کرونا نمایه

کشف یک سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی که سرعت انتشار آن چندین برابر بیش‌تر از همه‌ی سویه‌های قبلی است.

به گزارش مشرق، هنگ‌کنگ طی روزهای گذشته دو مسافر ورودی به آن کشور را شناسایی کرد که مبتلا به سویه جدید بودند. هر دو نفر قبلا واکسن زده بودند و در هنگام ورود به هنگ‌کنگ، نتیجه تست PCR منفی داشتند، اما طبق قوانین هنگ‌کنگ این دو نفر به همراه سایر مسافران به قرنطینه رفتند. نتیجه تست یکی از این مبتلایان پس از دو روز، و فرد دیگر پس از چهار روز حضور در قرنطینه مثبت شد و با توالی‌یابی مشخص شد به سویه‌ی جدید مبتلا هستند. نکته مهم آن‌که نفر دوم در طول مسیر پرواز از نفر اول مبتلا شده بود.

بیشتر بخوانید:

خروج همه شهرهای کشور از وضعیت قرمز کرونا +جدول

تجربه هنگ‌کنگ به جهان ثابت کرد داشتن تست PCR منفی و کارت واکسن برای ورود به یک کشور کافی نیست. تمامی مسافران ورودی به یک کشور باید حتما چندین روز در قرنطینه باشند تا مشخص شود ناقل کرونا و به‌خصوص سویه آفریقای جنوبی نیستند. حتی مسافرانی که از مبدا آفریقای جنوبی نیستند ممکن است در یکی از پروازهای طول مسیر خود با مسافران آن کشور تماس داشته باشند و مبتلا شوند.

هر موج کرونا باعث مرگ ده‌ها هزار نفر از هم‌میهنان و خسارت‌های شدید اقتصادی شده‌است. اگر می‌خواهیم کشور را در مقابل موج ششم کرونا محافظت کنیم باید بلافاصله تمامی مرزها به خصوص مرزهای زمینی شدیدا کنترل شوند، پروازهای غیر ضروری به کشور به خصوص از مبدا کشورهایی که ویروس را تایید کرده‌اند لغو شود، و تمامی مسافران بلافاصله پس از ورود به کشور حتی در صورت داشتن نتیجه تست PCR منفی و واکسن حداقل برای یک هفته به صورت جدی قرنطینه شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس