کد خبر 1306293
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
تولید نوعی عصاره‌گیاهی برای کاهش قندخون

دانشجوی دانشگاه مراغه در شیوه‌ای جدید با بهره‌گیری از گیاهان دارویی، عصاره خوراکی برای کاهش قند خون تولید کرد.

به گزارش مشرق، معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: برای تولید این عصاره خوراکی توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مجوز صادر شده و سرمایه گذار این طرح برای تولید صنعتی عصاره «ارجنوم» در مراغه درخواست مجوز کرده است.

مهدی قربانی دانشجوی دانشگاه مراغه، بر روی ۱۹ عصاره خوراکی از گیاهان دارویی کار تحقیقاتی می‌کند که از این تعداد پنج عصاره تولیدی در مرحله اخذ مجوز از وزرات بهداشت و درمان است.

بیشتر بخوانید

ادویه‌ها در کاهش فشارخون موثرند

دانشجوی کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی دانشگاه مراغه نیز گفت: عصاره خوراکی تولیدی «ارجنوم» از سه گیاه بومی کشور در قالب طرح فناورانه و دانش بنیان با حمایت مرکز رشد مراغه تجاری سازی شده است.

قربانی گفت: این عصاره تولید شده با فرمولاسیون جدید می‌تواند جایگزین مناسبی برای قرص‌های کنترل قند خون بوده و پس از مدتی می‌تواند به صورت کامل میزان قند خون را کنترل کند.

وی ادامه داد: برای تولید این عصاره گیاهی سه سال کار تحقیقاتی انجام شده و نزدیک به یک سال با حمایت مرکز رشد واحدهای فناور مراغه به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

دانشجوی کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی دانشگاه مراغه اضافه کرد: این عصاره به صورت شربت خوراکی برای نخستین بار در کشور تولید و تجاری سازی شده است.

قربانی گفت: این محصول تولید شده با همکاری یکی از کارخانه‌های داروسازی مجوز غذا و دارو به صورت تولید قراردادی را کسب کرده است.

در همین حال مدیر مرکز رشد واحدهای فناور مراغه نیز اعلام کرد که نمونه محصول این مرکز با پرداخت ۸۰ میلیون تومان با موفقیت به مرحله تولید رسیده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، رسول معروفی آذر گفت: برای تجاری‌سازی محصول نیز امسال ۸۰ میلیون تومان دیگر از سوی این مرکز تصویب شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    گفتن در داروهای گیاهی مواد مخدر هست
  • اویس IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    0 0
    خسلی خوب است واگر من بخواهم از این دارو تهیه واستفاده کنم کجا می توانم تهیه کنم در خانواده وفامیل همه دیابتی هستند
  • محسن IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    0 0
    کی میادبازار
  • محمد رضا عبدی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    0 0
    این عصاره را چگونه پیدا کنیم . و آیا تا به حال در تحقیقات انجام شده بر روی افراد دیابتی چه قدر موثر بوده است .لطفا اعلام نظر فرمایید . خدا کند که این عصاره را تامین کنیم تا از دست قرض های متفورمین و گلی کلازید ها خلاصی یابیم انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس