هشدار انگلیس درباره وقوع صحنه های بدتر برای مهاجران در کانال مانش

وزیر کشور انگلیس با اشاره به حادثه غرق شدن ۲۷ پناهنده در کانال مانش از کشورهای اروپایی همکاری برای مقابله با این گونه مهاجرت ها را خواستار شده است.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، "پریتی پاتل"، وزیر کشور انگلیس با توجه به حادثه اخیر غرق شدن ۲۷ پناهنده در کانال مانش کشورهای اروپایی را به همکاری برای مقابله با روند ورود غیر قانونی مهاجران از طریق این مسیر فراخوانده و گفت: انگلیس نمی تواند این مسئله را به تنهایی در اروپا حل کند.

وی افزود: ما در اروپا باید سخت تر تلاش کنیم ، مسئولیت پذیر باشیم و در بحران ها همکاری کنیم؛ در غیر این صورت شاهد صحنه های بدتری برای پناهندگان دراین مسیر در ماه های آینده خواهیم بود.

چند روز پیش ۲۷ مهاجر در کانال مانش در مسیر انگلیس به دلیل واژگونی قایق جان خود را از دست دادند.

این تراژدی که مرگ‌بارترین حادثه از این دست از سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود، حساسیت افکار عمومی و رسانه‌ها در فرانسه و بریتانیا را برانگیخته است.

نخست وزیر محافظه کار بریتانیا روز پنجشنبه از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه خواسته بود مهاجرانی را که از کانال مانش به بریتانیا می‌رسند، پس بگیرد.

دولت فرانسه «پیام بوریس جانسون به امانوئل ماکرون و به‌ویژه انتشار عمومی آن را «دلسرد» کننده توصیف و به همین دلیل جلسه یکشنبه با وزیر کشور انگلیس را لغو کرد.

عصر چهارشنبهگذشته خدمه یک قایق‌ ماهیگیری در آب‌های نزدیک کاله در فرانسه، اجساد پناهجویانی را روی آب پیدا کردند که در تلاش برای رسیدن به جنوب انگلستان از طریق کانال مانش غرق شده بودند.

غرق شدن قایق این پناهجویان در کانال مانش منجر به مرگ ۲۷ نفر از جمله سه کودک و یک زن باردار شد..

سازمان بین‌المللی مهاجرت گفت: حادثه روز چهارشنبه، از آغاز گردآوری آمار در سال ۲۰۱۴، بزرگترین تلفات جانی در این کانال است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس