به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دلیل این جریمه روشهای تهاجمی مربوط به استفاده تجاری از دادههای کاربران است.
رگولاتور مذکور در بیانیهای اعلام کرد این دو شرکت هیچ گونه اطلاعات شفافی در خصوص شیوه جمع آوری و استفاده از دادههای کاربران سرویسهایشان ارائه نکردهاند.
همچنین در بیانیه ذکر شده سیستم گوگل طوری طراحی شده که وقتی کاربر حسابی میسازد، شرایط و قوانین مربوط به استفاده از دادهها را به طور حتم تأیید کند. از سوی دیگر اپل هیچ گزینهای در این خصوص برای کاربران فراهم نکرده است.
جریمه تعیین شده حداکثر مقداری است که این سازمان ناظر میتواند در چنین پروندههایی وضع کند.