۹ سیلی به آمریکا درخلیج‌فارس زدیم/اخبارهمه درگیری‌هامنتشرنشده‌است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:ما برای دفاع از مرز و بوم کشورمان سیلی های به یاد ماندنی به آمریکایی‌ها زدیم واخبار بسیاری از درگیری‌های نیروی دریایی سپاه و آمریکا در خلیج فارس منتشر نشده است.

به گزارش مشرق به نقل از نیروی دریایی سپاه، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شرکت در هفتمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی که در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق) برگزار شد، گفت: اهمیت خلیج فارس را جوانان باید بدانند و اینکه کشورمان دارای منابع و ظرفیت های مهم در خلیج فارس است و از اهمیت جغرافیایی بسیار بالایی برخوردار می باشد.

بیشتر بخوانید:

الحاق شناور شهید سلیمانی به ندسا در سال جاری

وی عنوان کرد: البته همین اهمیت ها موجب شده تا آمریکایی ها چشم طمع به منابع عظیم این منطقه داشته باشند و با تحمل هزینه های گزاف و سختی های فراوان به خلیج همیشه فارس بیایند. نیروی دریایی سپاه از بدو تاسیس دوشادوش همرزمان غیور نیروی دریایی ارتش توانسته اند به خوبی از منابع و منافع جمهوری اسلامی در خلیج فارس و دریای عمان حفاظت نمایند.

بیشتر بخوانید:

نیروی دریایی سپاه به مرز آمادگی رزمی عملیاتی «واکنش سریع» رسیده است

تنگسیری افزود: ما در نیروی دریایی سپاه برای دفاع از حریم کشورعزیزمان در خلیج فارس تا کنون ۹ شهید در نبردهای مستقیم با آمریکایی‌ها تقدیم نظام اسلامی کرده‌ایم . البته در درگیری‌هایی که با آمریکایی‌ها داشتیم ، برخی از آن‌ها بنا بر ملاحظاتی تاکنون رسانه‌ای نشده است. ما به ازای ۹ شهید تقدیمی در نبرد مستقیم با امریکایی‌ها ، توانستیم با لطف خدای متعال ، ۹ سیلی به یاد ماندنی به آنها بزنیم و آنها امروز به خوبی سیادت جمهوری اسلامی در عرصه دریایی متوجه شده اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در جنوب کشورمان در خلیج فارس و دریای عمان بیشترین سواحل را دارد، افزود: بعلت جانفشانی شهدای والامقام و مجاهدت رزمندگان ادامه دهنده راه شهدا ، دیگر هیچ‌ کس نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر دهد؛ امروز تمام شناورها هنگام ورود به خلیج فارس در تنگه هرمز با «إعمال کنترل باند دریایی» مورد کنترل ورود و خروج قرار می‌گیرند و اولین جزیره در ورودی تنگه هرمز، جزیره لارک است و وقتی به عمق خلیج فارس وارد می‌شویم، سه جزیره استراتژیک بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را داریم به نحوی که وقتی هر شناوری وارد خلیج فارس می‌شود، باید از مقابل این جزایر کشورمان عبور کند؛ البته هیچ‌کدام از شناورهای کشور امریکای متجاوز و همپیمانان پوشالی آن ، از منطقه یادشده عبور نمی‌کنند؛ و آنها به محض ورود، از آبراه‌های بین‌المللی عبور می‌کنند و وارد آب‌های ما نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس وقتی عراق با آن همه تجهیزات و کمک هایی که به آن می شد در مقابل ایران مستأصل شد، آمریکایی‌ها بصورت مستقیم به‌منظور حمایت از ارتش صدام، از سال ۱۳۶۶ وارد درگیری مستقیم با ایران در خلیج فارس شدند.

