کد خبر 1277780
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
یوفا از جریمه یاغیان «سوپرلیگ» منصرف شد / رئال، بارسا و یووه پیروز شدند؟

یوفا رسما اعلام کرد که از شکایت خود علیه یاغیان «سوپرلیگ» و جریمه کردن باشگاه‌های بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس منصرف شده است.

به گزارش مشرق، یوفا در آخرین بیانیه خود نسبت به ماجرای «سوپرلیگ» تایید کرد که هیچ مجازاتی علیه باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس اعمال نکند.کنفدراسیون فوتبال اروپا اعلام کرد که رسیدگی به پرونده این ۳ باشگاه که قصد داشتند یک لیگی به نام «سوپرلیگ» را تشکیل دهند، به طور رسمی باطل اعلام شد.

این در حالی است که الکساندر چفرین در ماه‌های گذشته بارها ۳ باشگاه حاضر در سوپرلیگ را تهدید به حذف از لیگ‌های اروپایی کرده بود اما به نظر می‌رسد رای دادگاه اسپانیا به نفع یاغی‌ها، همه چیز را تغییر داده است. با این وجود یوفا تاکید کرده است همچنان اقداماتی انجام خواهد داد تا مانع شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا شود. 

بیشتر بخوانید:

حمایت رونالدو از سوپرلیگ اروپا

پیروزی رئال، بارسا و یووه در پروژه سوپرلیگ؟

یوفا همچنین به ۹ باشگاه دیگر که در تلاش برای جدایی بوده‌اند تماس گرفت تا به آنها بگوید دیگر نیازی به پرداخت جریمه نیست و مورد آنها نیز باطل شده است.باشگاه‌های منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، تاتنهام، آرسنال، میلان، اینترمیلان و اتلتیکومادرید در ماه اردیبهشت محکوم شدند که ۱۵ میلیون یورو جریمه پرداخت کنند و ۵ درصد از سود خود را به یوفا بدهند که این موضوع نیز لغو شد.

نکته جالب این است که هنوز باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس با هم در حال تشکیل این رقابت هستند و می‌خواهند هر طور شده «سوپرلیگ» را آغاز کنند. حالا باید دید با این اقدام یوفا چه اتفاقی بر سر پروژه «سوپرلیگ» رخ خواهد داد. برخی رسانه‌ها این حرکت یوفا را نشان از ضعف و تسلیم شدنشان خواندند. آنها در قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا هیچ نشانی از این ۳ باشگاه مذکور در کلیپ رونمایی از فصل جدید نشان ندادند ولی حالا سعی دارند که این ارتباط به صلح و آرامش برسد. باید دید سرنوشت پروژه «سوپرلیگ» چگونه دنبال خواهد شد و آیا چفرین با فلورنتینو پرز، خوان لاپورتا و ادوارو آنیلی صلح خواهد کرد یا خیر.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس