کد خبر 1344853
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
یاغیان سوپرلیگی آماده ارائه پروژه‌ای جدید

طبق اعلام یک منبع انگلیسی؛ سه تیم باقیمانده در پروژه سوپرلیگ اروپا، طرحی جدید را برای احیای این پروژه آماده کرده‌اند.

به گزارش مشرق، طبق گزارش نشریه تلگراف انگلیس؛ سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس به عنوان تنها بازماندگان پروژه نافرجام سوپرلیگ اروپا با اعمال تغییراتی کلیدی در طرح اولیه خود، آماده شده‌اند تا بار دیگر برای برگزاری این تورنمنت جنجالی اقدام کنند.

پروژه سوپرلیگ اروپا ماه آوریل سال ۲۰۲۱ با حضور ۱۲ باشگاه شامل ۶ باشگاه انگلیسی، منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، تاتنهام، چلسی و لیورپول، به همراه سه باشگاه اسپانیایی رئال مادرید، اتلتیکومادرید و بارسلونا و سه باشگاه ایتالیایی میلان، یوونتوس و اینتر آغاز شد اما در پی تهدیدها و فشارهایی که یوفا و دیگر مجامع ورزشی بر این تیم‌ها وارد کردند، پروژه مذکور ۴۸ ساعت پس از تشکیل شدنش به حالت تعلیق درآمد و همه تیم‌های آن به جز یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید پا پس کشیدند.

یوفا سعی در مجازات این سه تیم داشت و بارها آنها را تهدید کرد اما در نهایت به جایی نرسید و پرونده مجازات آنها بسته شد. همین موضوع به سه یاغی سوپرلیگ جرأت بیشتری برای پیگیری هدف خود داد و اکنون طبق ادعای نشریه تلگراف اسپورت، آنها آماده معرفی نسخه‌ای جدید برای سوپرلیگ هستند که عملاً می‌تواند جایگزین لیگ قهرمانان اروپا شود.

از قرار معلوم یکی از مهمترین تغییرات به وجود آمده در نسخه جدید سوپرلیگ، خارج شدن آن از حالت انحصاری و ساختار بسته‌اش بود. این مهمترین ایرادی بود که بسیاری از مخالفان تشکیل سوپرلیگ به آن وارد دانستند. در طرح جدید، معیار ورود تیم‌ها به سوپرلیگ اروپا، نتایج لیگ‌های داخلی است.

انتظار می‌رود که آندره‌آ آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس و نایب رئیس پروژه سوپرلیگ اروپا، طرح جدید را در هفته جاری تعریف کند هرچند با توجه به اقدام یوفا برای افزایش پاداش مالی تیم‌ها، به نظر نمی‌رسد که طرح جدید سوپرلیگ اروپا چندان مورد استقبال واقع شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس