کد خبر 1301796
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
انگلیس در حال بررسی تحریم المپیک در چین است

رسانه های انگلیس گزارش دادند که لندن نیز به دنبال تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن به بهانه ادعاهای نقض حقوق بشر در چین است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در حال بررسی بایکوت دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن است و دلیل این اقدام، موارد نقض حقوق بشر ادعایی آنها در این کشور عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:

چین آمریکا را متهم به سیاسی کاری درباره المپیک کرد

مطابق گزارش رسانه های انگلیس، دولت این کشور به طور فعال در حال بحث و گفتگو در مورد امکان خودداری از اعزام مقامات به بازی‌های المپیک زمستانی در پکن است و همچنین گفته می شود که «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس حامی این ایده است.

یکی از گزینه های مطرح شده برای این مسئله این است که نماینده انگلیس در این بازی ها ممکن سفیر این کشور باشد و نه دیگر مقامات لندن.

ایده بررسی تحریم بازی های المپیک ۲۰۲۲ چین، چند روز پیش توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مطرح شد.

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری در دیدارش با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا پیرامون اینکه آیا ایالات متحده تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی چین را بررسی می کند یا خیر، گفت: این چیزی است که آن را بررسی می کنیم.

وزارت امور خارجه آمریکا هم چند ماه پیش با بیان ادعاهای حقوق بشری، اعلام کرده بود که واشنگتن با متحدان خود درخواست ها برای تحریم المپیک زمستانی چین را بررسی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین اما با رد اتهامات طرف آمریکایی، اعلام کرد که واشنگتن با سوءاستفاده از مسئله المپیک سال ۲۰۲۲، در امور داخلی پکن دخالت کرده و با این کار به روح المپیک خدشه وارد می کند.

«ژائو لیجیان» در این رابطه گفت: اجازه نمی دهیم نیروهای خارجی به هیچ بهانه و به هیچ شکلی در امور داخلی کشورمان دخالت کنند. واشنگتن به بهانه ادعایی تبعیض نژادی و کار اجباری در سین کیانگ، به پکن تهمت می زند. چنین سیاسی کاری به روح المپیک خدشه وارد می کند.

وی همچنین افزود: تمام اتهامات طرف آمریکایی علیه چین در نقض حقوق بشر و مسائل دیگر، منعکس کننده واقعیت نیست و کاملا بی اساس است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    این از آثار بیدار ملتهای دنیاست. آمریکا و مستعمراتش متوجه شده اند که ملتها بوی گند آنها را به خوبی تشخیص می دهند و بسیار خوب است که با این تصمیم با وجود خود به المپیک گند نزنند. به امید اینکه فرانسوی ها هم همین تصمیم را بگیرند چونکه بعد از بلژیک بوگندوترین ملت اروپا هستند و تمام عطرهای دنیا هم نمی توانند بوی گند آنها را پنهان کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس