کد خبر 1306179
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کرونا نمایه

معاون وزارت بهداشت گفت: ممنوعیت ورود از ۶ کشور آفریقای جنوبی اعمال شده است و فرد مبتلا به امیکرون در بلژیک سفر به مصر داشته است و این نشان می‌دهد ویروس چرخش داشته است.

به گزارش مشرق، کمال حیدری معاون وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون صد و چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دز  واکسن کرونا به هموطنان تزریق شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شهرها از لحاظ کرونایی افزود: در این سه روز اخیر وضعیت کشور به آرامش رسیده و بیشتر نقاط کشور شرایط آبی و زرد دارد. خوشبختانه با تزریق واکسن به آحاد جامعه، ایمنی پایه حاصل شد هرچند هنوز با ایمنی کامل فاصله داریم و  انتظار داریم پوشش واکسیناسیون بالاتر برود و برای قرمز نشدن دوباره شهرها به ایمنی سازی بیشتری نیاز است.

بیشتر بخوانید

اعمال محدودیت ستاد ملی کرونا برای افراد واکسن نزده

حیدری با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بر موفقیت یا عدم موفقیت وضع موجود بسیار تأثیرگذار است، گفت: وضع رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان نگران کننده است.

وی درباره رعایت نکات بهداشتی بیان کرد: نظارت بر ادارات به عهده مسئول اداره است و در کلانشهر تهران ظرفیت مترو و اتوبوس‌ها همین میزان است و تلاش کردیم که مترو خلوت تر شود اما زیر ساخت‌ها مهیا نیست و شرایطی مهیا شده است که دوز سوم برای افراد پرخطر تزریق شود.

 معاون وزارت بهداشت ادامه داد: تزریق دوز سوم ١٠ سال ١۰سال کاهش پیدا خواهد کرد و برنامه داریم فردا برای تزریق دوز سوم به ۵٠ ساله‌ها تصمیم گیری کنیم و سن تزریق دوز سوم کاهش پیدا کند و جزییات را به زودی اعلام خواهیم کرد.

حیدری بیان کرد: ما از روز شنبه با وزارت خارجه مکاتبه کردیم و تمهیدات بهداشتی را در مبادی ورودی کشور به ویژه فرودگاه امام خمینی (ره) تشدید کردیم و آزمایشگاه‌های ما هم برای شناسایی ویروس آماده شدند.

 معاون وزارت بهداشت اظهار کرد: ممنوعیت ورود از ۶ کشور آفریقای جنوبی اعمال شده است و فرد مبتلا به امیکرون در بلژیک سفر به مصر داشته است و این نشان می‌دهد ویروس چرخش داشته است.

حیدری بیان کرد: در جلسه شنبه ستاد کرونا تمهیدات و آماده باش برای مرزهای زمینی، هوایی و دریایی اعلام شد و اقدامات لازم صورت گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس