کرونا نمایه

برنامه کاربردی ماسک درباره انتشار سویه جدید ویروس کرونا از آفریقای جنوبی به سایر کشورها هشدار داد.

به گزارش مشرق، برنامه کاربردی ماسک امروز پس از انتشار آخرین نقشه رنگ بندی کرونایی کشور، درباره گسترش سویه جدید ویروس کرونا با سرعت فراگیری بسیار بالاتر از سویه‌های قبلی از آفریقای جنوبی به سایر کشورها هشدار داد.

در این هشدار خطاب به افرادی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند، آمده است:

سویه جدیدی از ویروس کرونا با سرعت فراگیری بسیار بالاتر از سویه‌های قبلی از آفریقای جنوبی در حال انتشار به سایر کشورها است.

بیشتر بخوانید:

نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی درباره سویه جدید کرونا

سرعت انتشار سویه جدید که B.۱.۱.۵۲۹ نام دارد به مراتب از سویه‌های قبلی که باعث ایجاد پیک‌های اول تا پنجم کرونا در ایران شدند بالاتر است.

برای رسیدن به ایمنی ناشی از واکسن کرونا  به بیش از یک ماه زمان نیاز است.

اگر به دلیل شرایط آرام فعلی واکسن زدن را تا زمان شروع خیز جدید به تعویق بیاندازیم، بدن ما زمان کافی برای رسیدن به سطح ایمنی ناشی از واکسن را نخواهد داشت.

همچنین بسیاری از افرادی که واکسن زدن خود را تا شروع پیک جدید به تعویق بیندازند احتمالا در شرایطی واکسن خواهند زد که مبتلا هستند، ولی اطلاع ندارند.

در این شرایط، واکسن نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه باعث تشدید بیماری خواهد شد.

ضروری است از هم‌اکنون کشور را برای مقابله با پیک جدید کرونا آماده کنیم

در ادامه هشدار برنامه کاربردی ماسک آمده است:

چرا محدودیت‌های فعلی مرزی نمی‌تواند جلوی ورود سویه جدید و خطرناک کرونای آفریقای جنوبی را بگیرد؟

کشف یک سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی با نام B.۱.۱.۵۲۹ که بیش از ۳۰ جهش همزمان، سرعت انتشار آن را چندین برابر بیش‌تر از همه سویه‌های قبلی کرده، جهان را با نگرانی عمیقی مواجه کرده است.

هنگ‌کنگ در روزهای گذشته ۲ مسافر ورودی به آن کشور را شناسایی کرد که مبتلا به سویه جدید بودند.

هر ۲ نفر قبلا واکسن زده بودند و در هنگام ورود به هنگ‌کنگ، نتیجه تست PCR منفی داشتند، اما طبق قوانین هنگ‌کنگ این ۲ نفر به همراه سایر مسافران به قرنطینه رفتند.

نتیجه تست یکی از این مبتلایان پس از ۲ روز و فرد دیگر پس از ۴ روز حضور در قرنطینه مثبت شد و با توالی‌یابی مشخص شد به سویه جدید مبتلا هستند.

نکته مهم آنکه نفر دوم در طول مسیر پرواز از نفر اول مبتلا شده بود.

تجربه هنگ‌کنگ به جهان ثابت کرد داشتن تست PCR منفی و کارت واکسن برای ورود به یک کشور کافی نیست.

تمامی مسافران ورودی به یک کشور باید حتما چندین روز در قرنطینه باشند تا مشخص شود ناقل کرونا و به‌خصوص سویه آفریقای جنوبی نیستند.

حتی مسافرانی که از مبدأ آفریقای جنوبی نیستند ممکن است در یکی از پروازهای طول مسیر خود با مسافران آن کشور تماس داشته باشند و مبتلا شوند.

هر خیز کرونا باعث مرگ ده‌ها هزار نفر از هم‌میهنان و خسارت‌های شدید اقتصادی شده است.

اگر می‌خواهیم کشور را در مقابل پیک ششم کرونا محافظت کنیم باید بلافاصله تمامی مرزها به خصوص مرزهای زمینی شدیدا کنترل شوند، پروازهای غیرضروری به کشور به خصوص از مبدأ کشورهایی که ویروس را تایید کرده‌اند، لغو شود.

تمامی مسافران بلافاصله پس از ورود به کشور حتی در صورت داشتن نتیجه تست PCR منفی و واکسن حداقل برای یک هفته به صورت جدی قرنطینه شوند.

طبق آخرین نقشه رنگ بندی کرونایی کشور که امروز در برنامه کاربردی ماسک منتشر شد؛ از فردا (شنبه ۶ آذر ماه) ۱۴ شهرستان گیلان در وضعیت کرونایی آبی و ۳ شهرستان این استان در وضعیت زرد قرار گرفته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز اعلام کرد: ۲۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال ۵۵ نفر از آن‌ها وخیم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 0
    پس خاصیت 100 ملیون دوز واکسنتون چیه لابد میخواید 100 ملیون دوز دیگه هم واکسن بزنید و مردم هم باید بترسن تا تزریق کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس