۱۷ کشته در پی وقوع سیلاب های شدید موسمی در جنوب هند

در پی بارش‌های فراوان و به راه افتادن سیل در ایالت آندرا پرادش واقع در جنوب هند، دستکم ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در پی بارش‌های فراوان و به راه افتادن سیل در جنوب هند، دستکم ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، مقامات هندی روز شنبه اعلام کردند که دست کم ۱۷ نفر در ایالت آندرا پرادش در جنوب هند پس از چند روز باران شدید و جاری شدن سیل، جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر دیگر نیز ناپدید شده اند.

این ایالت هند، از روز پنجشنبه تحت تأثیر سیلاب‌های شدید قرار گرفته که باعث جاری شدن سیل‌های عظیم در حداقل پنج منطقه آن شده است.

به گفته پلیس، پس از کشته شدن سه نفر بر اثر ریزش یک ساختمان، اواخر جمعه شب، تعداد کشته‌شدگان به ۱۷ نفر افزایش یافت. ده نفر که زیر آوار گیر کرده بودند نیز نجات یافتند اما دو نفر همچنان مفقود هستند.

اوایل روز جمعه نیز دست‌کم ده‌ها مسافر یک اتوبوس به دلیل فرو رفتن وسیله نقلیه در سیلاب‌های شدید، جان خود را از دست دادند. تلاش‌ها برای جستجو و نجات مسافران گم شده روز شنبه ادامه یافت.

گفتنی است، در منطقه کاداپا ایالت آندرا پرادش نیز وقوع یکی از بدترین بارش‌ها و سیلاب‌های بی وقفه، مقامات را مجبور کرد تا فرودگاه محلی را تا پنجشنبه تعطیل کنند. مقامات گفتند که شکستن سدها و مخازن باعث جاری شدن سیل بیشتر شده و صدها روستا را ویران کرده و بسیاری از ساکنان در خانه‌های خود محبوس شده اند.

بارندگی‌ها در جنوب هند در این زمان غیرعادی نیست، اگرچه این کشور امسال شاهد یک بارندگی طولانی‌مدت موسمی بوده است و کارشناسان هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی منجر به تشدید میزان بارندگی‌ها و همچنین افزایش روزهای فصل بارش در هند شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس