کد خبر 1305285
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۵
تولید ربات همه‌کاره برای گلخانه‌ها

با پیشرفت علم رباتیک تولید ربات‌های تخصصی برای حرفه‌های مختلف نیز رونق گرفته و حالا محققان از تولید ربات ویژه گلخانه‌ها خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق به نقل از نیواطلس، یک شرکت نوپا به نام آیرون اوکس در دره سیلیکون که قبلاً ربات‌های ویژه کشاورزی صنعتی با فناوری پیشرفته تولید کرده بود، این بار رباتی به نام گروور تولید کرده که می‌تواند تا ۴۵۴ کیلوگرم وزن را تحمل کرده و از آن می‌توان برای جابجایی انواع محصولات کشاورزی و ابزار مختلف در محیط‌های گلخانه‌ای استفاده کرد.

بیشتر بخوانید

فصل جدید گردهمایی ربات‌ها

چرخ‌های این ربات را به می‌توان به صورت مستقل و جداگانه مدیریت کرد. دستگاه یادشده دارای چندین اسکنر لیدار، دوربین‌های مختلف و حسگرهای مسیریابی برای شناسایی موانع است.

دوربین‌های ربات مذکور می‌توانند به دقت ابعاد مزارع کشت گلخانه‌ای را برآورد کرده و آنها را آبیاری کنند. همچنین آنها مجهز به سیستم‌های بالابر موتوری هستند می‌توانند مزارع گلخانه‌ای را به طور کامل بلند کرده و جابجا کنند.

ربات گروور قادر به بررسی محصولات کشاورزی نیز هست تا در مورد لزوم آبیاری اضافی، ترزیق مواد مغذی تازه یا انتقال به محل‌های دیگری برای بهره‌مندی بیشتر از نور و غیره تصمیم بگیرد. استفاده از این ربات موجب مدیریت بهینه گلخانه‌ها با هدف مصرف کمتر آب، انرژی و زمین شده و صرفه جویی مالی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس