ویژه ها

بی صداقتی با مردم و بی احترامی به افکارعمومی یعنی وقتی خودمان در قدرت هستیم، بعد از ۸ سال مدعی شویم که هنوز برای ثمردهی وعده ها زود است و باید حداقل ۱۶ سال صبر کنید!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مدافعان حکم «قصاص» تمایل به خشونت دارند!

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «جامعه خشن و انتقام جو» به قلم «عبدالصمد خرمشاهی» حقوقدان اصلاح طلب نوشت: «در مورد پرونده آرمان عبدالعالی به هر حال حکم قصاص اجرا شد و به هیچ طریق دیگر نمی‌توان مسائل را واکاوی کرد، چون حکم اجرا و پرونده بسته شد. فقط مساله‌ای که در این میان ذهن مرا به خود درگیر کرده، این است که روحیه خشن و انتقام‌جو در بین افراد جامعه زیاد شده است تا حدی که بسیاری از مردم در جامعه بعد از اجرای حکم قصاص آرمان ابراز خوشحالی کردند. این موضوع جالب نیست و قابل تامل است. باید ریشه‌یابی شود که چرا در یک جامعه برخی افراد اینقدر روح‌شان تمایل به خشونت دارد».

در ادامه این مطلب آمده است: «آستانه صبر و تحمل بسیاری از مردم پایین آمده است و نمی‌توانند با همدیگر در یک جامعه مدارا کنند. خصیصه‌هایی مانند بخشش، گذشت و مهربانی در میان افراد جامعه کمرنگ شده است و جای آن را خشونت و انتقام گرفته. خشونت در جامعه نیز معلول واقعیت‌هایی است که در آن جامعه وجود دارد. اما سوال اینجاست که چرا افراد جامعه باید تمایل به خشونت و اجرای خشونت داشته باشند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «وقتی صحبت از قانون مجازات اسلامی می‌کنیم، این قانون وجود دارد که قصاص باید توسط اولیای دم اجرا شود و این قانون برگرفته از مجازات فقه اسلام است. در سایر جوامع در خصوص اجرای حکم قصاص تصمیمات دیگری می‌گیرند. به عنوان مثال در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی نیز مجازات‌هایی مانند حبس ابد به محکومان داده می‌شد و در اجرای حکم قصاص نقش اولیای دم کمرنگ‌تر بود...درست این است که فرهنگ مردم در جامعه به سمت مدارا با یکدیگر، بخشش و گذشت حرکت کند».

مدافعان حکم «قصاص» تمایل به خشونت دارند! / شیرزاد: بعد از پنج، شش ماه لطیفه «میراث دولت قبل» دیگر مزه‌ای ندارد

رسانه ها و فعالین اصلاح طلب به دفعات به مردم ایران توهین کرده اند. برای نمونه، «علیرضا علوی تبار»  از فعالین تندروی اصلاح طلب- اردیبهشت ۹۹- در یادداشتی توهین آمیز در روزنامه شرق، مدعی شده بود که مردم ایران، خودخواه، منفی باف و سرشار از خشم و نفرتند!

و اما نویسنده یادداشت مذکور با حمله به حکم قرآنی قصاص و مقایسه آن با احکامی همچون حبس ابد، تلویحا اجرای این حکم را اجرای خشونت نامیده و حامیان حکم قصاص را نیز افرادی خشونت طلب و انتقام جو معرفی کرده است!

چندی پیش «عمادالدین باقی»  فعال سیاسی اصلاح طلب با هجمه به حکم قرآنی قصاص در مطلبی نوشته بود: «برای من ‌آنچه اصالت دارد و ارزش هست، جان انسان‌هاست با هر روحیه و گرایشی و معتقدم جان انسان متعلق به ‌خداوند است...واقعا در ‌جایی که می‌بینم کسی که دارد اعدام می‌شود، انسان شریفی است...واقعا دلم به درد می‌آید که شاهد مرگ ‌چنین فردی به اسم قاتل ‌باشیم».

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاهْ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ- (۱۷۹بقره)  ». حکم اسلامی قصاص که در تمامی ادیان الهی نیز وجود دارد، به تعبیر قرآن کریم  «حیات‌آفرین»  است.

 حکم اسلامی قصاص تضمین‌کننده جان انسان‌های بیگناه و تامین‌کننده امنیت جوامع است و کسانی که قصاص قاتل را ناموجه قلمداد می‌کنند،  برخلاف پُز به اصطلاح اصلاح طلبانه و بشردوستانه که می‌گیرند،  از رواج قتل و جنایت دفاع کرده و بین قاتل که مرتکب ظلمی بزرگ شده است و مقتول که بی‌گناه کشته شده است، جانب قاتل را گرفته و قاتلان را به ارتکاب جرایم بعدی تشویق می کنند!

قطعا مجازات اعدام موجب نمی شود که جرم به صفر برسد، اما مجازات طبیعتا بازدارندگی قابل توجهی دارد. مجازات‌ اعدام در عملکرد انسان‌های‌ شرور تاثیرگذار است و اغلب این افراد به دلیل ترس از این مجازات در رفتار خود تجدیدنظر می کنند و اجرای این حکم قرآنی، موجب افزایش آسایش برای عموم جامعه می شود و به‌ همین‌ خاطر خداوند در قرآن کریم می فرماید: «قصاص، موجب‌ حیات‌ است‌ ای‌ صاحبان‌ خرد».

لازم به ذکر است که در پرونده آرمان عبدالعالی، علیرغم آنکه وی جان یک انسان دیگر را گرفته بود، تلاش های بسیاری جهت اخذ رضایت از خانواده مقتول صورت گرفت. اما به هر دلیلی خانواده مقتول رضایت نداده و خواستار اجرای حکم شدند.

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب، مدافعان حکم قصاص، نه تنها تمایل به خشونت ندارند، بلکه از مخالفان سفت و سخت خشونت گرایی هستند. چرا که به دنبال بازدارنگی و کاهش خشونت در جامعه هستند. اتفاقا این مخالفان حکم قصاص هستند که حامی خشونت بوده و آن را ترویج می کنند، چرا که با مظلوم نمایی از یک قاتل، جای ظالم و مظلوم را عوض کرده و خشونت و قتل را عادی جلوه داده و در پی آن هستند تا تبعات این عمل فجیع و غیرانسانی را به جایی برسانند که برای قاتل، کمترین هزینه ایجاد شود.  

** شیرزاد: بعد از پنج، شش ماه لطیفه «میراث دولت قبل» دیگر مزه ای ندارد

«احمد شیرزاد» از اعضای طیف تندرو اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم که به دلیل اظهارات مغایر با منافع ملی، رئیس وقت مجلس لقب  «صدای رادیو اسرائیل»  را به او داده بود در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «وقتی دولت جدید بر سر کار می‌آید دوره طلایی و یا ماه عسل اجرایی همان شش ماه اول است. به محض پایان این دوره شش ماه شاهد بروز مشکلات و  گلایه‌ها از سوی جامعه خواهیم بود... در مورد دولت جدید اندکی بیش از سه ماه از عمر دولت سیزدهم گذشته است و باید دولتمردان حواس‌شان باشد که این دوره طلایی به شدت در حال سپری شدن است و در این دوره طلایی کماکان افراد می‌آیند و در مصاحبه‌ها تقصیرها را بر گردن دولتمردان گذشته می‌اندازند تا حدی ناظران و جامعه چیزی نمی‌گویند ولی بعد از پنج، شش ماه این لطیفه مزه‌ای ندارد و دولتمردان باید دست و پای خودشان را جمع کنند و حرف‌های دیگری بزنند».

شیرزاد در ادامه نوشت: «نمی‌خواهم در مورد عملکرد دولت مأیوسانه قضاوت کنم ولی آن چه که واضح است آن بهشتی که آقایان تصور می کردند به سادگی رقم بزنند، مشاهدات نشان می‌دهد به این سادگی‌ها قابل تحقق نیست. کار کردن و نتیجه خوب گرفتن از آنچه که تصور می‌شد، بسیار دشوارتر از این حرف‌هاست و نیازمند گام‌های خیلی جدی است. با گام‌های کوچک، رفتن میان مردم، سفر استانی و بازدید سر زده یک مقدار در تبلیغات خیلی گذرا شاید بشود نتیجه گرفت ولی مشکلات حل نمی‌شود. قطعا برای مشکلات باید گام‌های خیلی جدی برداشت. شرایط نشان می‌دهد این گام‌های بسیار جدی در عرصه تصمیمات کوچک اقتصادی نیست».

مدافعان حکم «قصاص» تمایل به خشونت دارند! / شیرزاد: بعد از پنج، شش ماه لطیفه «میراث دولت قبل» دیگر مزه‌ای ندارد

بی صداقتی با مردم و بی احترامی به افکارعمومی یعنی وقتی خودمان در قدرت هستیم، بعد از ۸ سال مدعی شویم که هنوز برای ثمردهی وعده ها زود است و باید حداقل ۱۶ سال صبر کنید، اما وقتی طیف مقابل روی کار آمد، به او اولتیماتوم شش ماهه بدهیم!

به این نمونه توجه کنید؛ بنابر مستندات منتشر شده، دولت سیزدهم از یکسو وارث «کسری بودجه» و از سوی دیگر میراث دار «اوراق سر رسید شده» دولت سابق است؛ اوراقی که عواید آن توسط دولت دوازدهم استفاده شده، اما بازپرداخت آن به دولت سیزدهم میراث رسیده است.

در روزهای گذشته «مسعود میرکاظمی» رییس سازمان برنامه و بودجه در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «تا سال ۱۴۰۵ دولت باید ۵۳۵ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق دولت قبل را پرداخت کند. دولت سیزدهم تاکنون بیشتر از آنکه اوراق بفروشد، اوراق تسویه کرده است».

از آنجایی که آغاز به کار تیم اقتصادی دولت سیزدهم در شهریور بود می‌توان گفت انتشار اوراق تا پایان تابستان به روال گذشته و بر اساس سیاست‌های دولت قبل پیش رفته است. سیاست‌های اقتصادی دولت جدید در عمل و به تدریج از مهرماه پیاده و اعمال شده است.  

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه در آبان امسال ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اصل و سود متعلق به دولت قبل را خریداری شده است که به معنای تسویه بدهی دولت قبل است.

همچنین، در سال ۱۴۰۱ باید معادل ۱۳۲ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق دولت دوازدهم خریداری شود. به طور میانگین باید ماهانه ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اصل و سود اوراق متعلق به دولت سابق خریداری شود که با توجه به ۴ ماه باقی‌مانده تا پایان سال معادل ۴۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می شود.

به نظر شما این مسئله «لطیفه» است!؟ میراث دولت قبل «لطیفه» نیست، بلکه حقیقتی تلخ و غیرقابل کتمان است. شاید تورم ۴۳ درصدی برای آقای شیرزاد «لطیفه» باشد، اما قطعا برای مردم اینطور نیست.  

لطیفه آن اظهارنظر «احمد شیرزاد» در آذر ۹۳ در میزگردی در دانشگاه تهران بود که گفت: «هیچکس در ایران نمی‌داند که ما به چه دلیلی به مسیر هسته‌ای شدن پا گذاشته‌ایم و این امر دقیقاً به مانند ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر بود در حالیکه برخی افراد شعارهایی مانند راه قدس از کربلا می‌گذرد را بیان می‌کردند... از این چاه (صنعت هسته‌ای) آبی در نمی‌آید، مگر اینکه برای برخی افراد نانی درآید... از سال ۸۲ تاکنون دریغ از یک لیوان آب برای کشور».

حامیان دولت سیزدهم به هیچ عنوان به دنبال وقت کشی و یا بیان توجیهات غیرمنطقی نیستند، بلکه از یکسو از دولت برای رسیدگی به امور مطالبه کرده و از سوی دیگر توجه دارند که با گذشت ۳ ماه نمی توان انتظار تحول عظیم داشت و باید به دولت فرصت داد تا گام به گام به سمت بهبود اوضاع و تحول پیش رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 18
    كاملا موافقم
    • سید IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      9 12
      جناب شیرزاد کاش ان مطلب را هشت سال پیش فرموده بودید چون دولتمردان مستأصل منتخب شما لطیفه و طنز «میراٍ دولت قبل» هشت سال تمام لقلقه زبان داشتند!
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      11 5
      منم با حکم قصاص کاملا موافقم!! در ضمن هرکی موافق نیست میتونه اگه عزیزشو کشتن همون در محل رضایت بده، کسی جلوشو نگرفته!!!
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      6 0
      دولت روحانی 8 سال مملکت را شخم زده و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل داده آواربرداری و بازسازی خرابکاری های اصلاح طلبان حداقل 16 سال زمان لازم دارد.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      8 0
      شیرزاد پاسخگو باشد چرا روحانی تا روزهای آخر کار دولتش لطیفه میگفت و مشکلات را به گردن احمدی نژاد مینداخت ؟!
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      6 0
      شیرزاد خود بهتر میداند که دولت روحانی 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه بجای گذاشته است پایان دولت روحانی را میتوان با پایان حمله مغول به ایران مقایسه کرد زیرا همه چیز نابود شده بود.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      7 0
      آنهایی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!! و همه تحریم ها با برجام لغو می شوند و مملکت گل و بلبل می شود لطیفه میگفتن.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      4 0
      افساد طلبان 8 سال مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردمو توی شیشه کردند حالا میگن شما 6 ماهه جمعش کنید !!!
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      4 2
      رئیسی در حل مسئله کرونا درخشید بعد از گذشت 300 روز رنگ قرمز از نقشه کرونایی کشور کاملا"حذف شد.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      3 0
      - ايمان و اميد به وعده هاى حقّ، بزرگ ترين عامل براى رها كردن غير اوست
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    15 9
    همین مونده با قاتل مدارا کنیم. یارو بیاد با خیال راحت آدم بکشه و بعد ۵ سال حبس آزاد بشه به ریش همه بخنده. .... کتب علیکم القصاص
    • تک سوار DE ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      2 0
      اون وقت اونایی که سال ۸۸ جوان مردم رو وسط خیابان لخت کردن به چه چیزی تمایل داشتند؟ یا اونایی که دختر علیرضا افتخاری رو تو دانشگاه تهران مضروب کردند؟ یا اونایی که میکروفن رو از دست خبرنگار می گرفتن؟
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    22 6
    دختر خودشو اینجوری بکشن ببینم بازم دم از گذشت میزنه
    • LU ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      11 8
      از حامی قاتل مگه میشه انتظار رحم داشت ؟! موبایل دخترشو دزدی بزنه همین جماعت خام خام تو کلانتری میخورنش
    • حمید IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      7 0
      حیف لفظ کارشناس و ... برای این افراد به اصطلاح کارشناس
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    13 6
    شیرزاد: بعد از پنج، شش ماه لطیفه «میراث دولت قبل» دیگر مزه ای ندارد/// چطور وقتی جهانگیری بعد از 6 سال از اتمام دولت احمدی نژاد می گفت "داریم ماشین اقتصاد رو که دولت قبل ته دره انداخته از ته دره درمیاریم تا بگذاریمش روی جاده" به این جوک جهانگیری ایراد نمی گرفتی؟ مخ شماها یجور دیگه کار می کنه. حرف زدن با شماها فایده نداره.
  • سلمان نطنزی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    15 4
    این افساد طلبان آیا به تلمود اربابشان صهیون نگاهی کرده اند؟ آیا خشونت و جنایت خودشان در فتنه 88 نگاهی کرده اند چگونه زنده زنده آن جوان غیور را سوزاندند آیا به جنایات همفکرانش داعش و جیش الظلم توجهی کرده اند؟ چرا آنجا دلشان نسوخت؟ البته این کسانی که در 8 سال قبل سکوت کردند و اعمال دولتی که خودشان سرکار آوردند دم نزدند چه شده که حالا زبان باز کرده اند؟
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    14 7
    شما که بعد هشت سال میگفتید دولت احمدی نژاد، یعنی هفت سال و شش ماه داشتید لطیفه میگفتید
  • NL ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    14 6
    من وقتی بخوام بدونم نظر آمریکا و اسراییل درباره مسایل ایران چیه مطالب اصلاح طلبها رو میخونم.شمشیر رو از رو بستن و کاملا بر علیه ایران و انقلاب مطلب مینویسند
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    10 7
    مصاحبه های شیرزاد که تا همین اواخر دولت اصلاح طلب روحانی با وقاحت مشکلات را گردن دولت نهم و دهم می انداخت موجود است
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    4 4
    لطیفه خود جناب شیرزاده!با این اظهاراتش!که اگر ذره ای انصاف دروجود ش وجود داشت ساکت میشد و این اراجیفو طرح نمیکرد.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    4 7
    - انگيزه ها وروحيات انسان، در قيامت او اثر دارند
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    5 9
    قيامت، روز افشاى اسرار و شرمندگى است
  • سید فروزان CH ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 9
    مخالفان قصاص ...این جماعت اینقدر حساس و لطیف بودن ما خبر نداشتیم . آقایان اگر در امریکا حکم اعدام اجرا می‌شود را دمکراسی میدانند اما در ایران خشونت است ، باید گفت الهی نمیری نازی جان
  • سید فروزان CH ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    5 3
    آقای شیرزاد لطیفه شناسایش خیلی ضعیف است ، حرکات و سخنان و خنده‌های روحانی و ظریف را در برابر غربیان نگاه کند تا بفهمد لطیفه یعنی چه؟ سانتر رفوژ بچرخد ،سفره مردم هم بچرخد بزرگ‌ترین لطیفه روحانی بود ایشان آنقدر جوک بود که طرفین برجام هنوز فکر می‌کنند دوران او است و به خود اجازه می‌دهند امر و نهی کنند
  • حسین IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 6
    آقا این پسرک قاتل بود یا نبود ؟ آیا جنازه را خودش یا با مشارکت کسانی سربه نیست کرده بود یا نه ؟ اگر جواب منفی است اولا قاتل کیه و جسد این دختر مظلوم کجاست ؟ ثانیا در هشت سال دقت و بررسی و محاکمه چی میکردند و اینهمه وکیل و خانواده تحصیل کرده آرمان چرا پیگیر نبودند ؟؟؟ثالثا در این حالت باید به قضات و نظام قضایی ایراد گرفت نه خانواده مقتول ونه قانون بحق قصاص و اصلا قصاص نه بلکه کیفرو جزای قتل و اگر این فرد اعدام شده قاتل است و جنازه را هم یا خودش و یا با مباشرت پدر مادر روشن فکر و تحصیل کرده اش سر به نیست کرده است که قصاص و کیفر و مجازات هم حقش هست و اعدام هم (در مورد قاتل بچه مردم همراه با از بین بردن جنازه و از همه بد تر سماجت در دروغ گویی و اصرار بر اخفای جسد که حرکتی رذالت بار تر از قتل است )حق قاتل و شرکای جرم اوست و هیچ جای گله و عزو لابه و ننه من غریبم بازی ندارد بویژه خانواده رنج کشیده مقتول کفتند اگر قاتل دست از دروغ بردارد و واقعیت و سرنوشت جنازه را بگوید شاید ببخشند ولی این جماعت بی اعتنا به این ظلم و این خواسته حد اقلی - دنبال جوسازی و رهانیدن قاتل و مباشرین پرمدعایش بودند که الحمدلله حق اجراشد
  • حسين DE ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    12 5
    آقاى عبدالصمد خرمشاهى يك لحظه چشمان خودتان را ببنديد و تصور كنيد كه خداى ناكرده اين حادثه براى شما رخ داده و شما پدر همون دختر خانم هستيد،صادقانه بگيد واكنش شما در قبال اين حادثه و در برابر قتل فجيع چگونه خواهد بود
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    5 4
    این افساد طلبان مانند.... هستند که بمدت 8 سال ... ... زندگی کرده و به آن عادت کرده اند و حالا با تغییرات و شستشوی ... طاقت دیدن روشنایی نداشته و منبع غذایی خود را نیز از دست رفته می دانند. لذا برای برگشت به وضعیت قبل به هر حیله ای متوسل می‌شوند. و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین.
  • + IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    5 5
    وقتی با توجه نگاه می کنیم می بینم قصاص خودش ضد خشونت و بازدارنده از خشونت هست و سلامت و آرامش جامعه رو تا حد بالایی در برابر خشونت طلب ها و بی قانون ها حفظ می کنه، نمی شه جامعه ای آرام و سالم باشه در حالیکه قاتلان و سرکشان هم با خیال راحت و بدون واهمه به قتل و تجاوز خودشون به خاطر عدم برخورد بازدارنده و قصاص ادامه بدن...
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    20 7
    با سلام ممکن است طرح خرابکاری های روحانی و دولت متبوعش از سوی دولت سیزدهم پس از گذشت چند ماه از تسلیم دولت توسط رئیسی بنظر شیرزاد لطیفه باشد، ولی شیرزاد مطمین باشد ظلم های روحانی و طیف های هم سوی با دولتش را نه تنها فراموش نخواهد کرد بلکه عمق فجایع و ظلمهای این جریان را بتدریج بطور علمی و مستند تبیین و انتشار خواهد داد. بنظر می رسد شیرزاد علاقمند است با یک دکمه شیفت+ دیلیت حافظه تاریخی و دراز مدت و همچنین فرهنگ ساز ملت ایران پاک و خیال خود را آسوده کند. بحث امروز سیاست ورزی در ایران بازی سیاسی در سطح دولت نیست بلکه مردم در فرآیند مردم سالاری دینی و پویش های سیاسی مربوط به آن و خارج از بازی های سیاسی پیش گفته و بر مبنای حق و عدالت دست به انتخاب زده و از خیمه ولایت دفاع خواهند کرد. « سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ ».
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    10 7
    اتفاقأ افرادی که از کنار جنایت یک قاتل یا خیانت یک خائن عبور میکنند و از اون قاتل یا خائن دفاع میکنند خشونت طلب و بی منطق ودور از انصافند..قصاص حکم خداوند برای ادامه حیات و امنیت جامعه بشری هست و اون صاحب حق میتونه ببخشه واگر نبخشید ایرادی بهشون نیست.
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    4 5
    آن جماعتی که 8 سال خرابکاری دولت تدبیر و امید را آورار برداری دولت قبل تلقی کردن حالا با آنهمه افتضایی که بوجود آوردند طلبکار دولت فعلی شدند و عقد ه و کینه خود را خالی می کنند البنته به امید خداحتما وضع روبراه خواهد شد این جماعت هم از همین می ترسند چون مدام شعار دادند که ما بلدییییییییییییییم البته در روبرو شدن برای گدایی از غرب که رو به ان ها نکرد و لگد هم حواله کرد هرچند این ها لگد را هم نعمت تلقی کرده و بوسیدند
  • رضا IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    9 0
    مخالفت مخالفان حکم قصاص تا وقتی هست که کسی از اعضای خانواده یا آشنایانتان به قتل نرسیده باشه. در مورد مساله اعتراضات مردم هم همین بس که لجن کاریهای دولتهای قبل تازه داره خودش رو نشون میده وگرنه این سه ماه مدام تلاش و مجاهدت از این دولت دیدیم یه نمونه اش ورود واکسن کرونا بود که به بهانه fatf تعداد فوتی های کرونا به بالاترین حد رسیده بود مردم این خیانتها رو همیشه یادشون میمونه
  • حجت US ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    5 1
    «می‏ گویید كه قصاص، این قانون واضح اسلام، این قانون ضروری اسلام، این قانونی كه قرآن به آن تصریح كرده است، این قانونی كه مصلحت و امنیت كشور را تأمین می‏ كند، شما این را یك قانون غیر انسانی می ‏دانید. شما از ریشه‏ هایتان خراب بودید! ... اینكه كسی بگوید حكم خدا غیر انسانی است، اسلام غیر انسانی است، این كافر است...جبهۀ ملی از امروز محكوم به ارتداد است.»
  • عباس خسروی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    4 0
    سلام، داشتم فکر میکردم هر از چند گاهی خوب است با محملاتی که این جماعت بیسواد مکار اصلاح طلب به هم می بافند برای انحراف افکار عمومی، در اصل ذات خودشون را برملا می کنند من که از این به بعد معتقدم اینها اگر اراجیف نگن ما باید در کتابها دنبال جک برای خندیدن باشیم. عزت زیاد.///
  • عباس خسروی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    3 0
    سلام، داشتم فکر میکردم هر از چند گاهی خوب است با اراجیف و محملاتی که این جماعت بیسواد اصلاح طلب به هم می بافند برای انحراف افکار عمومی، در اصل ذات پلید خودشون را برملا می کنند من که از این به بعد معتقدم اینها اگر اراجیف نگن ما باید در کتابها دنبال جک برای خندیدن باشیم. عزت زیاد.///
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    7 0
    حکم قصاص در قران امده و بسیار درست و بجاست و برای زندگی مردم بسیار لازمه بخشش و گذشت هم جای خودش رو داره و بسیار پسندیده ولی در مورد ارمان چون هیچ نشانی از مقتول نداد چطور باید توقع گذشت داشته باشیم پس حق خانواده مقتوله چی میشه
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 1
    نویسنده مقاله. .. دقت ندارد ما درمکتبمان که ،،،قصاص... قرانی داریم شما در مکتبتان. یعنی لیبرالیسم.،،، قصاص... سیاسی دارید اختلاف این دو مکتب در موردقصاص در مورداول ولی دم حق دارد ببخشد یا نبخشد .. در مورد دوم. باید حق را به صاحب مکتب. یعنی وارباب غربی داد و کار به. ول دم ندارد قانون مکتبش را بکار میگیرد ، حال امثلا ارباب سالها. فردی را در زندانهای پر از خشونت و جنایتش نگه میدارد و اقای قاضی براحتی حکم اعدام میدهد یابیگناه میداند و ازاد میکند اقای نوع دوم خشونت در کجا به مردم منتقل میشود طرف اعتراف کرده. که چنین جنایتی انجام داده. حااا ولی دم نمیتواند ببخشد و حق دارد . حق به حقدار میرسد ،، سیاه نمایی نکنید... لطفا
  • FR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 0
    بابا این جماعت اصلاحطلب ماهیت اصلی خودشان را شناسانده اند ....حرفهای این روزهایشان از سوزش وهذیان اختضار است
  • كريم IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    5 0
    1 - اين نظرات شما افساد طلبان براي اين است كه قرآن نمي خوانيد. خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: و لکم في القصاص حياة يا اولی الالباب - در قصاص كردن زندگي است اي صاحبان خرد.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 0
    هر کس سفر تفريحي مي رود به ترکيه بداند نفرين مردمي که از داعش صدمه ديدن و مردمي که با زدن سد هاي ترکيه اسيب مي بينند پشت سرشان است
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      2 0
      متاسفانه بعضی از مردم اینقدر خودتحقیر شدن که رفتن به ترکیه براشون کلاس داره. این درحالیکه از هر لحاظی کشور خودمون زیباتر از ترکیه هست.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 0
    مردم موافق اعدام آرمان بودن چون آرمان و خانواده اش احساسات شون رو جریحه دار کرده بودن و با فاش نکردن حقیقت و رفتار نادرست شون باعث رنجش مردم شده بودن.خانواده آرمان به جای دلجویی از خانواده غزاله دست به دامن سلبریتی ها برای رضایت گرفتن شده بودن. این چیزا مردم رو ناراحت کرده بود. وگرنه مردم ما همون مردم مهربان و دلسوز سابق هستن.عبدالصمد خرمشاهی همیشه وکیل مدافع قاتلان میشه پرونده شون رو رسانه ای و بین المللی میکنه و آخر سر هم قاتلها رو بالای چوبه دار میفرسته. اتفاقا همیشه هم خانواده های مقتولین میگن از رسانه ها و سلبریتی ها دلخوریم و اونها باعث شدن برای عدم رضایت مصمم تر بشیم.
  • حاجی اذری IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    3 0
    چرا دولت روحانی تا اواخر عمرش مشکلات را بگردن دولت قبل میانداخت انوقت بامزه بود ؟
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    3 2
    حکم قصاص. حکم خدا است . در کار خدا دخالت نکنید حکم صریح قرآن است .
  • DE ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    تشنگان قصاص ، تشنگان کینه و دیگر آزاری هستند
  • محمد MD ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    غزاله بیگناه تنها می خواست ادامه تحصیل دهد ، اما آرمان سنگدل مانع شد و او را به قتل رساند
  • امیررضا IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    این اصلاح طلبها نمیدونم چرا همیشه طرف قاتل هستند؟ پس مقتول و خانواده اش چی؟ اونا آدم نیستند؟ هرکس خربزه می خوره باید پای لرزش بشینه، حالا قصاص آرمان را مقایسه کنید با بخشش قاتلین محسن دهقان و علی خلیلی و..... بسیجی های دیگر که توسط خانواده هاشون انجام گرفت. خانواده ها با هم فرق دارند
    • DE ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      0 1
      آقا شما چرا همه چیز را به اصلاح طلبان می چسبانید ؟؟
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      اصلاح‌طلب یعنی جوک * و دولت 8 ساله ی تخریب یعنی چرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس