کد خبر 1302177
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
پرز: باید جایگاه رئال را به یوفا یادآوری کنیم

رییس باشگاه رئال مادرید باردیگر با انتقاد تند از اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) در اظهارنظری جنجالی به این نهاد اروپایی جایگاه کهکشانی‌ها را یادآور شد.

به گزارش مشرق، اقدام انضباطی یوفا علیه سه باشگاه رئال، بارسلونا و یوونتوس در رابطه با پروژه مذکور متوقف شده و این در حالی است که دیوان دادگستری اروپا(ECJ) در حال بررسی این است که آیا اقدامات یوفا تخطی از مقررات رقابتی اتحادیه اروپا بوده است یا خیر.

در این بحبوحه، «فلورنتینو پرز» در جریان سخنرانی مجمع عمومی سالانه باشگاه رئال در میان تشویق‌ها و فریادهای «پادشاه اروپا» از سوی اعضای مجمع اظهار داشت: شاید باید به یوفا یادآوری کنیم که رئال مادرید چه باشگاهی است.

وی افزود: تاریخ رئال مادرید باید به یوفا یادآوری شود. رئال مادرید از زمان تاسیس در طول سال‌ها همواره در تمام خلاقیت‌ها و ابتکارهای ضروری، شرکت داشته و شرایط کنونی فوتبال برای ما هیچ چاره‌ای جز دفاع از حقوق مشروع‌مان نمی‌گذارد.

پس از انصراف ۱۲ باشگاه اروپایی موسوم به «موسسان» از حضور در پروژه سوپر لیگ اروپایی آن هم تنها چند روز پس از اعلام رسمی آن، به نظر می‌رسید که این پروژه فروپاشیده شده و به خط پایان رسیده است.

با این حال، بارسلونا و یوونتوس همچنان به حرکت در راستای برنامه‌های این پروژه متعهد بوده و پس از لغو موقت تنبیه انضباطیِ در نظر گرفته شده توسط یوفا از سوی دادگاهی در اسپانیا، این پرونده را به دیوان دادگستری اروپا ارجاع دادند.

پرز ادامه داد: شدت واکنش خصم‌آمیز یوفا به اعلام و نه راه‌اندازی قطعی سوپرلیگ، مهر تاییدی است بر لزوم راه‌اندازی این تورنمنت در راستای احیای آزادی ما. یوفا از هرگونه مذاکره سر باز زد. آنها باشگاه‌ها را با اعمال مجازات‌هایی نامتناسب با قانون تهدید کرده و خواستار پایان دادن به سوپرلیگ هستند اما این پروژه ادامه دارد. دادگاه‌ها از سوپرلیگ محافظت و یوفا را ملزم کرده‌اند تا رویه‌های انضباطی و جریمه‌های شرم‌آور خود را علیه ۹ باشگاه دیگر لغو کند؛   دادگستری اسپانیا پرونده را به دادگاه‌های اروپایی برده‌است؛ دادگاه‌هایی که احکامی الزام‌آور در رابطه با انحصارطلبی یوفا صادر خواهند کرد. یوفا باید به‌جد در مورد روندی که به جریان افتاده نگران باشد زیرا آنها از هیچ کوششی برای متوقف کردن سوپرلیگ دریغ نکردند.

پرز همچنین برنامه‌های یوفا را برای بازبینی مقررات بازی جوانمردانه مالی(FFP) مورد انتقاد قرار داد. «الکساندر چفرین» رییس یوفا پیش‌تر اعلام کرده‌بود که به‌دلیل پاندمی کرونا مقررات «احتمالا نیاز به تطابق مجدد» دارد.

پرز در این باره نیز گفت: همه ما شنیده‌ایم که رییس یوفا از تمایل خود برای انعطاف‌پذیرتر کردن مقررات بازی جوانمردانه مالی پرده برداشته‌است. چنین اقدامی آینده فوتبال را به طور جدی به خطر می‌اندازد. باشگاه‌های اروپایی باید استقلال داشته باشند. ما علیه تهدیدهای فزاینده ایفاگران خارج از اتحادیه اروپا که از فوتبال برای مقاصد دیگر استفاده می‌کند،  به مقرراتی شفاف و بدون تعارض منافع نیاز داریم.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس