کد خبر 1303553
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
افزایش هزینه خانوارها چقدر است؟

هزینه تامین کالا و خدمات در ایران به طور متوسط بیش از ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در این بین برخی اقلام بالغ بر ۷۰ درصد گران شده‌اند.

به گزارش مشرق، گرچه اعلام نرخ تورم در مهر و آبان سال جاری نشان دهنده توقف روند رو به افزایش آن است و شاخص‌ها در مسیر کاهشی حرکت کرده‌اند ولی نرخ تورم دو رقمی و بالا است به طوری که در آبان‌ماه تورم سالانه ۴۴.۴ درصد ثبت شده است.

بررسی جزئیات تورم در گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در آبان‌ماه سال جاری تورم نقطه به نقطه ۳۵.۷ درصد بوده که نشان می‌دهد خانوارها برای تامین کالا و خدمات خود نسبت به سال گذشته به طور متوسط تا این اندازه متحمل افزایش هزینه شده‌اند.

بر این اساس، گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها با متوسط افزایش ۴۷ درصد و خوراکی‌ها ۴۶.۹ درصد همراه شده است.

اما در بین گروه‌های موجود در سبد کالا و خدمات مصرفی مردم بالاترین میزان تورم به گروه شیر، پنیر و تخم‌مرغ با ۷۰.۹ درصد برمی‌گردد و بعد از آنماهی‌ها و صدف‌داران ۶۳.۲، هتل و رستوران با ۶۲.۴ و  گروه شکر، مربا و شیرینی با ۶۰.۱ درصد در رتبه‌های بعدی بالاترین افزایش قیمت نسبت به سال گذشته قرار دارد.

در سایر گروه‌ها نیز میوه و خشکبار ۵۹ درصد، نان و غلات ۳۹.۷، خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی ۴۰.۶، مبلمان و لوازم خانگی ۳۹.۶ درصد گران شده است.

بهداشت و درمان از جمله خدمات دریافتی مردم است که در مقایسه با پارسال به طور متوسط ۳۵.۲ درصد گران شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mostafa sohraby IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    ضاهرا شما نميخواهيد اصل موضوع را بپذيريد دليل اصلي گراني ازاد بودن دست پولداران وکارمندان شمااست وربط چنداني به کاهش ارزش ريال ندارد حتي دليل اصلي کاهش ارزش ريال بالابردن ازادانه قيمتها در ايران است{اگر امروز شما به سايپا اجازه بدهيد قيمت خودروي خود را ده درصد افزايش بدهد با اين کار ارزش ريال ما در بازار جهاني ده درصد کاهش ميابد} ودليل اصلي قاچاق عدم مساوات در جامعه است . شما بقاي جمهوري اسلامي را فداي افزايش حقوق خود وهمکارانتان کرده ايد . مبارزه با قاچاق وگراني راه حل مشکلات جامعه نيست شما بايد علت قاچاق وگراني را درک و ريشه کن کنيد . مشخص است که بسياري از جوانان قاچاق را به کار با حقوق ناجوانمردانه اي که شما تايين کرده ايد ترجيح داده اند پس دليل قاچاق عدم مساوات است وزماني که پولداران وکارمندان شما قادرند دوبرابر کارگر وکشاورز ودامدار وکاسب خريد بکنند قطعا خريد براي اين اقشار سخت ميشود و مصداق گراني در جامعه است . شما واقعا فکر ميکنيد کارگر کارخانه با 10 ساعت کار فقط 4 ميليون تومان حقش است وکارمند بانک با مثلا 6 ساعت کار راحت در زير کولر وبخاري بايد 16 ميليون تومان بگيرد و مطابق قوانين اسلام است .افراد بيشماري در ايران تحصيل کرده اند وتعدادي از انها جذب ادارات شما شده وبقيه مشغول مشاقل ديگر هستند پس ديگر فرار مغذ ها را بهانه افزايش حقوق خود نکنيد فرار مقامات پول پرست به نفع مردم ايران است در هال حاضر تنها راه برقراري مساوات وحفظ جامعه تعيين حقوق براي تحصيل است وبايد جلوي افزايش حقوق خود و کارمندانتان رابگيريد البته اگر انسانيت کافي داريد و براي زحمات امام خميني وانقلاب ارزش قاعل هستيد در غير اينصورت ميتوانيد دوباره خودتان را به ناداني بزنيد وپولتوجيبي خود را افزايش بدهيد اين کار در نهايت باعث نابودي انقلاب ميشود.خصوصي سازي هم فقط شانه خالي کردن نظام از زير بار مسعوليت بود که البته با اين اشتباه مهلک نظام رو در خطر جدي انداخته ايد هيچ کارفرمايي براي مردم يا نظام کوچکترين ارزشي قاعل نميشود براي انها فقط افزايش سود مهم است. حقوق کارمندان در زمان امام منصفانه بود ولي با مرگ ايشان وبا پاک شدن اسلام و انسانيت از دل مردم ومسعولان مساوات جامعه از بين رفت مصطفي سهرابي 09150848710

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس