کد خبر 1301760
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
تصور انحرافی ارتش آمریکا از «دفاع از خود»

فرماندهی مرکزی آمریکا در گزارشی ادعایی به توجیه کشتار ۶۴ زن و کودک در سوریه، پرداخته است.

به گزارش مشرق، فرماندهی مرکزی آمریکا اخیرا ادعا کرد که حمله هوایی که به مرگ غیرنظامیان در سوریه منجر شده «دفاع مشروع از خود» بوده است.

بیشتر بخوانید:

جنگ‌های آمریکا و کشتار غیرنظامیان در بمباران‌های هوایی

به گزارش «چاینا دیلی»، این ادعا در پاسخ به گزارشی بود که نیویورک تایمز به تازگی منتشر و ارتش آمریکا را به تلاش برای پنهان کردن مرگ ده‌ها غیرنظامی در حمله هوایی سال ۲۰۱۹ در سوریه متهم کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در پاسخ خود گفت که تحقیقات داخلی نشان می‌دهد که همراه با ۱۶ نیروی داعش، حداقل ۴ غیرنظامی در این حمله کشته و ۸ غیرنظامی زخمی شدند، در حالی که وضعیت بیش از ۶۰ تلفات دیگر را نمی‌توان به طور قطعی توصیف کرد.

این تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر موضوع است.

تحقیقات نیویورک تایمز نشان داد که تعداد کشته‌ها به طور سیستماتیک ناچیز جلوه داده شده است.

به گفته نیویورک تایمز، «گزارش‌ها به تعویق افتاد، محرمانه و طبقه‌بندی شدند؛ از جمله یافته‌های تحقیقات بازرس کل پنتاگون، که معلوم شده و هرگونه اشاره به این حمله حذف شده است.»

فرماندهی مرکزی آمریکا با توجیه کشتار ۶۴ زن و کودک در سوریه، با بازتعریف واژه «دفاع از خود»، زبان انگلیسی را با ارزش‌های خود مطابقت داده است.

با نادیده گرفتن پادمانی که ظاهراً برای جلوگیری از مرگ غیرنظامیان وجود دارد، یک واحد عملیات ویژه ادعا کرد که در خطر تسخیر قرار دارد و خواستار حملات هوایی دفاعی شد که در آن ۳ بمب در میان جمعیت بزرگی از زنان و کودکان جمع شده در ساحل رودخانه پرتاب شد.

پشت توجیه فرماندهی مرکزی از قتل ها، بهره برداری ارتش آمریکا از خلاء اختیارات قانونی برای مهار سوء استفاده از قدرت است.

آمریکا دوست دارد ادعا کند که دموکراسی و حقوق بشر را برای کشورها به ارمغان می‌آورد اما ارتش این کشور نشان می‌دهد که حقوق دیگران را در بهترین حالت ناچیز می‌داند.

آمریکا صدها هزار سرباز را در ۳۷۴ پایگاه نظامی در خارج از کشورش مستقر کرده است که از طریق حس برتری لجام گسیخته، معمولاً باعث ایجاد دردسر می‌شود.

این در حالی است که در شهر اوکیناوا در ژاپن، سربازان آمریکایی دختران محلی ۱۲ ساله را ربوده، تجاوز کرده و کشته اند.

همچنین در کره جنوبی، سربازان آمریکایی تنها از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ بیش از ۲ هزار جنایت مرتکب شده اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس