کد خبر 1273448
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
تاکید دوباره یوونتوس بر مشروعیت سوپرلیگ اروپا

بدنبال اعلام ضرر ۲۱۰ میلیون یورویی سالانه باشگاه یوونتوس، این باشگاه ایتالیایی بار دیگر بر «مشروعیت» سوپرلیگ اروپایی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، بیانکونری به همراه دو تیم دیگر سری‌آ، سه باشگاه اسپانیایی و ۶ باشگاه انگلیسی، در ماه آوریل از راه‌اندازی تورنمنتی موسوم به سوپرلیگ اروپایی خبر دادند.

واکنش شدید هواداران به این تورنمنت تازه تاسیس، بلافاصله به انصراف باشگاه‌های چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول، تاتنهام و آرسنال و سپس سه باشگاه اینترمیلان، اتلتیکومادرید و آث‌میلان از این رقابت‌ها شد.

سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس باوجود تهدید به حذف از لیگ داخلی و تورنمنت‌های قاره‌ای، همچنان به این تورنمنت وفادار ماندند.

و حالا باشگاه یوونتوس در بیانیه‌ای نوشت: در ۱۹ آوریل ۲۰۲۱، یوونتوس به همراه ۱۱ باشگاه اروپایی، ایجاد سوپرلیگ را اعلام کردند؛ تورنمنت اروپایی جدیدی که آلترناتیوی برای مسابقات یوفا به شمار می‌رود اما جایگزینی برای رقابت‌های خانگی و جام حذفی داخلی کشورها نیست. این مسابقات از سوی «ESLC» (شرکت سوپر لیگ اروپایی) سازماندهی و مدیریت خواهد شد؛ شرکتی که هر کدام از باشگاه‌های موسس عضو آن بوده و سهام و حقوق یکسانی دارند؛ بنابراین مالکیت سوپرلیگ منحصرا در اختیار باشگاه‌ها است نه شخص ثالث؛ جایی که مابین آندسته از افرادی که ریسک تجاری را متحمل شده و کسانی که حقوق تلویزیونی و رادیویی مرتبط با رقابت‌های ورزشی را مدیریت می‌کنند، تداخل ایجاد می‌شد. تا به اینجای کار، پیش‌بینی قطعی پیامد و روند تحولات مرتبط با پروژه سوپرلیگ ممکن نیست اما مشروعیت این تورنمنت برای یوونتوس قطعی است.

یوونتوس در حالی این بیانیه‌ را صادر کرده که به دلیل تاثیرات منفی و مخرب ناشی از پاندمی کرونا، متحمل ضرر سنگینی شده است.

سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ برای یووه با ضرر ۲۰۹.۹ میلیون یورویی همراه شد؛ این رقم در سال مالی گذشته ۸۹.۷ میلیون یورو بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس