روسیه واکسن کرونا برای نوجوانان ثبت کرد

بسیاری از مخالفان واکسن تبلیغ می‌کردند که واکسن باعث ایجاد جهش‌های جدید در ویروس می‌شود.

به گزارش مشرق، بسیاری از مخالفان واکسن تبلیغ می‌کردند که واکسن باعث ایجاد جهش‌های جدید در ویروس می‌شود،  این در حالی است که سویه جدید و خطرناک B.۱.۱.۵۲۹ از کشور آفریقای جنوبی منتشر شد. کشوری که تاکنون تنها ۲۳ درصد از جمعیت آن دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند. در حال حاضر ۴۳ درصد از جمعیت جهان دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند و با این حساب، نرخ واکسیناسیون آفریقای جنوبی تقریبا نصف آمار کل جهان است.

بیشتربخوانید:

هشدار به افرادی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند

 شرایط کشور را آرامش قبل از طوفان بدانیم. واکسن نمی‌تواند از ابتلا یا مرگ به صورت ۱۰۰ درصد جلوگیری کند، ولی از سرعت انتشار ویروس می‌کاهد و احتمال مرگ مبتلایان را کاهش می‌دهد.

 عدم دریافت واکسن فقط خودمان را در معرض خطر قرار نمی‌دهد، بلکه با قرار گرفتن در زنجیره انتقال، تمام نزدیکان و عزیزانمان، حتی افرادی که واکسن زده‌اند، را با خطر بیشتری مواجه می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    5 1
    کسی چنین حرفی نزده - مردم نگران ژن جهش یافته و ناکار آمدی واکسن در مقابل آن هستند - حرف حق هم هست
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 17
    مخالفین واکسن را باید با اقناع سازی مجاب کرد و در گامهای بعد بهتر است برای انها جهت شرکت در احتماعات محدودیت ایحاد کرد.
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      6 0
      تو برو مراقب خودت باش که واکسن زدی یه وقت سکته نزنی بمیری بعد بیا برای دیگران محدودیت ایجاد کن البته اگر زمستون رو رد کردی
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    19 0
    میگید واکسن بزنی باز هم کرونا رو میگیری باز هم ممکنه بمیری وقتی راهکار ندارید الکی مردم رو سردر گم نکنید شما که از آفریقای جنوبی آمار میدین از آلمان هم آمار بدین 85درصد مردم آلمان واکسن زدن الان بیشترین آمار کرونای رو تو اروپا داره و از دوران قبل واکسن هم متلایانش بیشتر شده نتیجه واکسن هیچ خواستی نداره
  • حسن زاده IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 1
    << ميشود ولى بزنيم >> آرى واكسن كرونا قطعا باعث ايجاد جهش جديد ويروس ميشود. ولى اين به آن معنى است كه حتما واكسن بزنيم نوبت سوم را هم بزنيم. درك اين پرسش اندكى حوصله و تفكر ميخواهد. دقت كنيد ويروس كرونا خيلى با هوش است. از طريق شاخك هايى كه بر سر دارند در سراسر جهان پيام رسانى ميكنند بهم ديگر خبر ميدهند. ( الله جل جلاله ربى ) متوجه ميشوند كه انسان ها با انها در حال مبارزه هستند ، واكسن ميسازند دارو ميسازند و متقابلا ويروس ها جهش مييابند. انسان ها بايد در مبارزه با ويروس كرونا و جهش هايش بيشتر تلاش كنند واكسن بزنند و هر زمان لازم شد دارو بخورند ( كه فعلا داروها كمكى هستند نه قطعى). در عين حال وعده الهى است كه روزى هم عمر ويروس خود بخود به پايان خواهد رسيد. بشر ميتواند باعث تسريع يا تعويق انقراض ويروس كرونا بشود. يعنى : واكسن بزنيم ماسك بزنيم و حتما ديگر دستورات شيوه نامه مبارزه با كرونا را بكار ببنديم.
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      1 0
      خانم دكتر مينو محرز اولين پزشكى بودند كه اظهار داشتند ويروس كرونا خيلى باهوش است ولى نگفتند هوش خود را چگونه بكار ميبرد. پزشكان ديگر هم گاهى به هوش ويروس كرونا اشاره داشتند ولى نه زياد.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    12 0
    در میانه جنجال سنگین رسانه‌ای بین‌المللی پیرامون واریانت جدیدی که در جنوب آفریقا و در کشور بوتسوانا شناسایی شده‌است، دولت این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گونه جهش‌یافته در میان چهار نفر از مسافرانی شناسایی شد که از خارج وارد این کشور شده‌بودند. بدین معنا که هنوز منشأ اصلی این واریانت مشخص نیست. 🔸در حالی که رسانه‌های حاکم با پروپاگاندای سنگینی سعی در القای این موضوع دارند که این جهش در افراد واکسینه‌نشده رخ داده‌است، دولت بوتسوانا در بیانیه خود اعلام نمود که هر چهار نفر از افراد شناسایی شده به طور کامل واکسینه‌شده بودند. اینو کانال واحد سلامت موسسه مصاف ( سلام) با یه سند منتشر کرده.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    14 0
    سوالی دارم برای 5 میلیون ایرانی که قبلا کرونا گرفته اند و بدنشان مبارزه کرده و بهبود یافته اند و ایمنی سلولی دارند چرا دارید اجبار و اصرار میکنید که واکسن بزنن آیا واکسن آزمایشی کرونا چه چیزی دارد که بیشتری از ابتلا به کرونا است؟ طبق مقاله علمی آنتی بادی ابتلا به کرونا بیشتر از یک سال ولی آنتی بادی واکسن تنها 4 ماه.### مورد بعدی لطفا منطق داشته باشید واکسن زده و هم واکسن نزده در ابتلا و انتقال به کرونا یکی هستند واکسن زده ها هم کرونا میگیرند و کرونارو منتقل میدهد . پس این وسط چرا واکسن نزده ها خطرناکند؟ لطفا مقاله علمی نشون بدین
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    5 0
    شما ده دوز واکسن هم بزنید فایده نداره چون تا من واکسن نزنم واکسن تو کار نمیکنه
    • دیوی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      1 0
      شما خیلی با شعوری.اگه حرفت جدی گفتی طعنه نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس