شرکت نمی‌کنیم

او در ادامه افزود: بیانیه امضا شده توسط باکو، ایروان و مسکو در ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۰ که بعد از جنگ ۴۴ روزه اتفاق افتاد یک سند پیروزی برای باکو بود چراکه «قره باغ» را آزاد کرد.

بایراموف اضافه کرد: «الهام علی‌اف، نیکول پاشینیان و ولادیمیر پوتین» روسای جمهور جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه یک توافق دیگر را در ژانویه سال ۲۰۲۱ امضا کردند که در جریان آن مسیری را که در هنگامه جنگ قره باغ بسته شده بود، بازگشایی کنند.

وزیر خارجه باکو در پایان نیز گفت: جمهوری آذربایجان شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که باید برای پیشرفت به سمت صلح و عادی‌سازی روابط با ارمنستان آنها را اجرایی کند. همچنین باکو به طور مثبت منتظر حل این اختلافات است و آمادگی لازم را دارد تا با بازپس‌گیری سرزمین‌های خود از اشغال و گسترش مرزهایش با ارمنستان گفت‌وگو کند.

در آخرین درگیری مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ۱۵ تن از سربازان ارمنستان کشته و ۱۲ تن نیز اسیر شدند. همچین چند تن از سربازان باکو نیز مجروح شده که حال آنان وخیم گزارش نشد. با این حال بعد از گذشت یک سال از جنگ ۴۴ روزه که بعد از ۳۰ سال منطقه قره‌باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کرد روابط باکو و ایروان به شدت متزلزل است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    7 4
    بهتر است طرفین همینکار را بکنند . آرامش چیز خوبیست .
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    13 2
    اینم از متحد روسیه که از ترس تو لاک دفاعی فرو رفته!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس