به گزارش مشرق، پس از وقفهای نسبتا طولانی، تویوتا ورود مجدد خود به رالی داکار ۲۰۲۲ را اعلام کرد. نماینده تویوتا در این رقابتها تویوتا هایلوکس T۱+ است که با پسوند GR DKR معرفی شده است و ثابت میکند که این خودرو به صورت اختصاصی برای استفاده در رالی داکار خواهد بود. این خودرو همچنان در حال توسعه است و تا روز برگزاری رالی داکار یعنی دوم ژانویه ۲۰۲۲، مراحل توسعه و آزمایش آن ادامه خواهد داشت.
مهمترین بخش تویوتا هایلوکس T۱+ داکار، پیشرانه آن است. موتور این خودرو از نسل جدید لندکروزر به این خودرو آمده است و بنابراین شاهد پیشرانه شش سیلندر خورجینی توربو دوقلو در این خودرو خواهیم بود. این پیشرانه ۴۰۰ اسببخار قدرت و ۶۶۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
بیشتر بخوانید
معرفی خودرو تیگو ۷ پرو +فیلم و عکس
تویوتا ادعا میکند که استفاده از این پیشرانه سبب شده تا نسخه جدید هایلوکس داکار نسبت به نسخه قبلی سبکتر، قویتر و سریعتر شود. اگرچه تویوتا خاطرنشان کرد که وزن کلی کامیون مطابق با مقررات جدید موتوراسپرت به ۴۴۰۹ پوند (۲۰۰۰ کیلوگرم) افزایش یافته است.
علاوه بر پیشرانه، برخی دیگر از بخشهای تویوتا هایلوکس نیز برای شرکت در رالی داکار تغییر یافتهاند. حرکت سیستم تعلیق از ۲۸۰ به ۳۵۰ میلیمتر افزایش یافته است و لاستیکهای مخصوص گودریچ جایگزین لاستیکهای استاندارد شدهاند.
علاوه برآن جدیدترین رنگهای تویوتا Gazoo Racing برای این هایلوکس در نظر گرفته شدهاند.
تویوتا با چهار نسخه کاملا جدید GR DKR T۱+ هایلوکس به رهبری ناصر العطیه قطری و ماتیو باومل، راننده فرانسوی، وارد رالی داکار ۲۰۲۲ خواهد شد.
جینیل دی ویلیرز و دنیس مورفی برندگان رالی داکار به همراه هنک لاتگان و برت کامینگز از آفریقای جنوبی برای تویوتا بازخواهند گشت. Shameer Variawa و کمک راننده Danie Stassen تیم آخرین هایلوکس ناوگان داکار تویوتا خواهند بود.
منبع: خودروبانک