تنگسیری افزود: در دوران دفاع مقدس، هواپیمای عراقی با ناو آمریکایی «استارک» ارتباط داشت و به وسیله این شناور چک می‌کرد که آیا فضای منطقه «کلیر» است، یا شناوری از ایران در منطقه وجود دارد یا خیر؛ اما با این حال، هواپیمای عراقی اشتباهی این ناو را مورد اصابت قرار داد و طی آن ۱۱ نفر از پرسنل این ناو کشته شدند.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه در دفاع مقدس از موشک‌های قدیمی چینی «اچ وای تو» استفاده می‌کرد و با استفاده از این موشک‌ها که عراقی‌ها هم از آن داشتند، اولین سیلی ایران به نفتکش «سانگاری» آمریکا زده شد و پس از آن حمله به شناورهای «سی اور سی تی» و «بریجتون» و ناو «ساموئل»، انهدام یک بالگرد توسط گروه شهید مهدوی و بالگردی دیگر در حوالی جزیره بوموسی، اسارت چهار نفر از تفنگداران آمریکایی با ۲ نفر خدمه کویتی و مورد آخر، توقیف نفتکش در ماه جاری سیلی‌های دیگری بود که توسط ایران به آمریکا زده شد و در خصوص این نفتکش، آمریکایی‌ها علی‌رغم تلاشی که داشتند، نتوانستند موفق شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    10 2
    اینکه هر کشوری به صنعت نظامی و دفاعی نیاز دارد و باید در آن پیشرفت کند بحثی نیست ولی اینکه کل یک کشور را با آن سنجید درست نیست!مانند اینکه یک دانش آموز 10 تا درس دارد و فقط نمره یک درسش خوب باشد و بقیه نمراتش پایین باشد!دیگر نمی توان گفت آن دانش آموز موفقی است
    • محمد مهدی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      3 0
      دقیقاً همینطوره. فقط بحث نظامی ودفاعی نیست توجه به همه ابعاد است.
    • مبین IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      2 0
      هر چیزی جای خود دارد. بحث نظامی و دفاعی هم جای خود. اینطور نیست که همه چی تحت الشعاع مسائل نظامی و دفاعی باشد.
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 0
      در موردهمه چی باید تا جایی که امکان دارد. پیشرفت داشت. نظامی دفاعی اقتصادی فرهنگی و...!
  • نامي IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    9 0
    خواهشا از اون سيلي ها چند تا هم به غارتگران و خائنين به مملكت بزنيد كه صداش هم دربياد نه اينكه دزد و غارتگر رو بگيريد اما حتي اسمش رو هم كامل نگيد
  • علـی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    5 3
    دم شما گررررررم
  • رضا IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    8 1
    سیلی واقعی یعنی‌ اقتصاد ما اقتصادشونو له کنه
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 3
    سلام خدا بر سرداران سرافراز سپاه و سردار تنگسیری.
  • وطن دوست IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 4
    سردار به این سیلی ها به آمریکا ادامه دهید تا نابودی کامل آمریکا. مرگ بر آمریکا.
  • علی IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 1
    از وقتیکه سردار تنگسیری اعلام کردند که در درگیری مستقیم با امریکاییها 9شهید دادیم و ما هم 9سیلی به دشمن زدیم در بسیاری از کانالها و سایتها بسیاری از انقلابیون و وطن دوستان سوالات و درخواستهای زیادی داشتند که 1- آیا این 9شهیددر همین یکی ، دو سال گذشته بشهادت رسیدند یا مربوط به زمان دفاع مقدسه 2- سردار لطف کنیداین سیلیها را نام ببرید که ما هم مطلع بشیم و خوشحال از اینکه دشمن یک سیلی بزنه یکی عین خودش و بدتر رو میخوره3- این مصلحتها کی تمام میشه که باور کنیم ضربه دشمن با ضربه محکم ما پاسخ داده میشه. در سوریه صهیونیستها بصورت مکرر و پشت سر هم پایگاههای ما و طرفداران ما رو میزنند تا حالا ندیدم یکبار پاسخ واقعی ،عینی ، سخت بنحوی که اسراییل درد انرا احساس کنداز طرف ما به دشمن وارد بشه چندباری بعضی از فرماندهان سپاه اعلام کردند که اسراییل در بعضی حملاتش بر علیه ما بد جور پاسخ سخت دریافت کرده هیچ وقت هم نگفتند که این پاسخ ما کی به چه صورت و بر علیه چه هدفی وارد شده ، مثلا جناب سلامی در جواب یکی از این حملات اسراییل گفتند دشمن پاسخ سخت ما را چشیدولی بنا بر مصلحتهایی قابل بیان نیست . اینجا جای سوال هستش که دشمن علنی میاد ضربه میزنه و الان هم دیگه براش عادی شده چون مطمئنه که کسی جرات پاسخگویی رو در برابرش نداره . خوب این توهین به مردم ایرانه که دشمن حمله کنه نه یکبار بلکه تقریبا هفته ای چند روز ولی پاسخی نگیره چرا سپاه با سند ضربات خودش رو نشون نمی ده تا هم مردم خوشحال بشن هم دشمن سرافکنده بشه . حالا اگه منظور ازاین 9 سیلی این باشه که چند قایق رو فرستادیم دور یک رزمناوامریکایی مانور دادند یا در تنگه هرمز دشمن به زبان فارسی خودش رو معرفی میکنه یا و یاهای دیگه از این دست اینا سیلی نیست ، جواب خون فقط خونه نیروی ما رو زدن باید نیروی آنها روبزنیم سیلی در برابر سیلی غیر این هیچ ارزشی نداره . جناب تنگسیری عزیز سیلیهایی رو که به دشمن در همان عیار انها به آنها زدیم رو بیان کنید تا مایه افتخارما باشندما سر سوزنی از دشمن تا دندان مصلح نمی ترسیم و آماده جهاد و شهادتیم اما این مصلحتها خوب نیست جواب محکم به دشمن دادیم با افتخار بیان کنید که حیثیت و ابهت پوشالی دشمن بره ، با دشمن تعارفی نداریم همانطور که انها با ما تعارف ندارند و از کوچکترین فرصت برای ضربه زدن به ما درنگ نخواهند کرد .
    • مهدی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      0 0
      هر سیلی را نباید گفت تا دشمن دست ما را بخواند که چطوری سیلی میزنیم. حتما سیلی خورده والا خیلی غلط های دیگر می‌کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس