توافق تل آویو و قاهره برای اعمال تغییراتی در پیمان کمپ دیوید

منابع خبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی و مصر به تازگی درباره اعمال تغییراتی در پیمان «کمپ دیوید» به توافق رسیده‌اند.

به گزارش مشرق، رای الیوم گزارش داد که تل‌آویو و قاهره به تازگی درباره اعمال تغییراتی در پیمان «کمپ دیوید» به توافق رسیده‌اند.

این رسانه به نقل از چند منبع مسئول در مصر گزارش داد که از چند هفته پیش، تل‌آویو و قاهره در حال اعزام هیأت‌های سیاسی و امنیتی هستند و قصد دارند برخی از بندهای پیمان کمپ دیوید را بازنگری کنند و آن‌را متناسب با شرایط سیاسی و امنیتی کنونی تغییر دهند.

بیشتر بخوانید:

چطور ارتباط غزه با بقیه فلسطین قطع شود؟

بنابر گفته این منابع، اکثر تغییراتی که قرار است در این پیمان اعمال شود، مربوط به مفاد امنیتی و برای کنترل مناطق بیشتر و تقویت حضور در این مناطق است که منطقه مرزی با نوار غزه و سیناء سهم عمده‌ای از آن خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

تل‌آویو در دوراهی انتخابی دردناک مقابل مقاومت غزه

منابع یادشده اضافه کردند که هر دو طرف تمایل دارند که حضور نظامیان خود به‌ویژه در منطقه مصری «رفح» را افزایش دهند و با رایزنی‌های دوجانبه که تمام آن با نظارت دولت آمریکا انجام می‌شود، هر گونه مانعی را که در مسیر این توافق قرار دارد، از میان بردارند.

این منابع می‌گویند که قاهره بر تغییرات امنیتی که قرار است در مفاد پیمان کمپ دیوید اعمال شود، بسیار پافشاری دارد به‌ویژه با گره زدن این تغییرات به اوضاع میدانی نسبتاً آرام در نوار غزه و امکان دست‌یابی به توافقی طولانی‌مدت برای آتش‌بس که شاید تا بیش از ده سال به طول بیانجامد.

رأی الیوم در ادامه به نقل از منابع مذکور خبر داد که نتایج نهایی این نشست‌ها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد و دو طرف در کنفرانسی مطبوعاتی رسماً از اعمال تغییرات در پیمان کمپ دیوید و برداشتن گام‌هایی عملی خبر خواهند داد به‌نحوی که ممکن است صحرای سیناء با واقعیت‌های جدیدی مواجه شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس